Alberto Rodríguez és llicenciat en Filologia Hispànica per la Universitat d'Alacant (2004-2008, amb doble reconeixement al rendiment acadèmic), amb Esment en Filologia Clàssica i Esment d'Español com a Llengua Estrangera, i Doctor Internacional en Lingüística aplicada (Premi Extraordinari de Doctorat) per la mateixa universitat.
Ha participat en nombrosos congressos internacionals i ha impartit i codirigit seminaris de formació per al professorat d'ELA. També ha realitzat estades d'investigació en centres estrangers d'Europa (O. Kapodistríaca d'Atenes, O. Aristòtil de Tessalònica, University College Cork) i d'Amèrica (O. de Hawaii'i at Manoa, O. Federal de Viçosa). Així mateix, ha impartit docència de grau i postgrau en universitats de Turquia, Irlanda, Grècia, França, el Brasil, Portugal i Finlàndia.
Ha participat en diversos cursos de millora educativa i innovació tecnològica de l'ICE i ha coordinat la Xarxa PATES sobre el programa d'acció tutorial del Grau en Español (2017-2019). Actualment, pertany a diverses xarxes de docència sobre (a) ensenyament de llengües i drets humans, (b) talents i capacitats en l'àmbit universitari (Grup CARISMA); i coordina una xarxa de docència i investigació sobre Humanitats transdisciplinars (Xarxa NODES-UA). Desenvolupa la seua investigació en el marc del grup AcqUA (Adquisició i ensenyament de segones llengües i llengües estrangeres de la Universitat d'Alacant) (membre des de 2009), dirigit per la Dra. Susana Pastor Cesteros, i en el grup de la Universitat de Valladolid (Llengües Europees: Ensenyament/Aprenentatge, Pragmàtica Intercultural i Identitat Lingüística) (membre des de 2016), dirigit per la Dra. Amor López Jimeno. Així mateix, pertany a l'equip investigador del projecte del MICINN (Programa Estatal Reptes), Leide (Llengua, Emoció i Identitat en l'adquisició i aprenentatge de l'espanyol com a segona llengua) (2018-2021), liderat per la Dra. Ana Blanco Canales (Universitat d'Alcalá) i a l'equip del projecte LETEGR2 (Learning, Teaching and Learning to Teach in Greek as Second Foreign Language: Evidences from Different Learning Contexts) (2018-2021), liderat per la Dra. María Andriá (National and Kapodistrian University of Athens). Orienta regularment a alumnat de grau i postgrau en l'elaboració de treballs de recerca experimental i aplicada, alguns dels quals han sigut publicats en revistes internacionals i han rebut premis institucionals.
Ha sigut membre del Comitè científic i organitzador de diversos congressos internacionals, col·labora periòdicament en l'avaluació de contribucions acadèmiques (editoriadles com Routledge, Peter Lang, Universidade de Coïmbra; revistes com a Signes, RLA, Applied Linguistics, RAEL, RILE, E-JournALL, Studies in Second Language Learning and Teaching, Culture and Education, RNAEL, entre altres) i pertany al Consell de Redacció d'ELUA. Ha sigut Coordinador de l'Àrea de Lingüística General (2017-2019) i membre de la Comissió de Grau d'Español. És membre d'associacions acadèmiques i professionals com: IAPLL, AESLA, ASELE, SEHN o AEPE, entre altres.
Els seus interessos científics se centren en la psicologia de l'aprenentatge i ensenyament de llengües, la formació del professorat de llengües, les metodologies de la investigació en l'ensenyament de llengües i l'ètica de la investigació.
Alberto Rodríguez és llicenciat en Filologia Hispànica per la Universitat d'Alacant (2004-2008, amb doble reconeixement al rendiment acadèmic), amb Esment en Filologia Clàssica i Esment d'Español com a Llengua Estrangera, i Doctor Internacional en Lingüística aplicada (Premi Extraordinari de Doctorat) per la mateixa universitat.
Ha participat en nombrosos congressos internacionals i ha impartit i codirigit seminaris de formació per al professorat d'ELA. També ha realitzat estades d'investigació en centres estrangers d'Europa (O. Kapodistríaca d'Atenes, O. Aristòtil de Tessalònica, University College Cork) i d'Amèrica (O. de Hawaii'i at Manoa, O. Federal de Viçosa). Així mateix, ha impartit docència de grau i postgrau en universitats de Turquia, Irlanda, Grècia, França, el Brasil, Portugal i Finlàndia.
Ha participat en diversos cursos de millora educativa i innovació tecnològica de l'ICE i ha coordinat la Xarxa PATES sobre el programa d'acció tutorial del Grau en Español (2017-2019). Actualment, pertany a diverses xarxes de docència sobre (a) ensenyament de llengües i drets humans, (b) talents i capacitats en l'àmbit universitari (Grup CARISMA); i coordina una xarxa de docència i investigació sobre Humanitats transdisciplinars (Xarxa NODES-UA). Desenvolupa la seua investigació en el marc del grup AcqUA (Adquisició i ensenyament de segones llengües i llengües estrangeres de la Universitat d'Alacant) (membre des de 2009), dirigit per la Dra. Susana Pastor Cesteros, i en el grup de la Universitat de Valladolid (Llengües Europees: Ensenyament/Aprenentatge, Pragmàtica Intercultural i Identitat Lingüística) (membre des de 2016), dirigit per la Dra. Amor López Jimeno. Així mateix, pertany a l'equip investigador del projecte del MICINN (Programa Estatal Reptes), Leide (Llengua, Emoció i Identitat en l'adquisició i aprenentatge de l'espanyol com a segona llengua) (2018-2021), liderat per la Dra. Ana Blanco Canales (Universitat d'Alcalá) i a l'equip del projecte LETEGR2 (Learning, Teaching and Learning to Teach in Greek as Second Foreign Language: Evidences from Different Learning Contexts) (2018-2021), liderat per la Dra. María Andriá (National and Kapodistrian University of Athens). Orienta regularment a alumnat de grau i postgrau en l'elaboració de treballs de recerca experimental i aplicada, alguns dels quals han sigut publicats en revistes internacionals i han rebut premis institucionals.
Ha sigut membre del Comitè científic i organitzador de diversos congressos internacionals, col·labora periòdicament en l'avaluació de contribucions acadèmiques (editoriadles com Routledge, Peter Lang, Universidade de Coïmbra; revistes com a Signes, RLA, Applied Linguistics, RAEL, RILE, E-JournALL, Studies in Second Language Learning and Teaching, Culture and Education, RNAEL, entre altres) i pertany al Consell de Redacció d'ELUA. Ha sigut Coordinador de l'Àrea de Lingüística General (2017-2019) i membre de la Comissió de Grau d'Español. És membre d'associacions acadèmiques i professionals com: IAPLL, AESLA, ASELE, SEHN o AEPE, entre altres.
Els seus interessos científics se centren en la psicologia de l'aprenentatge i ensenyament de llengües, la formació del professorat de llengües, les metodologies de la investigació en l'ensenyament de llengües i l'ètica de la investigació.