Ir a cuerpo
Logo UA
Grups d'investigació
  Música, Arts Escèniques, Patrimoni i Educació Musical (MAPEM)

Dades generals

Àrea de coneixement:
Humanitats
Web:
Correu electrònic:
Telèfon:
Sense dades.

Memòries

Memòria anual
  • Música i musicologia
  • Música i educació
  • Música i arts escèniques
  • Música, etnomusicologia i patrimoni musical
  • Música i educació
  • Medios audiovisuales aplicados a contextos artísticoeducativos.

 

 

Serveis que ofereixen

Sense dades.

 

Resultats

Sense dades.

 

Infraestructura rellevant disponible

Sense dades.

 

PARTICIPACIÓ EN PROJECTES DE RECERCA (DESTACATS)
  • Denominació del projecte: Transform4Europe - T4EU: The European University for Knowledge EntrepreneursVAL
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/11/2023
    Data de finalització: 31/10/2027
  • Denominació del projecte: Special Education STEAM AcademyVAL
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 02/06/2022
    Data de finalització: 01/06/2025
  • Denominació del projecte: Design, creation and development of the Scientific Observatory for School AttendanceVAL
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/09/2022
    Data de finalització: 31/08/2025
  • Denominació del projecte: TRANSFORM4EUROPE - T4E: THE EUROPEAN UNIVERSITY FOR KNOWLEDGE ENTREPRENEURSVAL
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/11/2020
    Data de finalització: 30/10/2023
  • Denominació del projecte: LEARNING COACH IN ADULT EDUCATIONVAL
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/01/2012
    Data de finalització: 30/06/2014
  • Denominació del projecte: MEEBAI: A Methodology for Emotion-Aware Education Based on Artificial IntelligenceVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: GENERALITAT VALENCIANA
    Data d'inici: 01/01/2022
    Data de finalització: 31/12/2025
  • Denominació del projecte: Asistente para Personas con TEA y fobias mediante Realidad Virtual y AumentadaVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACION Y UNIVERSIDADES
    Data d'inici: 01/09/2023
    Data de finalització: 31/08/2026
  • Denominació del projecte: Formación inicial y continua para el desarrollo sostenible de la igualdad de género de docentes/trabajadores social: promoviendo una práctica profesional sensible al géneroVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACION Y UNIVERSIDADES
    Data d'inici: 01/09/2023
    Data de finalització: 31/08/2027
  • Denominació del projecte: Educación Plástica en los futuros maestros y su relación con variables artísticas y psicoeducativas.VAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: Conselleria de Educación, Universidades y Empleo
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2025
  • Denominació del projecte: Ayuda para formación para el profesorado universitarioVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: MINISTERIO DE EDUCACION
    Data d'inici: 23/10/2017
    Data de finalització: 07/09/2021

