La Professora Titular d’Universitat Teresa Pozo-Rico és Doctora en Investigació Educativa en el Departament de Psicologia Evolutiva i Didàctica de la Universitat d'Alacant. Compta amb reconeixements notables, incloent-hi un sexenni reconegut per la CNEAI i un altre per l’AVAP, així com un indicador normalitzat de productivitat científica de 4,5 punts (h-index: 13).
El seu destacat treball investigador a nivell transcultural a Espanya, Moldàvia, Ucraïna, Romania, l'Argentina i Finlàndia, després d'una estada doctoral d'un any, es va traduir en una tesi defensada al desembre de 2016 amb menció cum laude i internacional, obtenint un premi extraordinari el 2019 per la rellevància de les seues publicacions. Actualment, té línies de recerca obertes amb universitats a Cuba, Moldàvia, Polònia, Lituània, Itàlia, Tailàndia, Finlàndia, Colòmbia, Portugal, el Canadà, la República Txeca, la Xina i el Nepal. Ha presentat comunicacions en congressos internacionals i articles en revistes indexades en JCR, així com capítols de llibres en editorials prestigioses com Octaedro i Dykinson.
Destaca com a Investigadora Principal del grup d'investigació Avances en la Educación Transcultural para una Transformación Adaptativa (REACT) (VIGROB-372) i de tres projectes: un atorgat pel Departament d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital en el marc del Programa de Promoció de la Investigació Científica a la Comunitat Valenciana (Ref. GV/2021/153); un altre per la Vicerectoria d’Investigació de la Universitat d’Alacant per a la promoció de la investigació, innovació i desenvolupament (Ref. GRE20-22-A); i un tercer concedit recentment per la Comissió Europea (Erasmus+, KA2) (Ref. 2023-1-PL01-KA220-HED-000156880). Així mateix, forma part de l’equip d’investigació de projectes a nivell nacional (PID2021-125279OB-I00 i EDU2015-64562-R) i internacional (INSHIP 19, 19-KA203-060579). A més, pertany a un grup de recerca consolidat i competitiu, amb una rellevant producció científica durant els últims quinze anys (SOCEDU, VIGROB-140).
En el seu rol com a Professora en Psicologia Evolutiva i Educativa, imparteix classes en el Grau de Mestre en Educació Primària i Educació Infantil, Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, Treball Social i Psicologia, així com en programes de Formació del Professorat i Investigació Educativa. Ha codirigit sis tesis doctorals, així com Treballs de Grau, Treballs de Màster i tutories de pràctiques en centres educatius. En aquesta mateixa línia, va ser contractada en el marc del Projecte 110378 INEDITA del Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament amb l’objectiu de millorar el rendiment acadèmic d’alumnat en situació de vulnerabilitat.
De manera transversal a aquesta trajectòria, col·labora amb el Servei de Formació del Professorat, Innovació i Recursos Educatius per a la posada en marxa de projectes i accions formatives dirigides a docents de tots els nivells educatius. Compta amb tres triennis i dos quinquennis. Des de l’11/18/2021, exerceix com a sotsdirectora del Departament de Psicologia Evolutiva i Didàctica de la Universitat d'Alacant.
Les seues línies de recerca se centren en la formació docent, estratègies d’ensenyament i aprenentatge, intervenció educativa en alumnat en risc d’exclusió social, intel·ligència emocional, rendiment acadèmic i entorns ed
La Professora Titular d’Universitat Teresa Pozo-Rico és Doctora en Investigació Educativa en el Departament de Psicologia Evolutiva i Didàctica de la Universitat d'Alacant. Compta amb reconeixements notables, incloent-hi un sexenni reconegut per la CNEAI i un altre per l’AVAP, així com un indicador normalitzat de productivitat científica de 4,5 punts (h-index: 13).
El seu destacat treball investigador a nivell transcultural a Espanya, Moldàvia, Ucraïna, Romania, l'Argentina i Finlàndia, després d'una estada doctoral d'un any, es va traduir en una tesi defensada al desembre de 2016 amb menció cum laude i internacional, obtenint un premi extraordinari el 2019 per la rellevància de les seues publicacions. Actualment, té línies de recerca obertes amb universitats a Cuba, Moldàvia, Polònia, Lituània, Itàlia, Tailàndia, Finlàndia, Colòmbia, Portugal, el Canadà, la República Txeca, la Xina i el Nepal. Ha presentat comunicacions en congressos internacionals i articles en revistes indexades en JCR, així com capítols de llibres en editorials prestigioses com Octaedro i Dykinson.
Destaca com a Investigadora Principal del grup d'investigació Avances en la Educación Transcultural para una Transformación Adaptativa (REACT) (VIGROB-372) i de tres projectes: un atorgat pel Departament d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital en el marc del Programa de Promoció de la Investigació Científica a la Comunitat Valenciana (Ref. GV/2021/153); un altre per la Vicerectoria d’Investigació de la Universitat d’Alacant per a la promoció de la investigació, innovació i desenvolupament (Ref. GRE20-22-A); i un tercer concedit recentment per la Comissió Europea (Erasmus+, KA2) (Ref. 2023-1-PL01-KA220-HED-000156880). Així mateix, forma part de l’equip d’investigació de projectes a nivell nacional (PID2021-125279OB-I00 i EDU2015-64562-R) i internacional (INSHIP 19, 19-KA203-060579). A més, pertany a un grup de recerca consolidat i competitiu, amb una rellevant producció científica durant els últims quinze anys (SOCEDU, VIGROB-140).
En el seu rol com a Professora en Psicologia Evolutiva i Educativa, imparteix classes en el Grau de Mestre en Educació Primària i Educació Infantil, Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, Treball Social i Psicologia, així com en programes de Formació del Professorat i Investigació Educativa. Ha codirigit sis tesis doctorals, així com Treballs de Grau, Treballs de Màster i tutories de pràctiques en centres educatius. En aquesta mateixa línia, va ser contractada en el marc del Projecte 110378 INEDITA del Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament amb l’objectiu de millorar el rendiment acadèmic d’alumnat en situació de vulnerabilitat.
De manera transversal a aquesta trajectòria, col·labora amb el Servei de Formació del Professorat, Innovació i Recursos Educatius per a la posada en marxa de projectes i accions formatives dirigides a docents de tots els nivells educatius. Compta amb tres triennis i dos quinquennis. Des de l’11/18/2021, exerceix com a sotsdirectora del Departament de Psicologia Evolutiva i Didàctica de la Universitat d'Alacant.
Les seues línies de recerca se centren en la formació docent, estratègies d’ensenyament i aprenentatge, intervenció educativa en alumnat en risc d’exclusió social, intel·ligència emocional, rendiment acadèmic i entorns ed