María José Hernández Amorós és doctora en Investigació Educativa per la Universitat d’Alacant, amb menció internacional i qualificació cum laude. Actualment, exerceix com a professora permanent laboral en l’àrea de Didàctica i Organització Escolar (DOE), del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques.
En la seua trajectòria acadèmica, destaca la formació rebuda en l’àmbit de l’educació, que comença amb els estudis de Magisteri d’Educació Infantil i que amplia amb la llicenciatura de Psicopedagogia i el màster en Investigació Educativa; en aquestes últimes titulacions, se li concedeix el Premi Extraordinari. Ha participat en nombrosos cursos d’especialització i ha gaudit de dues estades predoctorals en dues universitats de reconegut prestigi: la Universitat de Cambridge i la Universitat de Nottingham.
En l’àmbit de la investigació, les seues principals línies de treball són el lideratge educatiu, l'educació per al desenvolupament sostenible, la innovació educativa i l'acció tutorial en les institucions d'Educació Superior. Més recentment, ha centrat la seua atenció en el gènere i els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Sobre aquestes temàtiques acumula un conjunt ampli de publicacions amb impacte JCR i SJR en el camp de les ciències socials. Recentment, ha liderat el projecte LEDS (Lideratge Educatiu per al Desenvolupament Sostenible) i està participant en altres projectes de caràcter nacional i internacional com, per exemple, el projecte DUPAS (Cap a un Disseny Universal per a la Participació Social: estudi de casos múltiple sobre implementació i millora de la participació social des d'una perspectiva inclusiva) del Pla Nacional d'I+D+i. Reunix un nombre considerable de capítols de llibre, així com de contribucions a congressos i jornades nacionals i internacionals.
Pel que respecta a la docència, ha impartit classe en diferents plans d’estudis (diplomatura de Mestre/a, grau de Mestre/a d’Educació Infantil, grau de Mestre/a d’Educació Primària, llicenciatura de Psicopedagogia, Màster de Professorat d'Educació Secundària) i en diversos cursos. Ha assumit tasques de tutorització de TFG i ha participat en múltiples tribunals d’avaluació de TFG i TFM. Ha realitzat nombrosos cursos i seminaris de perfeccionament i ha sigut membre i coordinadora de diverses xarxes d’investigació en docència universitària. D’igual manera, ha participat com a coordinadora del Pla d’Acció Tutorial de la Facultat d’Educació, del qual ha sigut tutora durant molts anys.
María José Hernández Amorós és doctora en Investigació Educativa per la Universitat d’Alacant, amb menció internacional i qualificació cum laude. Actualment, exerceix com a professora permanent laboral en l’àrea de Didàctica i Organització Escolar (DOE), del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques.
En la seua trajectòria acadèmica, destaca la formació rebuda en l’àmbit de l’educació, que comença amb els estudis de Magisteri d’Educació Infantil i que amplia amb la llicenciatura de Psicopedagogia i el màster en Investigació Educativa; en aquestes últimes titulacions, se li concedeix el Premi Extraordinari. Ha participat en nombrosos cursos d’especialització i ha gaudit de dues estades predoctorals en dues universitats de reconegut prestigi: la Universitat de Cambridge i la Universitat de Nottingham.
En l’àmbit de la investigació, les seues principals línies de treball són el lideratge educatiu, l'educació per al desenvolupament sostenible, la innovació educativa i l'acció tutorial en les institucions d'Educació Superior. Més recentment, ha centrat la seua atenció en el gènere i els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Sobre aquestes temàtiques acumula un conjunt ampli de publicacions amb impacte JCR i SJR en el camp de les ciències socials. Recentment, ha liderat el projecte LEDS (Lideratge Educatiu per al Desenvolupament Sostenible) i està participant en altres projectes de caràcter nacional i internacional com, per exemple, el projecte DUPAS (Cap a un Disseny Universal per a la Participació Social: estudi de casos múltiple sobre implementació i millora de la participació social des d'una perspectiva inclusiva) del Pla Nacional d'I+D+i. Reunix un nombre considerable de capítols de llibre, així com de contribucions a congressos i jornades nacionals i internacionals.
Pel que respecta a la docència, ha impartit classe en diferents plans d’estudis (diplomatura de Mestre/a, grau de Mestre/a d’Educació Infantil, grau de Mestre/a d’Educació Primària, llicenciatura de Psicopedagogia, Màster de Professorat d'Educació Secundària) i en diversos cursos. Ha assumit tasques de tutorització de TFG i ha participat en múltiples tribunals d’avaluació de TFG i TFM. Ha realitzat nombrosos cursos i seminaris de perfeccionament i ha sigut membre i coordinadora de diverses xarxes d’investigació en docència universitària. D’igual manera, ha participat com a coordinadora del Pla d’Acció Tutorial de la Facultat d’Educació, del qual ha sigut tutora durant molts anys.