Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  MARTINEZ GONZALEZ, AGUSTIN ERNESTO

Curriculum breu
MARTINEZ GONZALEZ, AGUSTIN ERNESTO

Dades personals

Correu:
Telèfon:
+34 965903400 x 2268
Ubicació:

Situació professional actual

Plaça:
PROFESSOR/A CONTRACTAT/ADA DOCTOR/A(LOU)
Dep.:
Instituts:
Sense dades
Grups:
Codi UNESCO:
610201 - Psicología evolutiva
610203 - Deficiencia mental
610202 - Problemas de aprendizaje

Formació acadèmica

  • DOCTOR EN PSICOLOGIA
    UNIVERSIDAD MIGUEL HERNANDEZ (30/07/2009)
  • MASTER EN NEUROPSICOLOGIA
    ISEP (01/09/2007)
  • MASTER EN PSICOLOGIA CLINICA
    CETECOVA (01/05/2003)

En l’actualitat professor contractat doctor en la Universitat d’Alacant. Doctor amb qualificació de cum laude per la Universitat Miguel Hernández d’Elx. Va ser professor associat en la Universitat Miguel Hernández (2011). Professor convidat en la UCAM, la Universitat de Màlaga i l’Aten-D per a formació de postgrau. Ha fet estades d’investigació i docència en el Laboratori de Neurociència Cognitiva i Computacional (LNCyC), un grup d’investigació interdisciplinària amb seu en el Centre de Tecnologia Biomèdica de Madrid i la Universitat Complutense de Madrid; la Universitat de Jaén; la Universitat Miguel Hernández; la Universitat de Santiago de Xile (Xile); la Pontifícia Universitat Catòlica Madre y Maestra (República Dominicana); i la Universitat de Florència (Itàlia).

Ha realitzat diversos màsters relacionats amb la psicologia clínica i la neuropsicologia clínica. Igualment, ha assistit a diversos congressos nacionals i internacionals, en els quals ha participat, relacionats amb la psicologia educativa, la neuropsicologia i la psicologia clínica. Aquesta preocupació per la formació l’ha portat a tenir una perspectiva transversal i neuroeducativa del comportament humà. Tant la psicologia de la salut, des d’una perspectiva cognitivoconductual, com la neuropsicologia clínica li han aportat els coneixements necessaris per a tenir una visió més integradora dels processos d’aprenentatge, l’estat emocional i el comportament dels alumnes que presenten trastorns del neurodesenvolupament, com la discapacitat mental o el trastorn de l’espectre autista (TEA).

Així, el seu centre d’interès en la investigació és analitzar 1) els factors beneficiosos per a la salut en xiquets i adolescents (per exemple, el model de covitalitat, la conducta prosocial i la intel·ligència emocional) i 2) els factors associats a la conducta repetitiva en diversos trastorns mentals (trastorn obsessivocompulsiu o TOC i TEA). En aquest últim sentit, ha participat en la validació d’escales per al TOC en adolescents espanyols i xilens (OCI-R, C-FOCI, OCI-CV, etc.). De la mateixa manera, ha validat l’escala de conductes repetitives revisada (Repetitive Behavior Scale – Revised; RBS-R. Bodfish et al., 2000; Martínez-González i Piqueras, 2017) en població TEA. En el camp d’estudi de la conducta repetitiva ha estudiat la relació entre la severitat de la conducta repetitiva i variables com la família, la medicació, el tipus de centre educatiu, la conducta adaptativa, els símptomes emocionals negatius, les bases neuropsicològiques i neurofisiolòfiques, i la relació cervell-microbiota intestinal o gut microbiota.

El professor Martínez-González ha sigut l’ideòleg de la creació de l’app COREAT. L’app COREAT (Conducta Repetitiva Autisme Test) és la primera aplicació seriosa per a la salut a escala internacional de descàrrega gratuïta i basada en l’evidència, que permet informar sobre el nivell de severitat de la conducta repetitiva tant en persones amb TEA com en per