31753 - INTRODUCCIÓ A LES LLENGÜES DE SIGNES (2011-12)
Datos generales
Código:31753 Profesor/a responsable: Sin datos Crdts. ECTS:6,00
Créditos teóricos:
1,20
Créditos prácticos:
1,20
Carga no presencial:
3,60
Departamentos con docencia
Dep.:
FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURA Área:
LINGÜÍSTICA GENERAL Créditos teóricos: 1,2
Créditos prácticos: 1,2
Este dep. es responsable de la asignatura.
Este dep. es responsable del acta.
Competencias de la asignatura (verificadas por ANECA en grados y másteres oficiales)
GRAU EN FILOLOGIA CATALANA
Competències generals del títol (CG)
CG1 :
Capacitat de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua i a la literatura catalanes com a expert en la matèria i en els diferents perfils professionals.
CG2 :
Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
CG3 :
Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
CG7 :
Compromís social con la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Competències generals de la UA (CGUA)
CGUA2 :
Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
CGUA3 :
Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE)
CE10 :
Capacitat per a utilitzar els recursos i els materials pertinents per a l'autoaprenentatge (bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, obres terminològiques, tutories, noves tecnologies) i transmetre la informació en llengua catalana.
CE11 :
Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi; formular hipòtesis+B1782 de treball, demostrar-les amb arguments i arribar a conclusions, així com també reconèixer i aplicar la coherència textual (estructura del text, distribució de les idees, progressió de la informació, utilització de paraules clau), de manera que es desenvolupe explicativament i argumentativament qualsevol contingut relacionat amb la llengua i la literatura catalana, i poder així aconseguir el paper de coneixedor, transmissor i assessor dels coneixements adquirits.
CE12 :
Capacitat per a comprendre, valorar i aprofitar el plurilingüisme amb una actitud favorable al procés de normalització del català, per a participar de la diversitat cultural i lingüística, així com també potenciar-l+B1729o per a un millor desenvolupament social de la llengua.
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
Competències genèriques de grau
CG1 :
Ser capaç de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua espanyola i a la seua literatura com a expert en aquesta matèria i en els diferents perfils professionals.
CG2 :
Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
CG3 :
Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
Competències genèriques de la UA
CUA2 :
Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
CUA3 :
Ser capaç d'expressar-se correctament de manera oral i per escrit en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
CC5 :
Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
CP18 :
Ser capaç d'utilitzar el model estàndard de la llengua espanyola, així com els mecanismes de creació i innovació lèxica com a membre actiu d'una societat en constant evolució, per a adequar la llengua espanyola a les necessitats comunicatives dels seus parlants.
CP20 :
Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
CA22 :
Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
CA23 :
Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
CA24 :
Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Competencia exclusiva de la asignatura
Sin datos
Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)
Conceptuals
Reflexionar sobre la diversitat de modalitat del llenguatge i les llengües (visuals/acústiques), tenint-ne en compte la importància en el plantejament de l'origen filogenètic i ontogenètic del llenguatge humà.
Reflexionar sobre el procés íntegre de la comunicació, distingint la funció dels elements paralingüístics i extralingüístics en la comunicació oral i en la signada.
Adquirir un coneixement general sobre la història dels estudis lingüístics sobre les llengües de signes i sobre la història de l'educació de les persones sordes.
Fer servir els conceptes bàsics i les teories més rellevants de la signolingüística.
Analitzar la situació de les llengües de signes arreu del món (nombre, distribució geogràfica i tipologia), especialment de la LSE, LSC, BSL, ASL i LSF.
Procedimentals
Aplicar les tècniques instrumentals de l'anàlisi lingüística a la llengua de signes espanyola.
Desenvolupar les destreses lingüístiques (querològiques, lèxiques i gramaticals), per a la comunicació en llengua de signes espanyola (LSE).
Desenvolupar les destreses necessàries per a l'escriptura alfabètica de la LSE.
Desenvolupar les destreses lingüístiques (querològiques i lèxiques) per a la comunicació bàsica en el sistema de signes internacional.
Aplicar l'anàlisi lingüística a les llengües de signes associades a cada filologia: LSF, BSE, ASL i LSC.
Aplicar el coneixement lingüístic de les llengües de signes a camps concrets de l'activitat lingüística humana (ensenyament de llengües, traducció, patologies lingüístiques, etc.).
Actitudinals
Ser conscient del paper de les llengües de signes en la configuració de les cultures de les comunitats sordes.
Valorar la importància de la diversitat de modalitat lingüística.
Ser conscient de les semblances estructurals de les llengües i de les diferències que les singularitzen.
Ser conscient de la importància del canal visual en la representació de l'art verbal.
Ser conscient del paper de les llengües de signes en l'educació de les persones sordes.
Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2011-12
Sin datos
Contenidos y bibliografía
Contenidos para el curso 2011-12
Sin datos
Enlaces relacionados
Sin datos
Bibliografía
Sin datos
Evaluación
Información provisional. Pendiente de aprobación.
Instrumentos y criterios de evaluación 2011-12
Sin datos
Fechas de pruebas de evaluación oficiales para el curso 2011-12