María José Hernández Amorós és doctora en Investigació Educativa per la Universitat d’Alacant, amb menció internacional i qualificació cum laude. Actualment, exerceix com a professora contractada doctora en l’àrea de Didàctica i Organització Escolar (DOE), del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques.
En la seua trajectòria acadèmica, destaca la formació rebuda en l’àmbit de l’educació, que comença amb els estudis de Magisteri d’Educació Infantil i que amplia amb la llicenciatura de Psicopedagogia i el màster en Investigació Educativa; en aquestes últimes titulacions, se li concedeix el Premi Extraordinari. Ha participat en nombrosos cursos d’especialització i ha gaudit de dues estades predoctorals en dues universitats de reconegut prestigi: la Universitat de Cambridge i la Universitat de Nottingham.
En l’àmbit de la investigació, les seues principals línies de treball són el lideratge educatiu, l’acció tutorial i la formació del professorat. Més recentment, ha centrat la seua atenció en el gènere i els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Sobre aquestes temàtiques acumula un conjunt ampli de publicacions amb impacte JCR i SJR en el camp de les ciències socials. Així mateix, té diversos capítols de llibre i ha participat en projectes d’investigació, com, per exemple, el projecte “Disseny i atenció a les oportunitats de gènere en l’educació superior” o el projecte “El lideratge educatiu per a l’Agenda 2030”, del qual és investigadora principal. Reuneix un nombre considerable de contribucions a congressos i jornades nacionals i internacionals.
Pel que respecta a la docència, ha impartit classe en diferents plans d’estudis (diplomatura de Mestre/a, grau de Mestre/a d’Educació Infantil, grau de Mestre/a d’Educació Primària, llicenciatura de Psicopedagogia) i en diversos cursos. Ha assumit tasques de tutorització de TFG i ha participat en múltiples tribunals d’avaluació de TFG i TFM. Ha realitzat nombrosos cursos i seminaris de perfeccionament i ha sigut membre de diverses xarxes d’investigació en docència universitària. D’igual manera, ha participat com a coordinadora del Pla d’Acció Tutorial de la Facultat d’Educació, del qual ha sigut tutora durant molts anys.
María José Hernández Amorós és doctora en Investigació Educativa per la Universitat d’Alacant, amb menció internacional i qualificació cum laude. Actualment, exerceix com a professora contractada doctora en l’àrea de Didàctica i Organització Escolar (DOE), del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques.
En la seua trajectòria acadèmica, destaca la formació rebuda en l’àmbit de l’educació, que comença amb els estudis de Magisteri d’Educació Infantil i que amplia amb la llicenciatura de Psicopedagogia i el màster en Investigació Educativa; en aquestes últimes titulacions, se li concedeix el Premi Extraordinari. Ha participat en nombrosos cursos d’especialització i ha gaudit de dues estades predoctorals en dues universitats de reconegut prestigi: la Universitat de Cambridge i la Universitat de Nottingham.
En l’àmbit de la investigació, les seues principals línies de treball són el lideratge educatiu, l’acció tutorial i la formació del professorat. Més recentment, ha centrat la seua atenció en el gènere i els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Sobre aquestes temàtiques acumula un conjunt ampli de publicacions amb impacte JCR i SJR en el camp de les ciències socials. Així mateix, té diversos capítols de llibre i ha participat en projectes d’investigació, com, per exemple, el projecte “Disseny i atenció a les oportunitats de gènere en l’educació superior” o el projecte “El lideratge educatiu per a l’Agenda 2030”, del qual és investigadora principal. Reuneix un nombre considerable de contribucions a congressos i jornades nacionals i internacionals.
Pel que respecta a la docència, ha impartit classe en diferents plans d’estudis (diplomatura de Mestre/a, grau de Mestre/a d’Educació Infantil, grau de Mestre/a d’Educació Primària, llicenciatura de Psicopedagogia) i en diversos cursos. Ha assumit tasques de tutorització de TFG i ha participat en múltiples tribunals d’avaluació de TFG i TFM. Ha realitzat nombrosos cursos i seminaris de perfeccionament i ha sigut membre de diverses xarxes d’investigació en docència universitària. D’igual manera, ha participat com a coordinadora del Pla d’Acció Tutorial de la Facultat d’Educació, del qual ha sigut tutora durant molts anys.