Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  MERMA MOLINA, GLADYS

Curriculum breu
Merma Molina, Gladys
Merma Molina, Gladys
RUA

Dades personals

Correu:
Telèfon:
+34 965903400 x 2483
Telèfon:
+34 965903400 x 3721
Ubicació:

Situació professional actual

Plaça:
PROFESSOR/A TITULAR D'UNIVERSITAT
Dep.:
DIDACTICA GENERAL I DIDACTIQUES ESPECIF.
Instituts:
IU INVESTIGACIO D'ESTUDIS DE GENERE
IU INV. ESTUDIS SOC. AMERICA LLATINA
Grups:

Formació acadèmica

  • Especialista en Dirección de Organizaciones Públicas
    Universitat d'Alacant (15/06/2009)
  • Máster Universitario en Educación y Tecnologías de la Información y la Comunicación
    Universitat d'Alacant (06/10/2006)
  • Doctora por la Universidad de Alicante
    Universidad de Alicante (27/06/2006)
  • Máster en Administración
    Universidad Nacional de San Antonio Abad del Cuzco (Perú) (15/12/2001)
  • Licenciada en Educación (título homologado por el MEC de España)
    Universidad Marcelino Champagnat (Perú) (27/01/2000)
  • Máster en Comunicación y Cultura
    Universidad Nacional de San Antonio Abad del Cuzco (Perú) (22/01/1999)
  • Bachiller en Educación
    Universidad Nacional de San Antonio Abad del Cuzco (Perú) (10/11/1997)
  • Profesora: Especialidad Lengua y Literatura
    ISP. Santa Rosa del Cuzco (Perú) (09/03/1992)

GLADYS MINVA MOLINA és Doctora per la Universitat d'Alacant i Llicenciada en Educació. Professora Contractada Doctora de l'Àrea de Teoria de l'Educació, del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques. És coordinadora del Projecte Dissenye i Atenció a les Oportunitats de Gènere en l'Educació Superior i codirectora del Projecte Xarxa de Recerca en Diferencials de Gènere en l'Educació Superior Iberoamericana que dirigeix la Universitat d'Alacant.

És autora d'articles publicats en revistes nacionals i internacionals, llibres i capítols de llibres especialment en les següents línies de recerca: educació i igualtat d'oportunitats de gènere, convivència escolar i educació en valors. Últimament ha publicat els articles: Percepcions de l'alumnat i dels i les líders estudiantils sobre les  inequidades de gènere en la universitat (2018), El lideratge estudiantil i el gènere: causes de la seua elecció i problemàtiques en el seu acompliment (2018), The school violence in the coexistence program of the Spanish Educational System (2018) i La igualtat de gènere en la docència universitària. Percepcions de l'alumnat (2017). És membre del comitè avaluador i editor de revistes nacionals i internacionals, i participa en el comitè de revisió, edició i publicació del Projecte de Xarxes en Docència Universitària en el context de l'Espai Europeu d'Educació Superior. Ha presentat contribucions, comunicacions, ponències convidades, ha participat en comitès científics i en l'organització, en congressos, seminaris i conferències rellevants de caràcter nacional i internacional en l'àmbit de l'educació i gènere.

És investigadora principal i col·laboradora de projectes nacionals i internacionals com el Grup de Recerca Interdisciplinària en Docència Universitària (Universitat d'Alacant-Espanya); Implicancias del gènere i riscos en conductes ansioses en la comunitat universitària de ciència i tecnologia (Universitat Nacional de Sant Agustín-Perú); Disseny i Atenció a les Oportunitats de Gènere en l'Educació Superior en la Universitat del Valle (Universitat del Valle-Colòmbia) i Model d'Intervenció Social i Transversal en Gènere (Universitat Nacional de Sant Joan–Argentina).