Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  HIDALGO MARI, TATIANA

Curriculum breu
HIDALGO MARI, TATIANA

Dades personals

Correu:
Telèfon:
+34 965903400 x 1095
Ubicació:

Situació professional actual

Formació acadèmica

  • Bienestar Social y Desigualdad. Especialidad Comunicación Audiovisual y Publicidad
    Universidad de Alicante (18/01/2013)
  • DOCTORADO EN BIENESTAR SOCIAL Y DESIGUALDADES
    Centro de Estudios de Doctorado y Posgrado (18/01/2013)
  • Máster Universitario Oficial en Comunicación e Industrias Creativas
    UNIVERSIDAD DE ALICANTE (10/09/2012)
  • C.A.P (Certificado de Aptitud Pedagógica)
    UNIVERSIDAD DE ALICANTE (20/06/2008)
  • Licenciatura en Publicidad y RRPP
    Universitat d'Alacant (20/09/2007)

Professora Titular del Departament de Comunicació i Psicologia Social de la Universitat d'Alacant. Doctora en Comunicació Audiovisual i Publicitat .(2013), Màster en Comunicació i Indústria Creativa (2012) i Llicenciada en Publicitat i RR.PP (2007). Professora de Semiòtica de la Comunicació de Masses i Semiòtica de la Publicitat en el Grau en Publicitat i RRPP de la UA i docent en el Màster en Comunicació i Indústries Creatives (UA). Tutora de Mobilitat en la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UA i Editora Tècnica de Revista Mediterrània de Comunicació, a més, forma part del comitè científic i avaluador de diverses revistes científiques de caràcter internacional. Ha sigut professora en la Universitat Politècnica de València, en la Universitat Camilo José Cela, en la Universitat Europea Miguel de Cervantes i en la UNIR, com a Directora acadèmica del Màster en Publicitat Integrada. 

A nivell investigador, les seues línies es centren en l'anàlisi del discurs, amb especial atenció a la ficció, la televisió i la publicitat, amb perspectiva de gènere. És Investigadora Principal en Teletropías: Observatorio del discurso televisivo de ayer y de hoy, membre de l'OFENT (Observatori de Ficció i Noves Tecnologies de la UAB), d'OBITEL-España,  i del grup d'investigació Industrias Culturales Hoy.

Compta amb més de 40 publicacions científiques en revistes indexades, més de 30 contribucions a congressos i ha coordinat diversos llibres sobre comunicació, entre els quals destaca: "Dona i Televisió: Gèneres i discursos en la pantalla petita" (UOC, 2018). Ha obtingut beques d'investigació del Centre d'Estudis de la Dona de la Universitat d'Alacant en dues ocasions (2009 i 2011) i ha realitzat estades d'investigació convidada en la Universitat de la Laguna (Tenerife, 2015-2017), en la Universitat de Salamanca (2018) i en la Universitat Autònoma de Barcelona (2015).

És membre de PLATCOM , de l'AE-IC, de des de 2020 actua com a secretària de la Societat Llatina de Comunicació Social i presideix el comitè organitzador del Congrés CINCOMA.