Ana Ibáñez és doctora en Comunicació per la Universitat d’Alacant, llicenciada en Ciències de la Informació (Periodisme) per la Universitat Complutense de Madrid i màster en Màrqueting i Comunicació 2.0.
L’any 2019 inicia la seua activitat docent i investigadora en la Universitat d’Alacant i reprèn els estudis de doctorat. Des del mateix any, forma part d’Artefactos.org, on participa en el treball col·laboratiu del laboratori i assessora l’equip en estratègies de comunicació i responsabilitat social. A més, és membre del grup de treball de Relacions Públiques, Responsabilitat Social i Comunicació amb Públics Especialitzats i les Minories i col·labora amb l’equip d’investigació de la Càtedra de Bretxa Digital Generacional de la UA.
Col·labora al projecte europeu MSCA: visuAAL - Privacy-Aware and Acceptable Video-Based Technologies and Services for Active and Assisted Living i amb la creació de un Llar Intel·ligent per I+D+i i+D+i en envelliment actiu i saludable.
La seua trajectòria professional comença com a redactora del diari ABC en la Comunitat Valenciana, en les delegacions de València i Alacant, on durant més de cinc anys passa per diferents seccions, fins a acabar a càrrec de les seccions d’Educació i Sanitat, amb diferents reconeixements a la seua trajectòria periodísticacom els premis del Col·legi Oficial d’Infermeria d’Alacant i el de Protecció Civil, concedit per l’Ajuntament d’Alacant. Actualment, segueix vinculada al món del periodisme com a vicepresidenta de la Junta Directiva de l’Associació de Periodistes de la Província d’Alacant, a la qual pertany des de l’any 2014 i des d’on participa en la direcció de l’estratègia comunicativa de l’organització i col·labora publicant articles periodístics.
Les últimes dècades ha estat al capdavant de diversos departaments de Comunicació i Relacions Públiques en empreses i institucions de diferents sectors, especialment, en l’àmbit sanitari i del tercer sector, on desenvolupa la major part de la seua carrera professional. Ha exercit funcions como ara el disseny i desenvolupament de plans de relacions públiques i de responsabilitat social; la gestió de la comunicació interna i la formació corporativa; la coordinació de campanyes de màrqueting; la consultoria estratègica sobre mitjans socials i gestió de comunitats; la definició de plans de mitjans socials; o la creació de continguts i de calendaris de publicació per a webs i xarxes socials.
Ha ocupat llocs com el de directora de comunicació de Visum/Fundació Jorge Alió o coordinadora del Pla de Comunicació Interna de Creu Roja Espanyola. A més, s’ha encarregat de la comunicació integral en l’Assemblea Provincial de Creu Roja Alacant, ASAJA Alacant i el grup immobiliari GDSur. En els últims anys ha treballat com a planificadora i consultora estratègica en el sector farmacèutic, en Farmacias Méndez i Grupo Trébol.
També ha fet treballs de consultoria independent de màrqueting digital i direcció de projectes de comunicació 360 per a agències com Qadratia Consultants, Argos Comunicación i Mon Mariola/OrionSGI, gestionant comptes com els d’Obres Socials CAM, la UMH, l’Ajuntament d’Alacant, el Patronat de la Costa Blanca o la Direcció General de Drogodependè
Ana Ibáñez és doctora en Comunicació per la Universitat d’Alacant, llicenciada en Ciències de la Informació (Periodisme) per la Universitat Complutense de Madrid i màster en Màrqueting i Comunicació 2.0.
L’any 2019 inicia la seua activitat docent i investigadora en la Universitat d’Alacant i reprèn els estudis de doctorat. Des del mateix any, forma part d’Artefactos.org, on participa en el treball col·laboratiu del laboratori i assessora l’equip en estratègies de comunicació i responsabilitat social. A més, és membre del grup de treball de Relacions Públiques, Responsabilitat Social i Comunicació amb Públics Especialitzats i les Minories i col·labora amb l’equip d’investigació de la Càtedra de Bretxa Digital Generacional de la UA.
Col·labora al projecte europeu MSCA: visuAAL - Privacy-Aware and Acceptable Video-Based Technologies and Services for Active and Assisted Living i amb la creació de un Llar Intel·ligent per I+D+i i+D+i en envelliment actiu i saludable.
La seua trajectòria professional comença com a redactora del diari ABC en la Comunitat Valenciana, en les delegacions de València i Alacant, on durant més de cinc anys passa per diferents seccions, fins a acabar a càrrec de les seccions d’Educació i Sanitat, amb diferents reconeixements a la seua trajectòria periodísticacom els premis del Col·legi Oficial d’Infermeria d’Alacant i el de Protecció Civil, concedit per l’Ajuntament d’Alacant. Actualment, segueix vinculada al món del periodisme com a vicepresidenta de la Junta Directiva de l’Associació de Periodistes de la Província d’Alacant, a la qual pertany des de l’any 2014 i des d’on participa en la direcció de l’estratègia comunicativa de l’organització i col·labora publicant articles periodístics.
Les últimes dècades ha estat al capdavant de diversos departaments de Comunicació i Relacions Públiques en empreses i institucions de diferents sectors, especialment, en l’àmbit sanitari i del tercer sector, on desenvolupa la major part de la seua carrera professional. Ha exercit funcions como ara el disseny i desenvolupament de plans de relacions públiques i de responsabilitat social; la gestió de la comunicació interna i la formació corporativa; la coordinació de campanyes de màrqueting; la consultoria estratègica sobre mitjans socials i gestió de comunitats; la definició de plans de mitjans socials; o la creació de continguts i de calendaris de publicació per a webs i xarxes socials.
Ha ocupat llocs com el de directora de comunicació de Visum/Fundació Jorge Alió o coordinadora del Pla de Comunicació Interna de Creu Roja Espanyola. A més, s’ha encarregat de la comunicació integral en l’Assemblea Provincial de Creu Roja Alacant, ASAJA Alacant i el grup immobiliari GDSur. En els últims anys ha treballat com a planificadora i consultora estratègica en el sector farmacèutic, en Farmacias Méndez i Grupo Trébol.
També ha fet treballs de consultoria independent de màrqueting digital i direcció de projectes de comunicació 360 per a agències com Qadratia Consultants, Argos Comunicación i Mon Mariola/OrionSGI, gestionant comptes com els d’Obres Socials CAM, la UMH, l’Ajuntament d’Alacant, el Patronat de la Costa Blanca o la Direcció General de Drogodependè