Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  ORTUÑO MARTINEZ, BARBARA

Curriculum breu
ORTUÑO MARTINEZ, BARBARA

Dades personals

Correu:
Telèfon:
+34 965903400 x 1217
Telèfon:
+34 965903400 x 3721
Ubicació:

Situació professional actual

Plaça:
PROFESSOR/A PERMANENT LABORAL
Dep.:
DIDACTICA GENERAL I DIDACTIQUES ESPECIF.
Instituts:
IU INVESTIGACIO D'ESTUDIS DE GENERE
IU INV. ESTUDIS SOC. AMERICA LLATINA
Grups:

Formació acadèmica

  • Sociedad y Estado en España (Siglos XIV-XX)
    Universidad de Alicante (16/07/2010)
  • DOCTORADO EN SOCIEDAD Y ESTADO EN ESPAÑA (SIGLOS XIV - XX)
    Centro de Estudios de Doctorado y Posgrado (29/06/2010)
  • Licenciada en Humanidades
    Universitat d'Alacant (04/10/2004)

Bàrbara Ortuño Martínez és Professora Ajudant Doctora en el Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Facultat d'Educació de la Universitat d'Alacant. Llicenciada en Humanitats i Doctora en Història per la Universitat d'Alacant, entre 2012 i 2016 es va exercir com a Becària Postdoctoral de CONICET (l'Argentina). És especialista en l'exili republicà de la Guerra Civil a l'Argentina i en l'emigració espanyola de postguerra, ha publicat els resultats de les seues investigacions en revistes d'impacte com Ahir. Revista d'Història Contemporània, Història Social, Storia delle Donne, Anuari IEHS  o Història del Present, destaca entre les seues obres Cap al profund sota fons… Immigrants i exiliats en la capital de l'Argentina després de la Guerra Civil espanyola (Biblioteca Nova, 2018). En l'actualitat concentra la seua investigació en l'estudi de les dones i la segona generació de l'exili argentí dels anys setanta a Espanya; i en la Didàctica de les Ciències Socials, amb especialitat en Història, interessant-se per qüestions com l'ensenyament de la Història recent i les migracions forçades en els estudis secundaris, la inclusió d'una perspectiva de gènere i de la Història de les Dones en els diferents nivells educatius o la formació del professorat des d'una pedagogia soci-crítica.