Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Research groups
  Research+Documentation+Innovation: Plus (Idoi:plus)

General data

Field of study:
Social Sciences and Law Studies
E-mail:
Telephone:
+34 965903400 x 3167

Annual reports

Annual report
  • Social science research in undergraduate and pre-university education in different areas
    - Investigación sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje. Aprendizaje autorregulado: proceso cognitivo y metacognitivo, contexto del aula, motivaciones (intrínsecas y extrínsecas del estudiante) y actitudes hacia la asignatura. - Investigación en docencia sobre Metodologías, Herramientas, Evaluación y Rendimiento docente. - Investigación sobre metodologías para enseñanza a estudiantes extranjeros, sobre capacidades transversales de los estudiantes. - Investigación sobre nuevas metodologías: b-learning.
  • Distributional problems

 

 

Services offered

No data.

 

Results

No data.

 

Available relevant infrastructure

No data.

 

RELEVANT CONTRIBUTIONS TO RESEARCH PROJECTS
  • Project title: EMPOWERING THE EUROPEAN WORKFORCE DEVELOPMENT THROUGH ONLINE/VIRTUAL SKILL TRAINING FOR DIGITAL TRANSFORMATION TOWARDS MITIGATING THE IMPACT OF PANDEMIC SITUATIONS
    Competitive: Yes
    European: Yes
    Public: Yes
    Project sponsors: EUROPEAN COMMISSION
    Starting date: 01/03/2021
    Termination date: 31/05/2023
  • Project title: MULTINATIONAL CONSORTIUM USING INNOVATIVE DISTANCE LEARNING TECHNOLOGY TO PREPARE WORKERS FOR THE GLOBAL ECONOMY
    Competitive: Yes
    European: Yes
    Public: Yes
    Project sponsors: EUROPEAN COMMISSION
    Starting date: 10/01/2001
    Termination date: 30/09/2005
  • Project title: Impacto del Factor Humano en el Modelado del Software
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: GENERALITAT VALENCIANA
    Starting date: 01/01/2020
    Termination date: 31/12/2021
  • Project title: Aula IA: Introduciendo la Inteligencia Artificial en Educación Primaria
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: FUNDACION ESPAñOLA PARA LA CIENCIA Y LA TECNOLOGIA
    Starting date: 01/07/2022
    Termination date: 30/06/2023
  • Project title: Comportamiento de Ir de Compras de los consumidores y los influenciadores de la selección minorista: relevancia de las variables psicográficas
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: MINISTERIO DE EDUCACION
    Starting date: 01/10/2006
    Termination date: 30/09/2010
  • Project title: Nuevas perspectivas de la responsabilidad civil en el Derecho de familia
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: MINISTERIO DE ECONOMIA Y EMPRESA
    Starting date: 01/01/2010
    Termination date: 31/12/2012
  • Project title: La mujer en la empresa publicitaria
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: TERCERO MIGRACION UXXI-INV
    Starting date: 01/01/2004
    Termination date: 31/12/2005
  • Project title: Equipo informático y material bibliográfico
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: GENERALITAT VALENCIANA
    Starting date: 29/12/1994
    Termination date: 29/09/1995
  • Project title: Captación de Técnicas/Instrumentos aplicados con éxito en Institución extranjera
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: GENERALITAT VALENCIANA
    Starting date: 01/02/2007
    Termination date: 31/05/2007
  • Project title: Los orígenes de la industsrialización valenciana: La industria textil (siglos XVIII-XIX). Una visión comparativa.
    Competitive: Yes
    European: No
    Public: Yes
    Project sponsors: MINISTERIO DE EDUCACION
    Starting date: 15/12/1997
    Termination date: 15/12/2000

