Esther Chiner és Professora Titular d'Universitat de l'àrea de coneixement de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació (MESURA) de la Universitat d'Alacant (UA). És llicenciada en Psicologia (1996) i en Ciències de l'Educació (1997) per la Universitat de València i en 2011 va obtenir el títol de doctor amb menció europea per la UA rebent el Premi Extraordinari de Doctorat. Compta amb més de vint anys d'experiència docent en l'àmbit universitari, on ha impartit docència en matèries com a Avaluació i Diagnòstic Psicopedagògic, Atenció a la Diversitat, Educació Especial i Investigació en Educació tant en l'antic pla d'estudis de Psicopedagogia com en l'actual Màster de Formació del Professorat d'Educació Secundària. Ha tutelat un centenar de treballs de fi de màster (TFM) i codirigit dues tesis doctorals relacionades amb la inclusió educativa i la igualtat de gènere. És directora del grup d'investigació Diversitat, Educació i Gènere (DEG) pertanyent a l'Institut Universitari d'Investigació en Estudis de Gènere (IUIEG) de la UA. Compta amb dos trams d'investigació i amb més de 60 publicacions, moltes d'elles en revistes amb índex d'impacte. Les seues principals línies d'investigació són la inclusió educativa i digital de les persones amb discapacitat. Ha liderat diversos projectes R+D+I competitius i projectes d'innovació docent i forma part de l'equip d'investigació o de treball de projectes R+D+I internacionals. Ha sigut avaluadora de projectes R+D+I nacionals (Agència Estatal d'Investigació, AEI) i internacionals (Agència Nacional de Recerca i desenvolupament, ANID). És membre de l'Associació Interuniversitària d'Investigació Pedagògica (AIDIPE) de la qual va ser tresorera en el període 2011-2013 i actualment vocal de la Delegació Territorial de la Comunitat Valenciana, així com de la International Association of Special Education (IASE).
Esther Chiner és Professora Titular d'Universitat de l'àrea de coneixement de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació (MESURA) de la Universitat d'Alacant (UA). És llicenciada en Psicologia (1996) i en Ciències de l'Educació (1997) per la Universitat de València i en 2011 va obtenir el títol de doctor amb menció europea per la UA rebent el Premi Extraordinari de Doctorat. Compta amb més de vint anys d'experiència docent en l'àmbit universitari, on ha impartit docència en matèries com a Avaluació i Diagnòstic Psicopedagògic, Atenció a la Diversitat, Educació Especial i Investigació en Educació tant en l'antic pla d'estudis de Psicopedagogia com en l'actual Màster de Formació del Professorat d'Educació Secundària. Ha tutelat un centenar de treballs de fi de màster (TFM) i codirigit dues tesis doctorals relacionades amb la inclusió educativa i la igualtat de gènere. És directora del grup d'investigació Diversitat, Educació i Gènere (DEG) pertanyent a l'Institut Universitari d'Investigació en Estudis de Gènere (IUIEG) de la UA. Compta amb dos trams d'investigació i amb més de 60 publicacions, moltes d'elles en revistes amb índex d'impacte. Les seues principals línies d'investigació són la inclusió educativa i digital de les persones amb discapacitat. Ha liderat diversos projectes R+D+I competitius i projectes d'innovació docent i forma part de l'equip d'investigació o de treball de projectes R+D+I internacionals. Ha sigut avaluadora de projectes R+D+I nacionals (Agència Estatal d'Investigació, AEI) i internacionals (Agència Nacional de Recerca i desenvolupament, ANID). És membre de l'Associació Interuniversitària d'Investigació Pedagògica (AIDIPE) de la qual va ser tresorera en el període 2011-2013 i actualment vocal de la Delegació Territorial de la Comunitat Valenciana, així com de la International Association of Special Education (IASE).