Dari Escandell és doctor en Filologia i professor titular del Departament de Filologia Catalana de la Universitat d’Alacant.
La seua investigació està avalada per un sexenni (CNEAI 2017). La literatura infantil i juvenil és la seua principal línia de recerca: Hàbits i tendències de lectura en el sistema educatiu valencià (2015), monografia derivada de la seua tesi doctoral, analitza els factors sociològics i mediàtics que condicionen la lectura escolar i la lúdica. Ha participat en cinc projectes ministerials R+D+i sobre literatura autobiogràfica, epitextos públics virtuals i construcció del cànon literari no acadèmic, compaginats amb investigacions entorn dels estudis culturals o els mètodes d’ensenyament-aprenentatge de segones llengües; tasques tot plegat materialitzades en 71 publicacions d’impacte: 35 capítols de llibres i monografies amb indexació en SPI i altres tants articles especialitzats en revistes científiques indexades en JCR, SJR o Scopus. Ha concorregut a 35 congressos internacionals de periodicitat fixa i tradició reputada esdevinguts en prestigioses universitats europees i ha format part així mateix del comité organitzador de fins a 25 congressos, 10 dels quals internacionals.
En matèria de transferència, ha assessorat la Fundació FULL en l’elaboració del Pla Valencià de Foment del Llibre i Lectura i ha comissariat una exposició divulgativa sobre àlbum il·lustrat infantil adreçada a prescriptors. Pel que fa a gestió universitària, ha ostentat el càrrec assimilat de vicerector adjunt en l’Equip de Govern de la Universitat d’Alacant (2016-2020) i anteriorment va ser també vicedegà de la Facultat d’Educació (2013-2016). En l'actualitat exerceix com a vicesecretari de la Junta Directiva de l'IIFV i com a secretari de Seu d'aquest organisme.
La seua trajectòria docent ha estat sempre lligada a la docència universitària. Després de 19 cursos acadèmics atresora més de 3.000 hores de docència reglada en diferents estudis oficials entre màsters, graus, extintes llicenciatures o diplomatures i estades internacionals Erasmus Teaching Staff. A hores d’ara acumula cinc triennis, tres quinquennis docents, quatre mencions d’excel·lència consecutives al programa Docentia i 42 publicacions sobre investigació en docència universitària.
Dari Escandell és doctor en Filologia i professor titular del Departament de Filologia Catalana de la Universitat d’Alacant.
La seua investigació està avalada per un sexenni (CNEAI 2017). La literatura infantil i juvenil és la seua principal línia de recerca: Hàbits i tendències de lectura en el sistema educatiu valencià (2015), monografia derivada de la seua tesi doctoral, analitza els factors sociològics i mediàtics que condicionen la lectura escolar i la lúdica. Ha participat en cinc projectes ministerials R+D+i sobre literatura autobiogràfica, epitextos públics virtuals i construcció del cànon literari no acadèmic, compaginats amb investigacions entorn dels estudis culturals o els mètodes d’ensenyament-aprenentatge de segones llengües; tasques tot plegat materialitzades en 71 publicacions d’impacte: 35 capítols de llibres i monografies amb indexació en SPI i altres tants articles especialitzats en revistes científiques indexades en JCR, SJR o Scopus. Ha concorregut a 35 congressos internacionals de periodicitat fixa i tradició reputada esdevinguts en prestigioses universitats europees i ha format part així mateix del comité organitzador de fins a 25 congressos, 10 dels quals internacionals.
En matèria de transferència, ha assessorat la Fundació FULL en l’elaboració del Pla Valencià de Foment del Llibre i Lectura i ha comissariat una exposició divulgativa sobre àlbum il·lustrat infantil adreçada a prescriptors. Pel que fa a gestió universitària, ha ostentat el càrrec assimilat de vicerector adjunt en l’Equip de Govern de la Universitat d’Alacant (2016-2020) i anteriorment va ser també vicedegà de la Facultat d’Educació (2013-2016). En l'actualitat exerceix com a vicesecretari de la Junta Directiva de l'IIFV i com a secretari de Seu d'aquest organisme.
La seua trajectòria docent ha estat sempre lligada a la docència universitària. Després de 19 cursos acadèmics atresora més de 3.000 hores de docència reglada en diferents estudis oficials entre màsters, graus, extintes llicenciatures o diplomatures i estades internacionals Erasmus Teaching Staff. A hores d’ara acumula cinc triennis, tres quinquennis docents, quatre mencions d’excel·lència consecutives al programa Docentia i 42 publicacions sobre investigació en docència universitària.