Publications See search box

RELEVANT CONTRIBUTIONS IN JOURNALS
  • Title: Guides Interpretative Techniques in Cocreation combined with the Experience Broker Theory
    Authors: Ghanavati, Hengameh; De-Juan-Vigaray, M.D.; Galí, Nuria
    Journals Tourism Review International
    Volume: 28
    Pages: 111 - 126
    Date: 2024
    ISSN: 1544-2721
    DOI: https://doi.org/10.3727/194344224X17065495994387
  • Title: How Reshoring Has Shaped the Impact of COVID-19 on Spanish Footwear Firms
    Authors: Martínez Mora, C.; Merino, Fernando
    Journals Estudios de Economía Aplicada
    Volume: 41
    Pages: 1 - 19
    Date: 2023
    ISSN: 1133-3197
    DOI: http://dx.doi.org/10.25115/sae.v41i3.9233
  • Title: Offshoring and reshoring of services in tourism: A round trip
    Authors: Lillo Bañuls, Adelaida; Fuster, B.; Martínez Mora, C.
    Journals Investigaciones Turísticas
    Volume: 24
    Pages: 153 - 171
    Date: 2022
    ISSN: 2174-5609
    DOI: https://doi.org/10.14198/INTURI2022.24.8
  • Title: Acculturation, shopping acculturation, and shopping motives of International Residential Tourists
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.; , Garau-Vadell; , Sesé, A.
    Journals Tourism Management
    Volume: 83
    Pages: 104229 -
    Date: 2021
    ISSN: 0261-5177
    DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2020.104229
  • Title: Encouraging Undergraduate Marketing Students to Reflect on Critical Thinking and the Digital Gender Divide
    Authors: , González-Gascón, E.; De-Juan-Vigaray, M.D.
    Journals European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education (Online)
    Volume: 11
    Pages: 933 - 952
    Date: 2021
    ISSN: 2254-9625
    DOI: https://doi.org/10.3390/ejihpe11030069
  • Title: Extending the offshoring literature to explain backshoring: An application to the Spanish footwear industry
    Authors: Martínez Mora, C.; , Merino, Fernando
    Journals Growth and Change
    Volume: 53
    Pages: 1230 - 1250
    Date: 2021
    ISSN: 0017-4815
    DOI: DOI: 10.1111/grow.12498
  • Title: Social Commerce: Is interpersonal trust formation similar between USA and Spain?
    Authors: Quin, Li; De-Juan-Vigaray, M.D.
    Journals Journal of Retailing and Consumer Services
    Volume: 62
    Pages: 102642 -
    Date: 2021
    ISSN: 0969-6989
    DOI: DOI 10.1016/j.jretconser.2021.102642.
  • Title: Consequences of sustainable innovations on the reshoring drivers" framework"
    Authors: Martínez Mora, C.; , Martínez-Mora, Carmen; , Merino, Fernando
    Journals Journal of Manufacturing Technology Management
    Volume: 31
    Pages: 1373 - 1390
    Date: 2020
    ISSN: 1741-038X
    DOI: https://doi.org/10.1108/JMTM-12-2019-0426
  • Title: Reshoring of services and employment
    Authors: Fuster, B.; Lillo-Bañuls, A.; Martínez Mora, C.
    Journals Structural Change and Economic Dynamics
    Volume: 54
    Pages: 233 - 246
    Date: 2020
    ISSN: 0954-349X
    DOI: https://doi.org/10.1016/j.strueco.2020.05.004
  • Title: The Effects of Service Offshoring on Employment
    Authors: Fuster, B.; Lillo-Bañuls, A.; Martínez Mora, C.
    Journals Structural Change and Economic Dynamics
    Volume: 51
    Pages: 529 - 538
    Date: 2019
    ISSN: 0954-349X
    DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.strueco.2019.03.007
RELEVANT PUBLISHED BOOKS
  • Title: Fundamentos de marketing
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.
    Editorial: Publicaciones de la Universidad de Alicante
    Date: 2017
    ISBN: 978-84-9717-513-5
  • Title: Fonaments del Màrqueting
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.
    Editorial: Universitat d'Alacant. Servei de Llengües i Cultura.
    Date: 2015
    ISBN: 978-84-9717-354-4
  • Title: Valores y Estilos de Vida de los Consumidores. Cómo entenderlos y medirlos.
    Authors: , Sarabia-Sanchez, F.J; De-Juan-Vigaray, M.D.; González, Ana Mª
    Editorial: Ediciones Pirámide
    Date: 2009
    ISBN: 978-84-368-2315-8
  • Title: Comercialización y Retailing: Distribución Comercial Aplicada. 1ª edición
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.
    Editorial: Prentice-Hall
    Date: 2005
    ISBN: 978-84-205-4372-7
  • Title: Inmuebles y fiscalidad en relación a la persona física
    Authors: MARTINEZ AZUAR, J.A.; Sarasa, J.; , Sarasa Pérez, J.
    Editorial: Editorial Club Universitario
    Date: 2004
    ISBN: 84-8454-376-5
  • Title: La Promoción de Ventas: Variable Clave del Marketing. 2ª edición.
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.; , Rivera, J.
    Editorial: ESIC (Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing)
    Date: 2002
    ISBN: 84-7356-299-2
  • Title: Distribución Comercial: Comercialización y Retailing
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.
    Editorial: Librería Compás
    Date: 2000
    ISBN: 84-867-763-76
  • Title: EL diseño organizativo en los hoteles alicantinos. Retos de futuro.
    Authors: Lloret Llinares, M.; García Bravo, D.; López, J.J.
    Editorial: Publicaciones de la Universidad de Alicante
    Date: 2000
    ISBN: 84-7908-540-1
  • Title: Introducción a la Economía
    Authors: Fuentes, R.; Martínez Mora, C.
    Editorial: Editorial Club Universitario
    Date: 2000
    ISBN: 84-8454-137-1
  • Title: La Promoción de Ventas: Variable Clave del Marketing. 1ª edición.
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.
    Editorial: ESIC (Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing)
    Date: 2000
    ISBN: 84-7356-225-9
RELEVANT PUBLISHED BOOK CHAPTERS
  • Book chapter title: La comunidad universitaria ante el reto de un consumo sostenible
    Authors: Such Climent, Maria Paz; , Espinosa Seguí, Ana; De-Juan-Vigaray, M.D.; , Ferrández Ferrer, Alicia; , López Jimenez, Juan; Cortes Samper, Carlos; Feliu Isabel, Luján
    Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación. Universidad de Alicante
    Pages: 153 - 155
    Date: 2023
    ISBN:
    Book title: En Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria. Volumen 2023

