Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  MARTINEZ ROIG, ROSABEL

Curriculum breu
MARTINEZ ROIG, ROSABEL

Dades personals

Correu:
Telèfon:
Sense dades.
Ubicació:

Situació professional actual

Plaça:
PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA LOU
Dep.:
DIDACTICA GENERAL I DIDACTIQUES ESPECIF.
Instituts:
Sense dades.
Grups:

Formació acadèmica

  • Maestro: Especialidad de Educación Primaria
    Universidad de Alicante (29/06/2021)

Rosabel Martínez Roig és Professora Associada en el Dpto. de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Universitat d'Alacant (UA). És graduada en Mestra d'Educació Primària per la UA (premi extraordinari de grau) i graduada en Psicologia per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) (psicòloga nº de col·legiada: CV16700). A més, ha cursat el Màster Universitari en Recerca Educativa per la Universitat d'Alacant, on ha rebut el premi extraordinari de Máster. Ha sigut becària de col·laboració (Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, Espanya) en el Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Universitat d'Alacant (curs 2020-21). És membre del grup d'investigació GIDU-EDUTIC/IN (Grup d'Investigació de Docència Universitària-Educació i Tecnologies de la Informació i la Comunicació. Educació Inclusiva) (VIGROB-330) de la Universitat d'Alacant. La seua labor en l'àmbit de la investigació se centra en la integració de la tecnologia digital en educació. És autora de diverses publicacions científiques com "Youtubers infantils en la formació inicial del professorat. Noves formes d'oralitat i escriptura" (2020), “Violències múltiples en l'espai escolar: la travessia cap a la violència de gènere” (2020), etc., publicades en revistes com Sustainability (Impact Factor 2.576; Citescore 3,9 Scopus) i editorials com a Octaedre (Q1 en el ránking SPI). Ha participat en diversos projectes, tant nacionals (p.e. “NOOC: “Com educar en igualtat de gènere a les aules de secundària”, Universitat d'Alacant)), com a internacionals (“Herit-app. Tandem-developed multilingual audioguides for the dissemination of our cultural heritage”, UA Erasmus+). Així mateix, ha impartit tallers per a docents (p.e. “Ludificació a l'aula amb Genially”, Jornades DIM); ha format part de comitès organitzadors d'activitats acadèmiques: Webinar “Experiències entorn de l'educació inclusiva” (Facultat d'Educació de la UA, 2021), 56º Trobada de Centres Innovadors “Didàctica, Innovació i Multimèdia” (2021), etc. Ha participat en diverses comunicacions com ara “La milotxa poetessa. Un recurs per a treballar la poesia a Primària”, “La realitat augmentada com a eina d'aprenentatge sobre continguts de discapacitat”, ““La formació docent inicial en TIC: visió del futur professorat d'Educació Infantil”, publicades en editorials d'impacte com: Peter Lang, IGI Global, Afers, Octaedre, Dykinson, etc.