Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  HERNANDEZ AMOROS, MARIA JOSE

Curriculum breu
HERNANDEZ AMOROS, MARIA JOSE

Dades personals

Correu:
Telèfon:
+34 965903400 x 3722
Ubicació:

Situació professional actual

Plaça:
PROFESSOR/A PERMANENT LABORAL
Dep.:
DIDACTICA GENERAL I DIDACTIQUES ESPECIF.
Instituts:
Sense dades.
Grups:

Formació acadèmica

  • Programa de doctorado en Investigación Educativa: Enseñanza y Aprendizaje
    Facultad de Educación (20/02/2015)
  • DOCTORADO EN INVESTIGACIÓN EDUCATIVA: ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE
    Centro de Estudios de Doctorado y Posgrado (20/02/2015)
  • Máster en Investigación Educativa
    FACULTAD DE EDUCACIÓN (01/07/2012)
  • Licenciado/a en Psicopedagogía
    Universitat d'Alacant (16/09/2009)
  • Maestro/a. Especialidad en Educación Infantil
    Universitat d'Alacant (18/09/2007)

María José Hernández Amorós és doctora en Investigació Educativa per la Universitat d’Alacant, amb menció internacional i qualificació cum laude. Actualment, exerceix com a professora contractada doctora en l’àrea de Didàctica i Organització Escolar (DOE), del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques.

En la seua trajectòria acadèmica, destaca la formació rebuda en l’àmbit de l’educació, que comença amb els estudis de Magisteri d’Educació Infantil i que amplia amb la llicenciatura de Psicopedagogia i el màster en Investigació Educativa; en aquestes últimes titulacions, se li concedeix el Premi Extraordinari. Ha participat en nombrosos cursos d’especialització i ha gaudit de dues estades predoctorals en dues universitats de reconegut prestigi: la Universitat de Cambridge i la Universitat de Nottingham.

En l’àmbit de la investigació, les seues principals línies de treball són el lideratge educatiu, l’acció tutorial i la formació del professorat. Més recentment, ha centrat la seua atenció en el gènere i els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Sobre aquestes temàtiques acumula un conjunt ampli de publicacions amb impacte JCR i SJR en el camp de les ciències socials. Així mateix, té diversos capítols de llibre i ha participat en projectes d’investigació, com, per exemple, el projecte “Disseny i atenció a les oportunitats de gènere en l’educació superior” o el projecte “El lideratge educatiu per a l’Agenda 2030”, del qual és investigadora principal. Reuneix un nombre considerable de contribucions a congressos i jornades nacionals i internacionals.

Pel que respecta a la docència, ha impartit classe en diferents plans d’estudis (diplomatura de Mestre/a, grau de Mestre/a d’Educació Infantil, grau de Mestre/a d’Educació Primària, llicenciatura de Psicopedagogia) i en diversos cursos. Ha assumit tasques de tutorització de TFG i ha participat en múltiples tribunals d’avaluació de TFG i TFM. Ha realitzat nombrosos cursos i seminaris de perfeccionament i ha sigut membre de diverses xarxes d’investigació en docència universitària. D’igual manera, ha participat com a coordinadora del Pla d’Acció Tutorial de la Facultat d’Educació, del qual ha sigut tutora durant molts anys.