Lucía Molina Martínez és Professora Ajudant Doctora (acreditada a Professora Contractada Doctora) de Dret Civil en la Universitat d’Alacant. Va aconseguir el grau de doctora en Dret amb menció internacional en la mateixa Universitat, després de la defensa i obtenció de la màxima qualificació en la tesi «El daño indirecto o por rebote por causa de lesiones», publicada per la prestigiosa editorial Dykinson l’any 2023. És graduada en Dret i Administració i Direcció d’Empreses i ha cursat els màsters en Advocacia, Dret de Danys i Dret de la Societat Digital.
Com a resultat de la seua formació especialitzada, la seua labor investigadora s’ha centrat fonamentalment en la responsabilitat civil i l’impacte jurídic de les noves tecnologies, àmbits en els quals té diverses publicacions i participacions com a ponent en congressos nacionals i internacionals. No obstant això, la seua trajectòria investigadora també ha evolucionat cap a qüestions actuals vinculades als drets de la personalitat i la protecció de col·lectius vulnerables, especialment en contextos relacionats amb la infància i la migració.
Ha sigut membre integrant de dos projectes d’investigació centrats en la irrupció de la intel·ligència artificial en el Dret de danys: “Els desafiaments plantejats per la intel·ligència artificial en l’àmbit de la responsabilitat civil”, concedit per la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Comunitat Valenciana (GV/2021/018), i “La irrupció de la Intel·ligència Artificial en el Dret de danys i la seua adaptació a les noves tecnologies” (PID2020-116185GB-I00), finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació (2021-2024). Actualment, és membre del projecte d’investigació “La Unió Europea davant els desafiaments reguladors de la Intel·ligència Artificial: qüestions de responsabilitat civil”, concedit per la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació (CIGE/2023/196). Així mateix, i des de fa uns quants anys, forma part del grup d’investigació en matèria de Responsabilitat Extracontractual (VIGROB23-213) i del grup d’investigació en Dret i Noves Tecnologies (VIGROB-347), tots dos de la Universitat d’Alacant.
Ha fet una estada d’investigació en la Università LUMSA de Palerm (Itàlia), així com diverses estades docents en centres com la Università degli Studi di Padova (Itàlia) o la Universidade de Coimbra (Portugal), aquesta última en el marc del programa Erasmus+ BIP (Blended Intensive Programme), en la qual va impartir, juntament amb professorat d’altres universitats europees, el curs “Artificial Intelligence and Law”.
Ha impartit docència en els graus en Dret, Turisme, TADE, Relacions Laborals i Recursos Humans, Relacions Internacionals i Treball Social, així com en els màsters especialitzats en Dret de Danys i Dret de la Societat Digital de la Universitat d’Alacant. Així mateix, ha participat en projectes d’innovació docent, en tres d’aquests com a investigadora principal. El seu interès investigador en aquesta línia s’ha concretat en diverses publicacions i ponències, amb especial atenció a l’ús d’intel·ligència artificial en l’entorn educatiu universitari i la inclusió de l’alumnat amb necessitats específiques de suport edu
Lucía Molina Martínez és Professora Ajudant Doctora (acreditada a Professora Contractada Doctora) de Dret Civil en la Universitat d’Alacant. Va aconseguir el grau de doctora en Dret amb menció internacional en la mateixa Universitat, després de la defensa i obtenció de la màxima qualificació en la tesi «El daño indirecto o por rebote por causa de lesiones», publicada per la prestigiosa editorial Dykinson l’any 2023. És graduada en Dret i Administració i Direcció d’Empreses i ha cursat els màsters en Advocacia, Dret de Danys i Dret de la Societat Digital.
Com a resultat de la seua formació especialitzada, la seua labor investigadora s’ha centrat fonamentalment en la responsabilitat civil i l’impacte jurídic de les noves tecnologies, àmbits en els quals té diverses publicacions i participacions com a ponent en congressos nacionals i internacionals. No obstant això, la seua trajectòria investigadora també ha evolucionat cap a qüestions actuals vinculades als drets de la personalitat i la protecció de col·lectius vulnerables, especialment en contextos relacionats amb la infància i la migració.
Ha sigut membre integrant de dos projectes d’investigació centrats en la irrupció de la intel·ligència artificial en el Dret de danys: “Els desafiaments plantejats per la intel·ligència artificial en l’àmbit de la responsabilitat civil”, concedit per la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Comunitat Valenciana (GV/2021/018), i “La irrupció de la Intel·ligència Artificial en el Dret de danys i la seua adaptació a les noves tecnologies” (PID2020-116185GB-I00), finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació (2021-2024). Actualment, és membre del projecte d’investigació “La Unió Europea davant els desafiaments reguladors de la Intel·ligència Artificial: qüestions de responsabilitat civil”, concedit per la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació (CIGE/2023/196). Així mateix, i des de fa uns quants anys, forma part del grup d’investigació en matèria de Responsabilitat Extracontractual (VIGROB23-213) i del grup d’investigació en Dret i Noves Tecnologies (VIGROB-347), tots dos de la Universitat d’Alacant.
Ha fet una estada d’investigació en la Università LUMSA de Palerm (Itàlia), així com diverses estades docents en centres com la Università degli Studi di Padova (Itàlia) o la Universidade de Coimbra (Portugal), aquesta última en el marc del programa Erasmus+ BIP (Blended Intensive Programme), en la qual va impartir, juntament amb professorat d’altres universitats europees, el curs “Artificial Intelligence and Law”.
Ha impartit docència en els graus en Dret, Turisme, TADE, Relacions Laborals i Recursos Humans, Relacions Internacionals i Treball Social, així com en els màsters especialitzats en Dret de Danys i Dret de la Societat Digital de la Universitat d’Alacant. Així mateix, ha participat en projectes d’innovació docent, en tres d’aquests com a investigadora principal. El seu interès investigador en aquesta línia s’ha concretat en diverses publicacions i ponències, amb especial atenció a l’ús d’intel·ligència artificial en l’entorn educatiu universitari i la inclusió de l’alumnat amb necessitats específiques de suport edu