Catedràtic de Semiòtica de la Comunicació de Masses en la Universitat d'Alacant.Doctor en Filologia Espanyola i Premi Extraordinari de Doctorat (1998).
Premi València d'Assaig en 2023 per Desinformació i poder (València, Alfons el Magnànim, 2023), Premi Internacional d'Assaig Miguel de Unamuno en 2019 amb Magias de la ficción (Spoiler Warning!) (Madrid, Devenir, 2020).Ha sigut també XXXV Premi Internacional d'Assaig Ciutat de València en 2017 amb Máscaras de la mentira: el nuevo desorden de la posverdad (València, Pre-Textos, 2018) i Premi Internacional d'Assaig Miguel Espinosa en 2009 amb La musa venal: producción y consumo de la cultura industrial (Múrcia, Tres Fronteres, 2010).
Ha publicat sengles capítols en els volums The Routledge Companion to Transmèdia Studies (Freeman & Rampazzo Gambarato eds., Londres i Nova York, Routledge, 2018); Reimagining Communication vol. 3 (Action) (Filimowicz & Tzankova eds., Routledge, 2020); Digital Totalitarianism (en Michael Filamowicz (ed.) Algorithms and Society. Vol I, Routledge); Open Semiotics (en Amir Biglari (ed.), París, L’Harmattan, en premsa) i, al costat de Cande Sánchez i Tatiana Hidalgo, en Information Disorder (en Michael Filimowicz (ed.) Algorithms and Society. Vol IX, Routledge, 2023).
Va ser becari posdoctoral en la Universitat de Bolonya (2000) i va realitzar estades docents en la Universitat de Florència (2003), en la Universitat de Buenos Aires (2011), en la Universitat ORT de Montevideo (2015) i en la Glasgow Caledonina University (2020). Ha coordinat el Màster en Comunicació i Indústries Creatives de la Universitat d'Alacant durant tres cursos acadèmics i ha sigut Sotsdirector del Departament d'Humanitats i Ciències de l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert. Ha sigut Coordinador i desprès Director de la Secció d'Estudis “sobre el discurs” de l'Associació Espanyola de Recerca de la Comunicació (AE-IC) entre 2012 i 2020 i es membre de l'Associació Espanyola de Semiòtica (AES).
Catedràtic de Semiòtica de la Comunicació de Masses en la Universitat d'Alacant.Doctor en Filologia Espanyola i Premi Extraordinari de Doctorat (1998).
Premi València d'Assaig en 2023 per Desinformació i poder (València, Alfons el Magnànim, 2023), Premi Internacional d'Assaig Miguel de Unamuno en 2019 amb Magias de la ficción (Spoiler Warning!) (Madrid, Devenir, 2020).Ha sigut també XXXV Premi Internacional d'Assaig Ciutat de València en 2017 amb Máscaras de la mentira: el nuevo desorden de la posverdad (València, Pre-Textos, 2018) i Premi Internacional d'Assaig Miguel Espinosa en 2009 amb La musa venal: producción y consumo de la cultura industrial (Múrcia, Tres Fronteres, 2010).
Ha publicat sengles capítols en els volums The Routledge Companion to Transmèdia Studies (Freeman & Rampazzo Gambarato eds., Londres i Nova York, Routledge, 2018); Reimagining Communication vol. 3 (Action) (Filimowicz & Tzankova eds., Routledge, 2020); Digital Totalitarianism (en Michael Filamowicz (ed.) Algorithms and Society. Vol I, Routledge); Open Semiotics (en Amir Biglari (ed.), París, L’Harmattan, en premsa) i, al costat de Cande Sánchez i Tatiana Hidalgo, en Information Disorder (en Michael Filimowicz (ed.) Algorithms and Society. Vol IX, Routledge, 2023).
Va ser becari posdoctoral en la Universitat de Bolonya (2000) i va realitzar estades docents en la Universitat de Florència (2003), en la Universitat de Buenos Aires (2011), en la Universitat ORT de Montevideo (2015) i en la Glasgow Caledonina University (2020). Ha coordinat el Màster en Comunicació i Indústries Creatives de la Universitat d'Alacant durant tres cursos acadèmics i ha sigut Sotsdirector del Departament d'Humanitats i Ciències de l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert. Ha sigut Coordinador i desprès Director de la Secció d'Estudis “sobre el discurs” de l'Associació Espanyola de Recerca de la Comunicació (AE-IC) entre 2012 i 2020 i es membre de l'Associació Espanyola de Semiòtica (AES).