Anna Esteve Guillén és doctora en Filologia Catalana i forma part del Grup d'Estudis Transversals, amb el qual ha participat en l'organització de diversos seminaris internacionals, i del Grup d'investigació de Literatura Contemporània de la UA. Així mateix, ha sigut membre de diferents projectes d'investigació centrats en l'estudi de la literatura autobiogràfica catalana (2003-2014), en la qual ha publicat en col·laboració diferents monogràfics (entre altres Aproximació a l’altre / An approach to the other. Biografies, semblances i retrats/ Biographies, resemblances and portraits). Fruit d’aquests projectes són l'assaig acadèmic El dietarisme català entre dos segles (premi Serra d'Or, 2011), així com altres volums col·lectius (The Rise of Catalan Identity).
Així mateix, ha participat en el projecte d'investigació: "Els Espais virtuals per a la promoció del llibre i la lectura" (2016), i “El cànon literari no acadèmic” (2020) dirigits per la professora Gemma Lluch (UV), en el primer dels quals s'ha especialitzat en l'estudi dels blogs com a eina per a la promoció lectora. Algunes de les publicacions derivades d'aquesta investigació s'inclouen en obres com Com llegim en la societat digital? (2017) i Claus per a promocionar la lectura en xarxa (2018). També ha sigut assessora de la Fundació pel Llibre i la Lectura en l'elaboració del Pla Valencià de Lectura. Les línies d'investigació principals són la literatura catalana actual: especialment la literatura autobiogràfica i la construcció de la identitat a través dels textos autobiogràfics, la didàctica de la literatura i la literatura infantil i juvenil catalana, matèria sobre la qual imparteix una assignatura en la Facultat d'Educació. Així mateix, part de la seua investigació s'ha publicat en volums col·lectius així com en revistes internacionals (Caplletra, Revista de Filologia Romànica, Catalan Review, L’Espill, Quaderns de Filologia, Zeitschrift für Katalanistik, Ocnos, etc.). Actualment és vicedegana de Qualitat i Política lingüística en aquesta mateixa facultat.
Anna Esteve Guillén és doctora en Filologia Catalana i forma part del Grup d'Estudis Transversals, amb el qual ha participat en l'organització de diversos seminaris internacionals, i del Grup d'investigació de Literatura Contemporània de la UA. Així mateix, ha sigut membre de diferents projectes d'investigació centrats en l'estudi de la literatura autobiogràfica catalana (2003-2014), en la qual ha publicat en col·laboració diferents monogràfics (entre altres Aproximació a l’altre / An approach to the other. Biografies, semblances i retrats/ Biographies, resemblances and portraits). Fruit d’aquests projectes són l'assaig acadèmic El dietarisme català entre dos segles (premi Serra d'Or, 2011), així com altres volums col·lectius (The Rise of Catalan Identity).
Així mateix, ha participat en el projecte d'investigació: "Els Espais virtuals per a la promoció del llibre i la lectura" (2016), i “El cànon literari no acadèmic” (2020) dirigits per la professora Gemma Lluch (UV), en el primer dels quals s'ha especialitzat en l'estudi dels blogs com a eina per a la promoció lectora. Algunes de les publicacions derivades d'aquesta investigació s'inclouen en obres com Com llegim en la societat digital? (2017) i Claus per a promocionar la lectura en xarxa (2018). També ha sigut assessora de la Fundació pel Llibre i la Lectura en l'elaboració del Pla Valencià de Lectura. Les línies d'investigació principals són la literatura catalana actual: especialment la literatura autobiogràfica i la construcció de la identitat a través dels textos autobiogràfics, la didàctica de la literatura i la literatura infantil i juvenil catalana, matèria sobre la qual imparteix una assignatura en la Facultat d'Educació. Així mateix, part de la seua investigació s'ha publicat en volums col·lectius així com en revistes internacionals (Caplletra, Revista de Filologia Romànica, Catalan Review, L’Espill, Quaderns de Filologia, Zeitschrift für Katalanistik, Ocnos, etc.). Actualment és vicedegana de Qualitat i Política lingüística en aquesta mateixa facultat.