Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  GALINDO MERINO, MARÍA DEL MAR

Curriculum breu
Galindo Merino, María del Mar

Dades personals

Correu:
Telèfon:
+34 965903400 x 7046
Telèfon:
+34 965903400 x 7105
Ubicació:

Situació professional actual

Formació acadèmica

  • Máster Universitario en Investigación Aplicada en Estudios Feministas, de Género y Ciudadanía
    UNIVERSITAT JAUME I DE CASTELLON CAV (23/10/2019)
  • DOCT. LIT. ESPAÑOLA E HISPANOAM., LENG.ESP., LING.GRAL. Y TEORÍA DE LA LIT.
    Centro de Estudios de Doctorado y Posgrado (22/01/2010)
  • Doctora en Lingüística Aplicada
    Universidad de Alicante (22/01/2010)
  • Licenciada en Filología Hispánica
    Universitat d'Alacant (30/06/2002)

Mª Mar Galindo Merino és llicenciada en Filologia Hispànica (1998-2002, premi al rendiment acadèmic de la Generalitat Valenciana) i doctora en Lingüística aplicada per la Universitat d'Alacant (2010; premi extraordinari de doctorat). També és màster en Estudis feministes, de gènere i ciutadania per l'UJI i graduada del Mastery program de la School of Womanly Arts de Nova York (2019). Va completar la seua formació predoctoral en la University of Pennsylvania (EUA, 2004), especialitzant-se en Lingüística aplicada a l'adquisició de segones llengües. S'ha format en ensenyament d'espanyol en l'Institut Cervantes, i ha impartit classes, conferències i cursos de formació en més de vint països. Ha publicat diversos articles, capítols de llibres i ressenyes sobre ensenyament d'idiomes i lingüística aplicada de l'espanyol. 


La seua investigació doctoral, sobre aprenentatge d'espanyol, va ser desenvolupada en part en la University of Hawaii’i at Manoa (EUA, 2006). La seua originalitat i rigor li van valdre el Premi d'Investigació ASELE (2011) a la millor tesi doctoral, fruit de la qual és el seu llibre La lengua materna en el aula de ELE (2012), que va rebre el premi jove d'investigació de l'Associació Espanyola de Lingüística Aplicada (AESLA, 2013). Ha co-coordinat l'ATLAS de ELE: Geolingüística de la enseñanza del español en el mundo (2017, 2022) i La lingüística del amor (2022).


Des de 2007 és professora de Lingüística general en la UA i ha sigut professora convidada en diferents màsters i títols d'expert. Ha sigut secretària de la revista Estudios de Lingüística. Universitat d'Alacant i editora adjunta de la revista Feminismo/s. 

En 2013 va ser investigadora visitant en la Université Sorbonne Nouvelle Paris III (França), resident postdoctoral del Col·legi d'Espanya i professora de l'Institut Cervantes de París. D'aquesta estada va sorgir el projecte d'investigació en Lingüística aplicada a l'ensenyament de l'espanyol a través de l'esport (2014 – 2016). Ha treballat en aquesta línia en la xarxa internacional Applied Linguistics in Sport (2017 – 2024). En una altra d'aquestes xarxes d'investigació d'AILA (Associació Internacional de Ling. aplicada), Study Abroad and Language Learning, ha dirigit un projecte sobre aprenentatge d'idiomes en programes de study abroad i perspectiva de gènere en col·laboració amb CIEE, investigació que la va portar a ser Visiting Research Scholar en Barnard College, en la Universitat de Columbia a Nova York, en 2018. Ha sigut membre de l'European COST Action (European Cooperation in Science and Technology) ‘Study Abroad Research in European Perspective’ (2016 – 2020) i investigadora visitant en la Universitat de Cambridge a Anglaterra (2022). 

En el curs 2022 – 2023 va tornar a Nova York gràcies a un projecte d'investigació finançat per la Comissió Europea i el programa NextGenerationEU sobre igualtat, diversitat i inclusió en l'educació superior. 

Més recentment ha treballat amb Aaron Pérez i Zsuzanna Bárkányi en el projecte PRONUNTIA (2021 – 2024), origen del llibre La integración de la pronunciación en el aula de ELE (John Benjamins, 2024). Actualment és investigadora del projecte DAELA (Discurs Acadèmic en Español com a Llengua Addicional, 2024–2027), dirigit per Susana Pastor.