La Dra. De-Juan-Vigaray està acreditada a Càtedra per l'ANECA en la branca de Comercialització i Investigació de Mercats en la Universitat d'Alacant (UA), on imparteix classes des de 1991. Des de 2006, és professora visitant en IESEG School of Management (França). Ha col·laborat com a docent la University of Florida (els EUA), el Southampton Institute (Anglaterra), el Miami Dade Comunity College, Miami (Florida, els EUA), la Universitat Federico II de Nàpols (Itàlia), la Universitat de Tessalònica (Grècia) i en diversos títols propis de la UA (e-business, Màrqueting). És professora en el Màster Oficial en Desenvolupament Local i Innovació Territorial de la UA, així com en el Màster de Màrqueting i el Màster’s degree in Innovation and Tourism Màrqueting de la Universitat Catòlica de Sant Antoni (Múrcia), a més d'en diversos Màster i Escoles de Negocis espanyoles (ESADE, Barcelona; ESIC, Madrid; Universitat de les Illes Balears, Palma; Fundesem, Alacant). Amb 3 sexennis d'investigació és autora de diversos llibres, entre els quals destaquen L'Atracció que Exerceixen els Centres Comercials sobre els Consumidors, La Distribució Comercial: Comercialització i Retailing, La Promoció de Vendes: Variable Clau del Màrqueting (2ª ed.), Comercialització i Retailing: Distribució Comercial Aplicada, Valors i Estils de Vida dels Consumidors. Com entendre'ls i mesurar-los, i Fonaments de Màrqueting. Ha contribuït en diversos capítols de llibre, destacant European Cases in Retailing i publicat articles sobre temes com el turisme, el comportament del consumidor i el retailing, en revistes d'alt impacte com el JAMS, l'International Journal of Retail & Distribution Management, el Journal of Consumer Psychology, el Tourism Analysis, Current Issues in Tourism, el Journal of Retailing and Consumer Services, el Journal of Tourism Management, Industrial Màrqueting Management, la Revista Espanyola d'Investigació de Màrqueting, Technological Forecasting and Social Change i Heliyon, entre altres. Va iniciar la seua trajectòria investigadora estudiant l'atracció comercial dels establiments aprofundint en l'anàlisi del comportament de compra dels turistes residencials estrangers. Aquesta línia d'investigació es complementa amb estudis sobre el comportament del consumidor en diferents segments (turistes, #xiquet, estudiants). El seu interès per la intersecció entre la docència i el màrqueting li ha portat també a publicar articles en revistes com l'European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education i la Revista d'Investigació Educativa. Ha sigut distingida amb l'I Premi a l'Excel·lència Docent de la UA com a millor professora de la Facultat de CCEE i Empresarials en 2008/09 i amb l'Innovative Teaching Prize 2022 del Transform4Europe Programme, un projecte cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea, en reconeixement al seu foment de la cooperació entre institucions d'educació superior. Entre 2003 i 2007, va ser Vicedegana de Pràctiques en Empresa de la mateixa Facultat, aconseguint-se sota la seua direcció que l'organisme obtinguera la primera certificació AENOR d'unes pràctiques curriculars a nivell nacional. 2017/18 dirigeix la Càtedra Institucional Aigües d'Alacant d'Inclusió Social de la UA. Des de 2006, coordina la Xarxa d'Investigació Idoi.
La Dra. De-Juan-Vigaray està acreditada a Càtedra per l'ANECA en la branca de Comercialització i Investigació de Mercats en la Universitat d'Alacant (UA), on imparteix classes des de 1991. Des de 2006, és professora visitant en IESEG School of Management (França). Ha col·laborat com a docent la University of Florida (els EUA), el Southampton Institute (Anglaterra), el Miami Dade Comunity College, Miami (Florida, els EUA), la Universitat Federico II de Nàpols (Itàlia), la Universitat de Tessalònica (Grècia) i en diversos títols propis de la UA (e-business, Màrqueting). És professora en el Màster Oficial en Desenvolupament Local i Innovació Territorial de la UA, així com en el Màster de Màrqueting i el Màster’s degree in Innovation and Tourism Màrqueting de la Universitat Catòlica de Sant Antoni (Múrcia), a més d'en diversos Màster i Escoles de Negocis espanyoles (ESADE, Barcelona; ESIC, Madrid; Universitat de les Illes Balears, Palma; Fundesem, Alacant). Amb 3 sexennis d'investigació és autora de diversos llibres, entre els quals destaquen L'Atracció que Exerceixen els Centres Comercials sobre els Consumidors, La Distribució Comercial: Comercialització i Retailing, La Promoció de Vendes: Variable Clau del Màrqueting (2ª ed.), Comercialització i Retailing: Distribució Comercial Aplicada, Valors i Estils de Vida dels Consumidors. Com entendre'ls i mesurar-los, i Fonaments de Màrqueting. Ha contribuït en diversos capítols de llibre, destacant European Cases in Retailing i publicat articles sobre temes com el turisme, el comportament del consumidor i el retailing, en revistes d'alt impacte com el JAMS, l'International Journal of Retail & Distribution Management, el Journal of Consumer Psychology, el Tourism Analysis, Current Issues in Tourism, el Journal of Retailing and Consumer Services, el Journal of Tourism Management, Industrial Màrqueting Management, la Revista Espanyola d'Investigació de Màrqueting, Technological Forecasting and Social Change i Heliyon, entre altres. Va iniciar la seua trajectòria investigadora estudiant l'atracció comercial dels establiments aprofundint en l'anàlisi del comportament de compra dels turistes residencials estrangers. Aquesta línia d'investigació es complementa amb estudis sobre el comportament del consumidor en diferents segments (turistes, #xiquet, estudiants). El seu interès per la intersecció entre la docència i el màrqueting li ha portat també a publicar articles en revistes com l'European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education i la Revista d'Investigació Educativa. Ha sigut distingida amb l'I Premi a l'Excel·lència Docent de la UA com a millor professora de la Facultat de CCEE i Empresarials en 2008/09 i amb l'Innovative Teaching Prize 2022 del Transform4Europe Programme, un projecte cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea, en reconeixement al seu foment de la cooperació entre institucions d'educació superior. Entre 2003 i 2007, va ser Vicedegana de Pràctiques en Empresa de la mateixa Facultat, aconseguint-se sota la seua direcció que l'organisme obtinguera la primera certificació AENOR d'unes pràctiques curriculars a nivell nacional. 2017/18 dirigeix la Càtedra Institucional Aigües d'Alacant d'Inclusió Social de la UA. Des de 2006, coordina la Xarxa d'Investigació Idoi.