Publicacions Mostra cercador

PUBLICACIONS EN REVISTES (DESTACADES)
  • Títol: Perfiles de ansiedad del alumnado de Educación Primaria y sus estilos atribucionales en Lengua y Literatura
    Autors: Fernández-Sogorb, A.; Pino Juste, Margarita
    Revistes: Bordón
    Volum: 75
    Pàgines: 35 - 49
    Data: 2023
    ISSN: 0210-5934
    DOI: https://doi.org/10.13042/Bordon.2023.96361
  • Títol: Understanding school refusal behavior in adolescence: Risk profiles and attributional style for academic results
    Autors: Fernández-Sogorb, A.; Gonzálvez, C.; Pino Juste, Margarita
    Revistes: Revista de Psicodidáctica
    Volum: 28
    Pàgines: 35 - 43
    Data: 2023
    ISSN: 1136-1034
    DOI: https://doi.org/10.1016/j.psicoe.2022.12.001
  • Títol: Introduction to the Special Issue on Cyberbullying and Cybervictimization
    Autors: Ruiz-Esteban, C. M. ; MÉNDEZ, INMACULADA; Fernández-Sogorb, A.
    Revistes: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education (Online)
    Volum: 12
    Pàgines: 616 - 618
    Data: 2022
    ISSN: 2254-9625
    DOI: https://doi.org/10.3390/ejihpe12060045
  • Títol: Personalidad en la infancia y su relación con fuentes de estrés
    Autors: , Pérez García, M. A.; Fernández-Sogorb, A.; García-Fernández, J. M.
    Revistes: Opción
    Volum: 98
    Pàgines: 95 - 116
    Data: 2022
    ISSN: 1012-1587
  • Títol: Perfiles de pensamientos automáticos perfeccionistas y diferencias en la viveza de imágenes mentales. 
    Autors: Aparicio-Flores, M. P.
    Revistes: European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
    Volum: 8
    Pàgines: 73 - 84
    Data: 2019
    ISSN: 2340-924X
  • Títol: Atribuciones de resultados en matemáticas que predicen la ansiedad a la evaluación
    Autors: Fernández-Sogorb, A.; , Jiménez Ayala, Carlos Edisson; , Cargua García, Nancy Isabel
    Revistes: INFAD Revista de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology.
    Volum: 1
    Pàgines: 69 - 88
    Data: 2023
    ISSN: 0214-9877
    DOI: https://doi.org/10.17060/ijodaep.2023.n1.v1.2483
  • Títol: Estilo atribucional en lengua y rechazo escolar en niños españoles
    Autors: Giménez Miralles, Mariola; Gonzálvez, C.; Aparicio-Flores, M. P.
    Revistes: INFAD Revista de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology.
    Volum: 2
    Pàgines: 299 - 308
    Data: 2021
    ISSN: 0214-9877
  • Títol: Rumias perfeccionistas en función de la vivieza de imágenes mentales visuales
    Autors: Aparicio-Flores, M. P.; Sanmartín, R.; Vicent, M.
    Revistes: INFAD Revista de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology.
    Volum: 2
    Pàgines: 267 - 280
    Data: 2021
    ISSN: 0214-9877
    DOI: https://doi.org/10.17060/ijodaep.2021.n2.v2.2233
  • Títol: Rumias perfeccionistas en función del uso espontáneo de imágenes visuales
    Autors: Aparicio-Flores, M. P.; Vicent, M.; Sanmartín, R.
    Revistes: INFAD Revista de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology.
    Volum: 2
    Pàgines: 191 - 202
    Data: 2021
    ISSN: 0214-9877
    DOI: https://doi.org/10.17060/ijodaep.2021.n2.v2.2225
  • Títol: Perceptions of future teachers of audiovisual education and communication. Challenges in training for a sustainable education.
    Autors: Esteve-Faubel, Rosa Pilar; Oller-Benitez, A.; Aparicio-Flores, M. P.
