Text traduït
Llicenciada en Biologia en la Universitat d'Alacant, i Doctora per la Universitat d'Alacant. Actualment és Professora Titular en el Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Universitat d'Alacant, en l'àrea de Didàctica de les Ciències Experimentals .
En l'actualitat compta amb dos quinquennis de docència i un sexenni d'investigació del CNAI (ANECA).
Professora en el Grau en Mestre en Educació Infantil, en el Grau en Mestre en Educació Primària i en el Màster en Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes (Especialitat Biologia i Geologia) des de l'any 2011 impartint assignatures de l'Àrea de Didàctica de les Ciències Experimentals.
És membre de l'INSTITUT UNIVERSITARI DE FÍSICA APLICADA A les CIÈNCIES I LES TECNOLOGIES (UFACiT) des de 2017, membre del grup d'investigació DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES I LA TECNOLOGIA des de 2012 i ha sigut membre del Grup d'Investigació ZOOLOGIA DE VERTEBRATS des de 2007 fins a 2012.
Ha participat en 25 projectes I+D+I de caràcter competitiu sent tres d'ells de caràcter Europeu (Comissió Europea) i sent IP en altres dues d'ells. Ha participat en 22 projectes o contractes amb entitats privades, sent en quatre d'ells la investigadora responsable.
Ha participat en 17 projectes d'innovació docent de la Universitat d'Alacant, en quatre dels quals ha anat la investigadora responsable.
És autora de 14 articles publicats en revistes científiques incloses en el JCR, SCOPUS, SJR o Latindex. També és autora de 36 capítols de llibre, 24 d'ells indexats en la Web of Science i dos llibres. Ha presentat més de 70 comunicacions en congressos internacionals i 4 en congressos d'àmbit nacional.
Actualment, les principals línies d'investigació es basen en l'ensenyament de les ciències a través d'indagació (o ensenyament problematitzada de les ciències) en la formació de futurs mestres d'Educació Infantil i Primària, així com de mestres en actiu. També treballa dins d'aquesta mateixa línia d'investigació amb escoles d'Educació Infantil i Primària (i el seu alumnat) així com en la millora de l'ensenyament problematitzada de les ciències en l'etapa de Secundària i en la Universitat. Dins d'aquestes línies, ha sigut codirectora de tres Tesis Doctorals i és codirectora d'una altra tesi doctoral en curs.
Text traduït
Llicenciada en Biologia en la Universitat d'Alacant, i Doctora per la Universitat d'Alacant. Actualment és Professora Titular en el Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Universitat d'Alacant, en l'àrea de Didàctica de les Ciències Experimentals .
En l'actualitat compta amb dos quinquennis de docència i un sexenni d'investigació del CNAI (ANECA).
Professora en el Grau en Mestre en Educació Infantil, en el Grau en Mestre en Educació Primària i en el Màster en Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes (Especialitat Biologia i Geologia) des de l'any 2011 impartint assignatures de l'Àrea de Didàctica de les Ciències Experimentals.
És membre de l'INSTITUT UNIVERSITARI DE FÍSICA APLICADA A les CIÈNCIES I LES TECNOLOGIES (UFACiT) des de 2017, membre del grup d'investigació DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES I LA TECNOLOGIA des de 2012 i ha sigut membre del Grup d'Investigació ZOOLOGIA DE VERTEBRATS des de 2007 fins a 2012.
Ha participat en 25 projectes I+D+I de caràcter competitiu sent tres d'ells de caràcter Europeu (Comissió Europea) i sent IP en altres dues d'ells. Ha participat en 22 projectes o contractes amb entitats privades, sent en quatre d'ells la investigadora responsable.
Ha participat en 17 projectes d'innovació docent de la Universitat d'Alacant, en quatre dels quals ha anat la investigadora responsable.
És autora de 14 articles publicats en revistes científiques incloses en el JCR, SCOPUS, SJR o Latindex. També és autora de 36 capítols de llibre, 24 d'ells indexats en la Web of Science i dos llibres. Ha presentat més de 70 comunicacions en congressos internacionals i 4 en congressos d'àmbit nacional.
Actualment, les principals línies d'investigació es basen en l'ensenyament de les ciències a través d'indagació (o ensenyament problematitzada de les ciències) en la formació de futurs mestres d'Educació Infantil i Primària, així com de mestres en actiu. També treballa dins d'aquesta mateixa línia d'investigació amb escoles d'Educació Infantil i Primària (i el seu alumnat) així com en la millora de l'ensenyament problematitzada de les ciències en l'etapa de Secundària i en la Universitat. Dins d'aquestes línies, ha sigut codirectora de tres Tesis Doctorals i és codirectora d'una altra tesi doctoral en curs.