Ana Ibáñez és llicenciada en Ciències de la Informació (Periodisme) per la Universitat Complutense de Madrid i Màster en Màrqueting i Comunicació 2.0 per l'Escola Superior de Màrqueting d'Alacant.
Comença la seua marxa professional com a redactora del Diari ABC Comunitat Valenciana, en les delegacions de València i Alacant, on durant més de 5 anys passa per diferents seccions, fins a acabar a càrrec de la secció d'Educació i Sanitat. En aqueix temps aconsegueix diferents reconeixements a la seua trajectòria periodística i arreplega els premis periodístics del Col·legi Oficial d'Infermeria d'Alacant i el de Protecció Civil, concedit per l'Ajuntament d'Alacant. En data d'avui, segueix vinculada al món del periodisme, com a vocal de la Junta Directiva de l'Associació de Periodistes de la Província d'Alacant (des de l'any 2014), des d'on participa en la direcció de l'estratègia comunicativa de l'organització i on col·labora publicant articles periodístics.
Les últimes dècades ha estat al capdavant de diferents Departaments de Comunicació i Relacions Públiques en empreses i institucions de diferents sectors, especialment, en l'àmbit sanitari i del tercer sector, on desenvolupa la major part de la seua carrera professional, exercint les següents funcions com el Disseny i desenvolupament del Pla de Relacions Públiques i de Responsabilitat Social/ Gestió de la Comunicació interna i Formació corporativa / Coordinació de campanya de Màrqueting o com a consultora estratègica de Mitjà social i Community Management. Definició del Mitjà social Pla o Creació de Continguts i calendari de publicació per a webs i xarxes socials
Entre altres llocs, destaca la direcció de la comunicació de Visum/ Fundació Jorge Alió; la coordinació del Pla de Comunicació Interna de Creu Roja Espanyola i la comunicació integral en l'Assemblea Provincial de Creu Roja Alacant; Asaja Alacant, Grup Immobiliari GDSur. O, en els últims anys com planner i consultora estratègica en el sector farmacèutic, en Farmàcies Méndez i Grup Trèvol.
Paral·lelament ha fet treballs de consultoria independent de màrqueting digital i direcció de projectes de Comunicació 360 per a agències com Qadratia Consultants; Argos Comunicació i Mon Mariola/ OrionSGI, gestionant comptes com a Obres Socials CAM, UMH; Casino Mediterrani; Ajuntament d'Alacant; Patronat de la Costa Blanca, Direcció Gral de Drogodependències, entre altres
L'any 2019 inicia la seua activitat docent i investigadora en la Universitat d'Alacant i represa els seus estudis de doctorat. También desde ese año, partipa del treball col·laboratiu d'Artefactos.org, assessorant l'equip en estratègies de Comunicació i Responsabilitat Social
Pertany al grup de treball de Relacions públiques, Responsabilitat Social i Comunicació amb Públics Especialitzats i les Minories , s'incorpora a l'equip d'investigadores de la Càtedra de Bretxa Digital Generacional de la UA
Ana Ibáñez és llicenciada en Ciències de la Informació (Periodisme) per la Universitat Complutense de Madrid i Màster en Màrqueting i Comunicació 2.0 per l'Escola Superior de Màrqueting d'Alacant.
Comença la seua marxa professional com a redactora del Diari ABC Comunitat Valenciana, en les delegacions de València i Alacant, on durant més de 5 anys passa per diferents seccions, fins a acabar a càrrec de la secció d'Educació i Sanitat. En aqueix temps aconsegueix diferents reconeixements a la seua trajectòria periodística i arreplega els premis periodístics del Col·legi Oficial d'Infermeria d'Alacant i el de Protecció Civil, concedit per l'Ajuntament d'Alacant. En data d'avui, segueix vinculada al món del periodisme, com a vocal de la Junta Directiva de l'Associació de Periodistes de la Província d'Alacant (des de l'any 2014), des d'on participa en la direcció de l'estratègia comunicativa de l'organització i on col·labora publicant articles periodístics.
Les últimes dècades ha estat al capdavant de diferents Departaments de Comunicació i Relacions Públiques en empreses i institucions de diferents sectors, especialment, en l'àmbit sanitari i del tercer sector, on desenvolupa la major part de la seua carrera professional, exercint les següents funcions com el Disseny i desenvolupament del Pla de Relacions Públiques i de Responsabilitat Social/ Gestió de la Comunicació interna i Formació corporativa / Coordinació de campanya de Màrqueting o com a consultora estratègica de Mitjà social i Community Management. Definició del Mitjà social Pla o Creació de Continguts i calendari de publicació per a webs i xarxes socials
Entre altres llocs, destaca la direcció de la comunicació de Visum/ Fundació Jorge Alió; la coordinació del Pla de Comunicació Interna de Creu Roja Espanyola i la comunicació integral en l'Assemblea Provincial de Creu Roja Alacant; Asaja Alacant, Grup Immobiliari GDSur. O, en els últims anys com planner i consultora estratègica en el sector farmacèutic, en Farmàcies Méndez i Grup Trèvol.
Paral·lelament ha fet treballs de consultoria independent de màrqueting digital i direcció de projectes de Comunicació 360 per a agències com Qadratia Consultants; Argos Comunicació i Mon Mariola/ OrionSGI, gestionant comptes com a Obres Socials CAM, UMH; Casino Mediterrani; Ajuntament d'Alacant; Patronat de la Costa Blanca, Direcció Gral de Drogodependències, entre altres
L'any 2019 inicia la seua activitat docent i investigadora en la Universitat d'Alacant i represa els seus estudis de doctorat. También desde ese año, partipa del treball col·laboratiu d'Artefactos.org, assessorant l'equip en estratègies de Comunicació i Responsabilitat Social
Pertany al grup de treball de Relacions públiques, Responsabilitat Social i Comunicació amb Públics Especialitzats i les Minories , s'incorpora a l'equip d'investigadores de la Càtedra de Bretxa Digital Generacional de la UA