Francisco José Mas Ruiz és Catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats per la Universitat d'Alacant. En l'actualitat dirigeix el Programa d'Estudis Propis en Màrqueting d'aquesta Universitat.
La seua activitat docent universitària s'ha desenvolupat des de 1990 en la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat d'Alacant, impartint diverses assignatures en el Grau i Llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses i en la Diplomatura en Ciències Empresarials, com a Anàlisis del Mercat, Introducció al Màrqueting, Direcció Comercial II i III i Investigació Comercial. Així mateix, ha impartit des de 1995 els cursos de doctorat de Màrqueting I i II i de Direcció de Màrqueting en els Programes de Doctorat d'Anàlisi Econòmica Aplicada i de Disciplines Empresarials de la Universitat d'Alacant, així com en el Programa de Doctorat Interuniversitari de Màrqueting d'Alacant, València, Politècnica de València i Jaume I de Castelló.
Les seues àrees d'investigació en Màrqueting se centren en el desenvolupament de models conceptuals i empírics en l'àmbit de l'Anàlisi de la Competència, Màrqueting de Serveis, Màrqueting Turístic i Comportament del Consumidor. Això ha permès dirigir sis tesis doctorals. Els seus treballs més destacats han sigut publicats en revistes internacionals de gran impacte, com Strategic Management Journal, Journal of Business Research, European Journal of Màrqueting, International Journal of Market Research, International Journal of Service Industry Management, International Màrqueting Review, International Business Review, Journal of Transport Economics and Policy, Tourism Management i Journal of Travel Research.
Ha publicat diversos llibres sobre la competència entre grups estratègics i la relació fabricadora-distribuïdor, editats per la Universitat d'Alacant. Així mateix, un llibre sobre Investigació Comercial amb nou edicions en l'Editorial Club Universitari. També ha col·laborat en diversos capítols de llibre, editats per la Generalitat Valenciana, Civitas, Prentice Hall, Nova Science, Fundació Ramón Areces i Rijksuniversiteit.
Ha sigut director del Departament de Màrqueting en la Universitat d'Alacant i ha participat com a director en diferents projectes d'investigació competitiva sobre temàtiques variades, finançats per l'Institut de Cultura "Juan Gil-Albert", el Patronat Ángel García Rogel i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE). Així mateix, ha rebut finançament del Ministeri d'Educació i Ciència, així com de la Generalitat Valenciana a través de projectes d'investigació relacionats amb l'eficàcia de les promocions de venda minoristes, i la rivalitat entre grups estratègics.
A part de la seua activitat acadèmica, ha participat com a consultor en contractes d'investigació amb empreses, que han tingut com a objectiu l'anàlisi de la ubicació del nou recinte firal d'Elda (Institució Firal Alacantina) i l'elaboració del Pla d'acció territorial de la distribució comercial a la Comunitat Valenciana (Generalitat Valenciana). I ha treballat com a consultor i en programes de formació a executius d'empreses de la província de València en l'àmbit del projecte ELAN del Fons Social Europeu. Finalment, ha impartit conferències i seminaris en diverses universitats espanyoles i americanes.
Francisco José Mas Ruiz és Catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats per la Universitat d'Alacant. En l'actualitat dirigeix el Programa d'Estudis Propis en Màrqueting d'aquesta Universitat.
La seua activitat docent universitària s'ha desenvolupat des de 1990 en la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat d'Alacant, impartint diverses assignatures en el Grau i Llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses i en la Diplomatura en Ciències Empresarials, com a Anàlisis del Mercat, Introducció al Màrqueting, Direcció Comercial II i III i Investigació Comercial. Així mateix, ha impartit des de 1995 els cursos de doctorat de Màrqueting I i II i de Direcció de Màrqueting en els Programes de Doctorat d'Anàlisi Econòmica Aplicada i de Disciplines Empresarials de la Universitat d'Alacant, així com en el Programa de Doctorat Interuniversitari de Màrqueting d'Alacant, València, Politècnica de València i Jaume I de Castelló.
Les seues àrees d'investigació en Màrqueting se centren en el desenvolupament de models conceptuals i empírics en l'àmbit de l'Anàlisi de la Competència, Màrqueting de Serveis, Màrqueting Turístic i Comportament del Consumidor. Això ha permès dirigir sis tesis doctorals. Els seus treballs més destacats han sigut publicats en revistes internacionals de gran impacte, com Strategic Management Journal, Journal of Business Research, European Journal of Màrqueting, International Journal of Market Research, International Journal of Service Industry Management, International Màrqueting Review, International Business Review, Journal of Transport Economics and Policy, Tourism Management i Journal of Travel Research.
Ha publicat diversos llibres sobre la competència entre grups estratègics i la relació fabricadora-distribuïdor, editats per la Universitat d'Alacant. Així mateix, un llibre sobre Investigació Comercial amb nou edicions en l'Editorial Club Universitari. També ha col·laborat en diversos capítols de llibre, editats per la Generalitat Valenciana, Civitas, Prentice Hall, Nova Science, Fundació Ramón Areces i Rijksuniversiteit.
Ha sigut director del Departament de Màrqueting en la Universitat d'Alacant i ha participat com a director en diferents projectes d'investigació competitiva sobre temàtiques variades, finançats per l'Institut de Cultura "Juan Gil-Albert", el Patronat Ángel García Rogel i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE). Així mateix, ha rebut finançament del Ministeri d'Educació i Ciència, així com de la Generalitat Valenciana a través de projectes d'investigació relacionats amb l'eficàcia de les promocions de venda minoristes, i la rivalitat entre grups estratègics.
A part de la seua activitat acadèmica, ha participat com a consultor en contractes d'investigació amb empreses, que han tingut com a objectiu l'anàlisi de la ubicació del nou recinte firal d'Elda (Institució Firal Alacantina) i l'elaboració del Pla d'acció territorial de la distribució comercial a la Comunitat Valenciana (Generalitat Valenciana). I ha treballat com a consultor i en programes de formació a executius d'empreses de la província de València en l'àmbit del projecte ELAN del Fons Social Europeu. Finalment, ha impartit conferències i seminaris en diverses universitats espanyoles i americanes.