Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  PONSODA LOPEZ DE ATALAYA, SANTIAGO

Curriculum breu
Ponsoda Lopez De Atalaya, Santiago

Dades personals

Correu:
Telèfon:
Sense dades.
Ubicació:

Situació professional actual

Plaça:
PROFESSOR/A PERMANENT LABORAL
Dep.:
DIDACTICA GENERAL I DIDACTIQUES ESPECIF.
Instituts:
IU INV. ESTUDIS SOC. AMERICA LLATINA
Grups:

Formació acadèmica

  • Doctor en Historia
    Universidad de Alicante (04/07/2014)
  • DOCTORADO EN SOCIEDAD Y ESTADO EN ESPAÑA (SIGLOS XIV - XX)
    Centro de Estudios de Doctorado y Posgrado (04/07/2014)
  • Licenciado en Historia
    Universitat d'Alacant (01/01/2002)

Doctor en Història per la Universitat d'Alacant i professor de Didàctica de les Ciències Socials en el Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Universitat d'Alacant. Forma part del grup d'investigació Poder Públic, Societat i Cultura en el Regne de València (s. XIII-XV) i del grup d'investigació en Igualtat, Gènere i Educació (IGE), tots dos pertanyents a la citada universitat.

En l'àmbit investigador ha dirigit els projectes "L'ensenyament-aprenentatge de la Història en Educació Infantil: Anàlisi de continguts, recursos i metodologia per a la didàctica de la Història" (GRE18-13), subvencionat pel programa d'ajudes a projectes emergents de la Universitat d'Alacant, i  "El patrimoni com a recurs educatiu per a la construcció identitària i la formació ciutadana en l'etapa d'Educació Primària. Aplicacions didàctiques per a la formació del futur professorat" concedit per la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana. Actualment dirigeix el projecte "Projecte Serrella: Educació, Patrimoni i Comunitat a Castell de Castells" finançat pel Ministeri de Cultura. Entre les seues línies d'investigació destaquen els treballs centrats en el patrimoni i les fonts històriques aplicades a l'ensenyament de la història, així com estudis relacionats amb el període medieval valencià.

Actualment és el coordinador de l'assignatura Didàctica de les Ciències Socials: Història del Grau de Maestro/a en Educació Primària i durant els últims anys ha dirigit un total de quatre projectes d'innovació docent relacionats amb l'ensenyament-aprenentatge de la història i del patrimoni.