    RUA: http://hdl.handle.net/10045/134781
  • Book chapter title: La industria
    Authors: Fuster García, Begoña; Martínez Mora, C.
    Editorial: Editorial Tirant Humanidades (Valencia)
    Pages: 121 - 155
    Date: 2023
    ISBN:
    Book title: El impacto de la pandemia en las economías española y alicantina
  • Book chapter title: Slow fashion for children: parents' dilemma regarding sustainability, price, ethics and children"s upbringing
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.; Bezaz, Nora
    Editorial: DYKINSON
    Pages: 101 - 116
    Date: 2023
    ISBN:
    Book title: Consumo, marcas e intangibles en el público infantil y joven
  • Book chapter title: Aplicación del cuestionario de competencias genéricas individuales (CCGI) para pensamiento crítico (PC) en el ámbito del marketing
    Authors: , González-Gascón, E.; De-Juan-Vigaray, M.D.
    Editorial: Thomson Reuters-Aranzadi
    Pages: 239 - 254
    Date: 2022
    ISBN:
    Book title: Investigar hoy en la Universidad de mañana
  • Book chapter title: Brecha digital de género: Herramientas para reforzar el pensamiento crítico del alumnado de marketing
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.; González Gascón, Elena
    Editorial: Tirant lo Blanch Editorial
    Pages: 105 - 115
    Date: 2022
    ISBN:
    Book title: Investigación e Innovación con TAC en educación mediática: retos, experiencias y brecha digital en entornos pedagógicos emergentes 
  • Book chapter title: Brecha digital de género: Herramientas para reforzar el pensamiento crítico del alumnado de marketing.
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.; González Gascón, Elena
    Editorial: Tirant lo Blanch Editorial
    Pages: 105 - 115
    Date: 2022
    ISBN:
    Book title: Investigación e Innovación con TAC en educación mediática: retos, experiencias y brecha digital en entornos pedagógicos emergentes 
  • Book chapter title: ¿Cómo puedo reducir mi huella de carbono? Reto para el alumnado del Grado en Turismo de la Universidad de Alicante
    Authors: Cortés Samper, Carlos; Such, M.P.; Espinosa, A. I.; De-Juan-Vigaray, M.D.; Navalón-García, R.; López-Jiménez, Juan
    Editorial:
    Pages: 333 - 334
    Date: 2022
    ISBN:
    Book title: REDES-INNOVAESTIC 2022. XX Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria y V Workshop Internacional de Innovación en Enseñanza Superior y TIC Libro de actas
  • Book chapter title: Análisis de la aceptación, ventajas y desventajas de la inmersión en la Docencia Dual en el contexto de la pandemia por COVID-19
    Authors: , Carolina Lorenzo Álvarez; De-Juan-Vigaray, M.D.; , Elena González-Gascón; López García, Juan José
    Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación (Universidad de Alicante)
    Pages: 119 - 130
    Date: 2021
    ISBN:
    Book title: En Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria. Volumen 2021
  • Book chapter title: Análisis de la adopción de la Docencia Dual. Memoria Red 5131. RED IDOi (2020/21): Investigación+Docencia+Innovación. Capít. 82 de 223.
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.; , Elena González-Gascón; , Carolina Lorenzo; , Cristina Cachero; , Juan José López-García; , Victoria Hernández-Ricarte; , Santiago Meliá; , Sergio Miñano Muñoz; Subiza, Begoña; Peris, Josep; , Julio Carmona-Martínez; , Joaquim Nebot; Poveda-Clement, Vicent; , Carmen Martínez-Mora; , Aurelio López-Tarruella; , Cuevas-Casaña, J.; , Fernández-Díaz, F.M.
    Editorial: Universitat d¿Alacant
    Pages: 1469 - 1479
    Date: 2021
    ISBN:
    Book title: Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2020-21

