Maria Vilaplana és Doctora per la Universitat d'Alacant (2019), Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Univesidad d'Alacant i Màster en direcció comercial. Recentment ha sigut seleccionada per Laspau, entitat afiliada a la Universitat de Harvard, per a beneficiar-se d'una Beca Santander i cursar un programa de Innovation in Teaching per a millorar les habilitats docents.
En aquest moment és professora ajudant doctor del Departament de Comunicació i Psicologia Social de la Universitat d'Alacant, en el qual imparteix docència en el tercer curs del Grau de Publicitat i Relacions Públiques, en l'assignatura Narrativa Audiovisual Aplicada a la Publicitat. És membre actiu del grup d'investigació “Investigació en Comunicació Audiovisual (ICOMAV)”.
Durant prop de quinze anys ha treballat en una consultoria especialitzada en gestió de subvencions i incentius fiscals, eminentment en l'àrea de la investigació, desenvolupament i innovació (I+D+i), compaginant-ho durant els últims sis anys amb un lloc de professora associada en la Universitat d'Alacant. Així mateix, ha impartit més de mig centenar de conferències sobre les ajudes públiques en el territori autonòmic i estatal.
Actualment té reconegut per l'AVAP un sexenni d'investigació (26/10/2021) i el seu camp d'estudi es focalitza en tres àrees clau: en primer lloc, la comunicació i transparència de les ajudes públiques a Espanya, que va ser l'objecte d'estudi de la seua tesi; en segon lloc, la narrativa audiovisual aplicada a la publicitat, centrant-se en aspectes com la utilització de l'humor en els anuncis publicitaris; i, finalment, la innovació docent. Fruit del seu interès per la docència ha dut a terme diferents estudis centrats en temàtiques com la utilització de metodologies innovadores com la classe invertida, la utilització d'un llenguatge motivacional o la utilització de vídeos curts en la docència universitària.
Maria Vilaplana és Doctora per la Universitat d'Alacant (2019), Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Univesidad d'Alacant i Màster en direcció comercial. Recentment ha sigut seleccionada per Laspau, entitat afiliada a la Universitat de Harvard, per a beneficiar-se d'una Beca Santander i cursar un programa de Innovation in Teaching per a millorar les habilitats docents.
En aquest moment és professora ajudant doctor del Departament de Comunicació i Psicologia Social de la Universitat d'Alacant, en el qual imparteix docència en el tercer curs del Grau de Publicitat i Relacions Públiques, en l'assignatura Narrativa Audiovisual Aplicada a la Publicitat. És membre actiu del grup d'investigació “Investigació en Comunicació Audiovisual (ICOMAV)”.
Durant prop de quinze anys ha treballat en una consultoria especialitzada en gestió de subvencions i incentius fiscals, eminentment en l'àrea de la investigació, desenvolupament i innovació (I+D+i), compaginant-ho durant els últims sis anys amb un lloc de professora associada en la Universitat d'Alacant. Així mateix, ha impartit més de mig centenar de conferències sobre les ajudes públiques en el territori autonòmic i estatal.
Actualment té reconegut per l'AVAP un sexenni d'investigació (26/10/2021) i el seu camp d'estudi es focalitza en tres àrees clau: en primer lloc, la comunicació i transparència de les ajudes públiques a Espanya, que va ser l'objecte d'estudi de la seua tesi; en segon lloc, la narrativa audiovisual aplicada a la publicitat, centrant-se en aspectes com la utilització de l'humor en els anuncis publicitaris; i, finalment, la innovació docent. Fruit del seu interès per la docència ha dut a terme diferents estudis centrats en temàtiques com la utilització de metodologies innovadores com la classe invertida, la utilització d'un llenguatge motivacional o la utilització de vídeos curts en la docència universitària.