Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  DE JUAN VIGARAY, MARIA DOLORES

Curriculum breu
De Juan Vigaray, Maria Dolores

Dades personals

Correu:
Telèfon:
+34 965903400 x 3167
Ubicació:

Situació professional actual

Plaça:
PROFESSOR/A TITULAR D'UNIVERSITAT
Dep.:
Instituts:
Sense dades.
Grups:

Formació acadèmica

  • Grado de Doctor en CC Económicas
    Universidad Miguel Hernández (Elche) (04/03/2004)
  • Doctor en Ciencias Económicas y Empresariales
    Universitat d'Alacant (23/10/1991)

La Dra. De-Juan-Vigaray està acreditada a Càtedra per l'ANECA en la branca de Comercialització i Investigació de Mercats en la Universitat d'Alacant (UA), on imparteix classes des de 1991. Des de 2006, és professora visitant en la Universitat Catòlica de Lilla, en IESEG School of Management (Lilla i París, França). Ha col·laborat com a docent en la University of Florida (els EUA), Southampton Institute (Anglaterra), Miami Dade Comunity College, Miami (Florida, els EUA), Universitat Federico II de Nàpols (Itàlia) i Universitat de Tessalònica (Grècia), entre una altra universitats estrangeres. És professora en el Màster Oficial en Desenvolupament Local i Innovació Territorial de la UA, així com en el Màster de Màrqueting i el Màster Degree in Innovation and Tourism Màrqueting de la UCAM (Múrcia). Imparteix classe en diversos Màsters i Escoles de Negocis espanyoles (ESADE, Barcelona; ESIC, Madrid; Universitat de les Illes Balears, Palma; Fundesem, Alacant). 3 sexennis d'investigació. Autora de diversos llibres, destacant L'Atracció que Exerceixen els Centres Comercials sobre els Consumidors, La Distribució Comercial: Comercialització i Retailing, La Promoció de Vendes: Variable Clau del Màrqueting (2ª ed.), Comercialización i Retailing: Distribució Comercial Aplicada, Valors i Estils de Vida dels Consumidors. Com entendre'ls i mesurar-los, i Fonaments de Màrqueting (editats en castellà i valencià). Contribueix en diversos capítols de llibre, destacant European Cases in Retailing. Publica articles sobre temes com a turisme, comportament del consumidor i retailing, en revistes d'alt impacte com el JAMS, IJRDM, Journal of Consumer Psychology, Tourism Analysis, Current Issues in Tourism, Journal of Retailing and Consumer Services, Tourism Management, Industrial Màrqueting Management, Revista Espanyola d'Investigació de Màrqueting, Technological Forecasting and Social Change i Heliyon, entre altres. Inicia la seua trajectòria investigadora estudiant l'atracció comercial dels establiments aprofundint en l'anàlisi del comportament de compra dels turistes residencials estrangers. Aquesta línia d'investigació es complementa amb estudis sobre el comportament del consumidor en diferents segments (turistes, xiquets). El seu interès per la intersecció entre docència i màrqueting li porta a publicar articles en revistes com European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education i la Revista d'Investigació Educativa. Distingida amb l'I Premi a l'Excel·lència Docent de la UA com a millor professora de la Facultat CCEE i  EE 2008/09 i amb l'Innovative Teaching Prize 2022 del Transform4Europe Programme, un projecte cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. Entre 2003 i 2007, va ser Vicedegana de Pràctiques en Empresa de la mateixa facultat, aconseguint-se sota la seua direcció que l'organisme obtinguera la primera certificació AENOR d'unes pràctiques curriculars a nivell nacional. 2017/18 dirigeix la Càtedra Institucional Aigües d'Alacant d'Inclusió Social. Des de 2006, coordina la Xarxa multidisciplinària Idoi. Àmplia experiència en direcció de TFG i TFM, en 6 titulacions, qualitat  en els projectes supervisats i resulta