    RUA: http://hdl.handle.net/10045/119970
  • Book chapter title: Cómo el alumnado afronta la Covid-19 y su impacto en las necesidades de acción tutorial
    Authors: Tolosa Bailén, M.C.; Francés, F.; Fuster, A.; De-Juan-Vigaray, M.D.; de Juana-Espinosa, S.; Ostrovskaya L.; Sogorb Pomares, T.; RODRÍGUEZ-SÁNCHEZ, C.; Sancho-Esper, F.; Sancho Esper, F.M.; Molina Azorín, J.F.; Ortiz, G.; Antón Baeza, A.J.; González-Díaz, C.; López-Gamero, M.D.; Tarí, J.J.; Giner, J.M.
    Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) de la Universidad de Alicante
    Pages: 561 - 574
    Date: 2021
    ISBN:
    Book title: Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria. Volumen 2021.

    RUA: http://hdl.handle.net/10045/119228
RELEVANT CONFERENCE PAPERS
  • Title: Critical Thinking and the Digital Gender Divide: Transforming students" mindset for a better future
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.; , Elena González-Gascón
    Type of participation: Ponencia invitada
    Conference name: TRANSFORM4EUROPE International Conference-Hackathon for the Innovative Teaching and Learning Methods in Higher Education - INNO-METHODS.
    Event type: Internacional
    City of performance: Kaunas (LITUANIA)
    Date of performance: 24/10/2022
  • Title: Offshoring de servicios: repercusiones en la estructura productiva y el empleo en los servicios
    Authors: Fuster, B.; Martínez Mora, C.
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: XXVI Congreso Internacional de Economía Aplicada
    Event type: Internacional
    City of performance: MADRID (ALMERÍA)
    Date of performance: 04/07/2012
  • Title: Offshoring de Servicios en la Economía Española
    Authors: Martínez Mora, C.; Fuster, B.
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: ASEPELT 2010
    Event type: Internacional
    City of performance: San Vicente del Raspeig (ALICANTE/ALACANT)
    Date of performance: 16/06/2010
  • Title: How channel innovation accelerates brand development
    Authors: , Martínez Ribes, LL.; De-Juan-Vigaray, M.D.
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: 6th International Colloquium -Academy of Marketing SIG on Brand, Identity and
    Event type: Internacional
    City of performance: Barcelona (BARCELONA) (ESPAÑA)
    Date of performance: 09/04/2010
  • Title: Congruency of Music with Store Image: its Effect on In-Store Environment Evaluation, Satisfaction and Purchasing Behaviour
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.; , Demoulin, N.
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: 38th EMAC European Marketing Academy Conference.
    Event type: Internacional
    City of performance: Nantes (FRANCIA)
    Date of performance: 26/05/2009
  • Title: Achievement Goal Orientation and Self Regulating Learning: An Empirical Approach with Marketing Students
    Authors: , Gonzalez, E; De-Juan-Vigaray, M.D.; , Parra, J.F.
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: 2009 INTED International Technology, Education and Development Conference
    Event type: Internacional
    City of performance: Valencia (VALENCIA/ VALÈNCIA) (ESPAÑA)
    Date of performance: 09/03/2009
  • Title: Interplay Between Values & Consumption Relying on Schwartz's Value Typology
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.; , Sarabia, F.J.; , Hota, M.
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: EMAC 37th Conference of the European Marketing Academy
    Event type: Internacional
    City of performance: Brighton (REINO UNIDO (Gran Bretaña e Irlanda del Norte))
    Date of performance: 27/05/2008
  • Title: Comité Científico
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.
    Type of participation: Comité científico
    Conference name: 35th EMAC (European Marketing Academy) Conference, Sustainable Marketing Leadership. A Synthesis of Plymorphous Axioms
    Event type: Internacional
    City of performance: Atenas (GRECIA)
    Date of performance: 23/05/2006
  • Title: Comité Científico
    Authors: De-Juan-Vigaray, M.D.
    Type of participation: Comité científico
    Conference name: 36th EMAC (European Marketing Academy) Conference, Flexible Marketing in an Unpredictable World
    Event type: Internacional
    City of performance: Reykjavík (ISLANDIA)
    Date of performance: 22/05/2006
  • Title: Offshoring de servicios: repercusiones en la estructura productiva y el empleo
    Authors: Martínez Mora, C.; , Fuster García; , B.- Martínez Mora
    Type of participation: Ponencia
    Conference name: XXVI Congreso Internacional de Economía Aplicada-ASEPELT 2012
    Event type: Europeo
    City of performance: MADRID (ALMERÍA)
    Date of performance: 04/07/2005