Esther Chiner és Professora Titular d'Universitat de l'Àrea de Coneixement de Mètodes de Recerca i Diagnòstic en Educació (MIDE) de la Universitat d'Alacant (UA). És llicenciada en Psicologia (1996) i en Ciències de l'Educació (1997) per la Universitat de València i el 2011 va obtenir el títol de doctor amb menció europea per la UA rebent el Premi Extraordinari de Doctorat. Compta amb més de vint anys d'experiència docent en l'àmbit universitari, on ha impartit docència en matèries com Avaluació i Diagnòstic Psicopedagògic, Atenció a la Diversitat/Educació Especial i Investigació en Educació tant a l'antic pla d'estudis de Psicopedagogia com al actual Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària. Ha tutelat més de 80 treballs de fi de màster (TFM) i ha co-dirigit dues tesis doctorals relacionades amb la inclusió educativa i la igualtat de gènere. Forma part del grup de recerca Diversitat, Educació i Gènere (DEG) en l'Institut Universitari de Recerca en Estudis de Gènere (IUIEG) de la UA. Compta amb dos trams de recerca (sexeni) i amb més de 60 publicacions, moltes en revistes amb índex d'impacte. Aquests treballs han seguit dues línies de recerca principals en el context més ampli de la inclusió educativa, la igualtat de gènere i l'equitat: (a) l'estudi de la inclusió digital i l'ús d'internet per les persones amb discapacitat intel·lectual (DI); (b) la igualtat de gènere a l'àmbit educatiu i la seva incorporació als plans d'estudi d'Educació per afavorir el desenvolupament de competències docents del professorat en formació. Ha liderat diversos projectes R+D+i competitius i projectes d'innovació docent i forma part dels equips de recerca o treball de projectes R+D+i internacionals. És membre de l'Associació Interuniversitària d’Investigació Pedagògica (AIDIPE) de la qual va ser tresorera en el període 2011-2013 i de la International Association of Special Education (IASE).
Esther Chiner és Professora Titular d'Universitat de l'Àrea de Coneixement de Mètodes de Recerca i Diagnòstic en Educació (MIDE) de la Universitat d'Alacant (UA). És llicenciada en Psicologia (1996) i en Ciències de l'Educació (1997) per la Universitat de València i el 2011 va obtenir el títol de doctor amb menció europea per la UA rebent el Premi Extraordinari de Doctorat. Compta amb més de vint anys d'experiència docent en l'àmbit universitari, on ha impartit docència en matèries com Avaluació i Diagnòstic Psicopedagògic, Atenció a la Diversitat/Educació Especial i Investigació en Educació tant a l'antic pla d'estudis de Psicopedagogia com al actual Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària. Ha tutelat més de 80 treballs de fi de màster (TFM) i ha co-dirigit dues tesis doctorals relacionades amb la inclusió educativa i la igualtat de gènere. Forma part del grup de recerca Diversitat, Educació i Gènere (DEG) en l'Institut Universitari de Recerca en Estudis de Gènere (IUIEG) de la UA. Compta amb dos trams de recerca (sexeni) i amb més de 60 publicacions, moltes en revistes amb índex d'impacte. Aquests treballs han seguit dues línies de recerca principals en el context més ampli de la inclusió educativa, la igualtat de gènere i l'equitat: (a) l'estudi de la inclusió digital i l'ús d'internet per les persones amb discapacitat intel·lectual (DI); (b) la igualtat de gènere a l'àmbit educatiu i la seva incorporació als plans d'estudi d'Educació per afavorir el desenvolupament de competències docents del professorat en formació. Ha liderat diversos projectes R+D+i competitius i projectes d'innovació docent i forma part dels equips de recerca o treball de projectes R+D+i internacionals. És membre de l'Associació Interuniversitària d’Investigació Pedagògica (AIDIPE) de la qual va ser tresorera en el període 2011-2013 i de la International Association of Special Education (IASE).