Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  FERNÁNDEZ MOLINA, JAVIER

Curriculum breu
Fernández Molina, Javier

Dades personals

Correu:
Telèfon:
+34 965903400 x 2495
Ubicació:

Situació professional actual

Formació acadèmica

  • Investigación Educativa
    Universidad de Alicante (23/09/2024)
  • EDUCATION AND TECHNOLOGY MA (UCL)
    UNIVERSITY COLLEGE LONDON (01/01/2022)
  • MASTER EN INGLÉS Y ESPAÑOL PARA FINES ESPECÍFICOS
    Facultad de Filosofía y Letras. UA (24/01/2020)
  • MÁSTER EN FORMACIÓN DEL PROFESORADO DE EDUCACIÓN SECUNDARIA Y ENSEÑANZA DE IDIOMAS
    Facultad de ciencias sociales y comunicación. UCAM (22/09/2017)
  • LICENCIATURA EN FILOLOGÍA INGLESA
    Facultad de Filosofía y Letras. UA (01/12/2002)

Acreditat contractat doctor, professor d'anglés des de 1992, amb experiència en tots els nivells del MECR i en diversos entorns d'aprenentatge. Ha participat en tallers i seminaris a la Universitat d'Oxford (Exeter College, 2016 i 2018), treballant amb experts com Adrian Underhill (pronunciació), Hanna Kryszewska (CLIL), John Hird (gramàtica), Edmund Dudley (aprenentatge adolescent) i Shaun Wilden (EdTech).

Actualment, és professor al Departament d'Innovació i Formació Didàctica (DIFD) de la Facultat d'Educació, on imparteix assignatures als graus d'Educació Infantil i Primària. Ha col·laborat amb el Departament de Filologia Anglesa de la UA, impartint docència als graus de Treball Social, Turisme i Estudis Anglesos, així com amb l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la UA, oferint formació per a docents i personal administratiu.

Ha participat en congressos i jornades d'investigació en universitats nacionals (UA, UV, UPV, UGR) i internacionals (Würzburg Universität, Alemanya, Vellore Institute of Applied Sciences, Índia i ELTE Eötvös Loránd University Budapest, Hongria). Ha sigut professor convidat a Middlesex University (Londres), HVL (Bergen i Sogndal), NTNU (Trondheim), Vytauto Didžiojo Universitetas (Kaunas), St. Kliment Ohridski University (Sofia) i l'Ateneu de Manila (Filipines). Les seues estades als EUA, Alemanya, Anglaterra, Noruega i Lituània han reforçat el seu interés per la competència intercultural, reflectit en diverses comunicacions i publicacions. Parla anglés, alemany, francés, espanyol i català.

La seua investigació se centra en AICLE/CLIL, la integració de tecnologies (EduTech) en l'ensenyament de llengües, els contextos d'aprenentatge multilingües i multiculturals, amb especial atenció a la pronunciació de l'anglés i a la lectoescriptura (Phonetics, Pronunciation, Phonics). És revisor de revistes científiques com IGI Global, Revista DIM, TEISEL (UB), Didàctica. Llengua i Literatura (UCM) i la prestigiosa Q1 Journal of New Approaches in Educational Research.

És membre del grup d'investigació ACQUA de la UA, així com de projectes internacionals com Transform For Europe (T4EU) i SPARK COIL. A més, participa en projectes d'I+D, destacant LEyLA (https://proyectoleyla.eu/), finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació en la convocatòria de Generació de Coneixement 2021.