    Revistes: Sustainability
    Volum: 12
    Pàgines: 1 - 13
    Data: 2020
    ISSN: 2071-1050
    DOI: http://dx.doi.org/10.3390/su122410296
LLIBRES PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol: Felipe Pedrell, la creación de la moderna musicología española y el Misterio de Elche
    Autors: Esteve-Faubel, José María
    Editorial: Instituto Juan Andrés de Comparatística y Globalización
    Data: 2019
    ISBN: 978-84-946603-9-9
  • Títol: La ópera en Cádiz en el siglo XIX
    Autors: , León Ravina, Gema; Esteve-Faubel, José María
    Editorial: Junta de Andalucía, Consejería de Cultura: Fundación Machado
    Data: 2019
    ISBN: 978-84-9959-332-6
  • Títol: Dificultades de Aprendizaje y Educación Compensatoria: De la teoría al aula
    Autors: Martínez-Monteagudo, M.C.; Delgado, B.; Vicent, M.; Aparicio-Flores, M. P.; Sanmartín, R.; Gonzálvez, C.; Poveda Brotons, Rosa; Chiaramello, G.; Fernández-Sogorb, A.; GUTIERREZ FRESNEDA, RAUL
    Editorial: Publicacions de la Universitat d'Alacant
    Data: 2021
    ISBN: 978-84-9717-760-3
  • Títol: Transformando la educación a través del conocimiento
    Autors: Esteve-Faubel, José María; Fernández-Sogorb, A.; Martinez-Roig, Rosabel; Álvarez-Herrero, J. F.
    Editorial: Ediciones Octaedro
    Data: 2022
    ISBN: 978-84-19506-73-3
    RUA: https://octaedro.com/libro/transformando-la-educacion-a-traves-del-conocimiento/
  • Títol: Investigando nuevos paradigmas en Educación / Researching New Educational Paradigms
    Autors: Esteve-Faubel, Rosa Pilar; Iglesias-Martínez, M. J.; Lozano Cabezas, I.
    Editorial: Ediciones Octaedro
    Data: 2021
    ISBN: 9788418819919
    RUA: https://octaedro.com/libro/investigando-nuevos-paradigmas-en-educacion-researching-new-educational-paradigms/
  • Títol: Nuevas tendencias en Investigación Educativa / New Trends in Educational Research
    Autors: Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Editorial: Ediciones Octaedro
    Data: 2021
    ISBN: 978-84-18819-98-8
    RUA: https://octaedro.com/wp-content/uploads/2021/12/16337-1-Nuevas-tendencias-en-Investigacion-Educativa.pdf
CAPÍTOLS DE LLIBRE PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol del capítol: La audición musical como estrategia didáctica para mejorar la estrategia de enseñanza-aprendizaje. Experiencias en torno a su aplicación en el Grado de primaria
    Autors: Garcia-Torres, A. ; Esteve-Faubel, José María; Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Editorial: Dykinson
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo
  • Títol del capítol: Música, Comunicación y Nuevos Medios: Prácticas Discursivas en la Configuración del "Fashion Film" Musical
    Autors: , Cavia-Naya, Victoria; Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Editorial: Dykinson
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Comunicación y pluralidad en un contexto divergente
  • Títol del capítol: Implementation of Padlet and Moodle to Improve the Soft Skills of Future Teachers in Art Classrooms
    Autors: Chust-Pérez, Verónica; Esteve-Faubel, Rosa Pilar; Esteve-Faubel, José María
    Editorial: IGI GLOBAL
    Pàgines: 156 - 168
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Educational Innovation to Address Complex Societal Challenges  

