Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  CURONE PRIETO, ROMINA CARLA

Curriculum breu
Curone Prieto, Romina Carla

Dades personals

Correu:
Telèfon:
Sense dades.
Ubicació:

Situació professional actual

Formació acadèmica

  • Sense dades.

Romina Carla Curone Prieto és graduada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat d’Alacant (UA, 2016–2020), on també va cursar el màster en Innovació Social i Dinàmiques de Canvi (2021). Recentment ha finalitzat el màster en Epidemiologia i Salut Pública a la Universitat Internacional de València (VIU, 2025); la seua formació interdisciplinària integra la comunicació, la innovació social i la salut pública per a abordar problemàtiques socials, amb un èmfasi especial en el gènere i el consum.

Ha obtingut matrícula d’honor amb el seu treball de fi de grau, Análisis de la información empleada en los envases de bebidas vegetales y las motivaciones de compra [“Anàlisi de la informació emprada en els envasos de begudes vegetals i les motivacions de compra”], així com una beca de col·laboració del Ministeri d’Educació i Formació Professional (2019–2020) per a desenvolupar el projecte Estudio de la comunicación utilizada por las marcas de bebidas vegetales y la comprensión del consumidor [“Estudi de la comunicació utilitzada per les marques de begudes vegetals i la comprensió del consumidor”].

El seu treball de fi de màster en innovació social, Análisis de los discursos sobre masculinidades utilizados en las estrategias publicitarias de la industria alimentaria [“Anàlisi dels discursos sobre masculinitats utilitzats en les estratègies publicitàries de la indústria alimentària”], va ser reconegut amb una ajuda a la investigació del Vicerectorat d’Investigació de la UA i guardonat
amb el Primer Premi en el I Congrés d’Investigacions Sociològiques de Grau i Màster de la Comunitat Valenciana (ICTFGM), organitzat per l’Associació Valenciana de Sociologia (AVS).

Des de 2021 és investigadora predoctoral a la Universitat d’Alacant (Programa I+D+i de la Comunitat Valenciana – ACIF/2021/119), on desenvolupa la seua Tesi Doctoral, titulada La construcción de género en la publicidad alimentaria: feminidades, masculinidades y sus narrativas [“La construcció de gènere en la publicitat alimentària: feminitats, masculinitats i les
seues narratives”].

A més, té més de cinc anys d’experiència professional com a DIRCOM i DIRMARK en entitats públiques i privades. Aquesta experiència ha enriquit i orientat la seua labor investigadora, ja que ha aportat una perspectiva aplicada i estratègica a les seues anàlisis acadèmiques.

Actualment col·labora com a investigadora en els projectes europeus Uni4Equity (“Strengthening Universities’ Response to Sexual Harassment with an Equity Approach”) i ISEDA (“Innovative Solutions to Eliminate Domestic Abuse”).