Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  PINILLOS LAFFON, ALBERTO

Curriculum breu
PINILLOS LAFFON, ALBERTO

Dades personals

Correu:
Telèfon:
+34 965903400 x 2665
Ubicació:

Situació professional actual

Plaça:
PROFESSOR/A CONTRACTAT/ADA DOCTOR/A(LOU)
Dep.:
Instituts:
Sense dades.
Grups:
Codi UNESCO:
Sense dades.

Formació acadèmica

  • DOCTOR EN CIENCIAS SOCIALES
    UNIVERSIDAD DE ALICANTE (17/11/2014)
  • LICENCIADO EN CIENCIAS DE LA INFORMACIÓN
    UNIVERSIDAD COMPLUTENSE DE MADRID (03/03/1983)

Alberto *Pinillos *Laffón (1956) és professor d'aquesta Universitat des del curs 2000/2001. És llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Complutense de Madrid -Facultat de Ciències de la Informació (1983)- i doctor en Ciències Socials per la Universitat d'Alacant (2014). Especialitzat en les àrees de creativitat i comunicació corporativa, ha sigut redactor creatiu i director creatiu associat en agències de publicitat multinacionals, nacionals i locals des de 1983 fins a 1995. Ha sigut consultor de comunicació corporativa per compte propi des de 1995 fins a 2009, compatibilitzant les seues activitats professionals amb la docència en la Universitat d'Alacant, on ha sigut *professor Associat des del curs 2000 / 2001 fins al curs 2009. Des de 2010 fins a 2014 ha sigut professor Ajudant i posteriorment Ajudant –Doctor fins a 2018 impartint les assignatures Llenguatge Publicitari i Elaboració de textos Publicitaris. Des de 2019 fins a l'actualitat és professor Contractat-Doctor impartint i coordinant l'assignatura Llenguatge Publicitari. Així mateix, des de 2015 és professor del màster oficial de Comunicació i Indústries Creatives de la Universitat d'Alacant, impartint docència en l'àmbit de la Identitat verbal de les marques pertanyent al programa de l'assignatura *Branding estratègic i intangibles en indústries creatives. Respecte a les més recents publicacions en la referida línia d'investigació, cal destacar entre altres la participació en el llibre *Black *brands *in *the *age *of *transparency, publicat per l'editorial *Gedisa en 2018, coordinat Per Fernando Olivares i prologat per Al *Ries. Un treball que aborda la problemàtica actual d'empreses líders i marques globals del nostre temps, traient a la llum aspectes tan importants com desconeguts que posen de manifest la seua falta de transparència o opacitat per als seus destinataris i beneficiaris.