    DOI: 10.4018/979-8-3693-3073-9.ch011
  • Títol del capítol: Pre-service teachers" perception of the role of museums in preschool art education
    Autors: Aparicio-Flores, M. P.; Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Editorial:
    Pàgines: 19 - 30
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Trends in Innovation and Interdisciplinary Knowledge across Educational Settings
  • Títol del capítol: Promotion of a positive school climate from the 2030 Agenda for Sustainable Development: an educational experience with trainee teachers
    Autors: Fernández-Sogorb, A.; Aparicio-Flores, M. P.; Chust-Pérez, Verónica; Oller-Benitez, A.
    Editorial: MAC GRAW HILL AULA MAGNA
    Pàgines: 193 - 207
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Educación e Innovación al servicio de la mejora del Conocimiento
  • Títol del capítol: Visual Culture Education in the Degree of Education
    Autors: Oller-Benitez, A.; Esteve-Faubel, José María; Chust-Pérez, Verónica
    Editorial: Peter Lang Verlag
    Pàgines: 213 - 230
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Trends in Innovation and Interdisciplinary Knowledge across Educational Settings

    DOI: 10.3726/b20999
  • Títol del capítol: Comportamiento de rechazo hacia la escuela y diferencias en personalidad. 
    Autors: Martín, Miriam; Fernández-Sogorb, A.; Perez-Marco, M. ; Fuster -Rico , A.
    Editorial: DYKINSON
    Pàgines: 97 - 104
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Perspectivas interdisciplinares para la promoción de la investigación y la innovación en el ámbito educativo.
  • Títol del capítol: Análisis de las creencias previas del alumnado de magisterio hacia la educación plástica, visual y audiovisual.
    Autors: Aparicio-Flores, M. P.; Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Editorial: Editorial Tirant Humanidades (Valencia)
    Pàgines: 55 - 69
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Investigación interdisciplinar. Educación y construcción del conocimiento
  • Títol del capítol: El papel de los museos en la educación plástica, visual y audiovisual
    Autors: Aparicio-Flores, M. P.; DIAZ ALCAIDE, MARIA DOLORES; Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Editorial: Narcea
    Pàgines: 811 - 818
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Construir comunidad en la escuela
  • Títol del capítol: Plastic, visual, and audiovisual education as an element for developing awareness of socially, ethically, and environmentally relevant values
    Autors: APARICIO FLORES, MARIA DEL PILAR; Fernández-Sogorb, A.
    Editorial: IGI GLOBAL
    Pàgines: 135 - 148
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Challenges of the Educational System in Contemporary Society
COMUNICACIONS A CONGRESSOS (DESTACADES)
  • Títol: Cambio de paradigma en la enseñanza competencial de la música en el s. XXI
    Autors: Botella Quirant, Mª.T.; Esteve-Faubel, José María
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: 2nd International Congress: Education and Knowledge
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 01/06/2023
  • Títol: El vínculo entre los museos y la Educación Plástica en Infantil: opiniones de los maestros en formación
    Autors: Aparicio-Flores, M. P.; Esteve-Faubel, Rosa Pilar; Fernández-Sogorb, A.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés:
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 01/06/2023
  • Títol: La implementación de las herramientas TIC Padlet y Moodle para mejorar las soft skills de los futuros maestros en el aula de Artística
    Autors: Chust-Pérez, Verónica; Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: 2nd International Congress: Education and Knowledge
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 01/06/2023
  • Títol: Necesidades en la formación inicial de los futuros docentes respecto a una Educación Artística para la comprensión de la Cultura Visual
    Autors: Oller-Benitez, A.; Chust-Pérez, Verónica; Esteve-Faubel, José María
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: 2nd International Congress: Education and Knowledge (Icon-Edu 2023)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 01/06/2023
  • Títol: 2nd International Congress: Education and Knowledge (Icon-Edu 2023)
    Autors: Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Tipus de participació: Comité organizador
    Nom del congrés:
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 01/06/2023
  • Títol: I International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2022)
    Autors: Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Tipus de participació: Comité organizador
    Nom del congrés: I International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2022)
    Tipus d'esdeveniment: Europeo
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 28/11/2022
  • Títol: I International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-Edu 2022)
    Autors: Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Tipus de participació: Comité organizador
    Nom del congrés: I International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2022)
    Tipus d'esdeveniment: Europeo
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 11/05/2022
  • Títol: Revisión de las comunicaciones, etc.
    Autors: Esteve-Faubel, José María; Esteve-Faubel, Rosa Pilar
    Tipus de participació: Comité científico
    Nom del congrés: I International Congress: Humanities and Knowledge (ICON-huma 2022)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Alicante/ Alacant (ALICANTE/ALACANT)
    Data de celebració: 28/04/2022
  • Títol: Bases de la Innovación Educativa
    Autors: Botella Quirant, Mª.T.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: 5º encuentro de centros innovadores en Alicante y 10º en la Comunidad Valenciana
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: San Vicente del Raspeig (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 22/03/2022
  • Títol: Congreso Internacional de Centros Innovadores
    Autors: Botella Quirant, Mª.T.
    Tipus de participació: Comité científico
    Nom del congrés:
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 22/03/2022