Ir a cuerpo
Logo UA
Grups d'investigació
  Tecnologies Intel·ligents per a l'Aprenentatge (Smart Learning)

@*@(persona.Nombre)*@

Dades generals

Àrea de coneixement:
Enginyeria i Arquitectura
Web:
Correu electrònic:
Telèfon:
+34 965903400 x 2989

Memòries

Memòria anual
  • Aprenentatge adaptatiu
  • Analítica d'aprenentatge i sistemes predictius
  • Ludificació i videojocs
  • Transformació digital d'institucions educatives

 

 

Serveis que ofereixen

Aplicació d'Intel·ligència Artificial a l'anàlisi i predicció en diferents camps.

Plataforma d'Aprenentatge Adaptatiu a la disposició de cursos personalitzats.

Assessorament en la creació de cursos d'Aprenentatge Adaptatiu.

Disseny i desenvolupament de Videojocs Educatius (Serious Games).

Disseny i desenvolupament de Sistemes Ludificats.

Estudis i informes sobre govern de les tecnologies de la informació en universitats.

Visualització de dades i quadres de comandament per a la presa de decisions.

 

 

Resultats

Aplicació d'Intel·ligència Artificial per a la predicció de resultats d'aprenentatge.

Aplicació d'Intel·ligència Artificial en entorns d'Enginyeria Civil.

Aplicació d'Intel·ligència Artificial en models matemàtics.

Plataforma d'Aprenentatge Adaptatiu.

Aplicació de Ludificació i Videojocs per a un aprenentatge millorat en entorns educatius.

Aplicació de Ludificació per a millora de comportament i motivació en entorns comercials/empresarials.

Anàlisi i informes sobre govern de les tecnologies de la informació per als sistemes universitaris d'Espanya, Mèxic, l'Equador.

 

 

Infraestructura rellevant disponible

Servidor per a donar suport als desenvolupaments del grup.

 

 

PARTICIPACIÓ EN PROJECTES DE RECERCA (DESTACATS)
  • Denominació del projecte: Gamelearning: Desarrollo de Habilidades Directivas Mediante Minijuegos ConceptualesVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: CENTRO ESPAÑOL DE METROLOGIA
    Data d'inici: 13/05/2008
    Data de finalització: 31/12/2010
  • Denominació del projecte: TIME4LEARNING: Formacion de formadores con minijuegos conceptuales en negocio electronicoVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: CENTRO ESPAÑOL DE METROLOGIA
    Data d'inici: 07/06/2010
    Data de finalització: 31/12/2012
  • Denominació del projecte: Guerra e Historia pública: Una plataforma digital para comprender la guerra, educar en la paz y dinamizar el turismo.VAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: GENERALITAT VALENCIANA
    Data d'inici: 01/12/2017
    Data de finalització: 30/11/2019
  • Denominació del projecte: APPRENTISSAGE COLLABORATIF EUROPEEN POUR L'ACQUISITION DE COMPETENCES PAR DES ROBOTSVAL
    Competitiu:
    Europeu:
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: EUROPEAN COMMISSION
    Data d'inici: 01/09/2016
    Data de finalització: 31/08/2018
  • Denominació del projecte: ASESORAMIENTO CIENTÍFICO-TÉCNICO EN EL ÁMBITO DEL PROYECTO: 'SMART CITY: STREET LAB NA SAURINA D'ENTENÇA'VAL
    Competitiu: No
    Europeu: No
    Públic: No
    Entitat/s financadora/es: AYUNTAMIENTO DE ALCOY
    Data d'inici: 14/12/2018
    Data de finalització: 31/12/2018
  • Denominació del projecte: (PERIODICA-FI) FONDO DE INVESTIGACION IVA NOVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 24/07/2024
    Data de finalització: 31/12/2030
  • Denominació del projecte: HISTOGYM. Historia digital para el turismo y la actividad físicaVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/05/2024
    Data de finalització: 30/04/2025
  • Denominació del projecte: Métodología Para Explorar El Estrés En La Interpretación Social Afectiva (Mestisa)VAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/02/2024
    Data de finalització: 31/01/2025
  • Denominació del projecte: Explicabilidad en modelos de deep learning aplicados a grafosVAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: ESCOLA POSTGRAU I XARXA DE CENTRES D INVESTIGACIO EN INTELIGENCIA ARTIFICIAL FUNDACIO CV
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024
  • Denominació del projecte: Grupo de Investigación en Tecnologías Inteligentes para el Aprendizaje (Smart Learning) - VIGROB-326 VAL
    Competitiu:
    Europeu: No
    Públic:
    Entitat/s financadora/es: UNIVERSIDAD DE ALICANTE
    Data d'inici: 01/01/2024
    Data de finalització: 31/12/2024

Publicacions Mostra cercador

PUBLICACIONS EN REVISTES (DESTACADES)
  • Títol: Improving the expressiveness of black-box models for predicting student performance
    Autors: Villagrá Arnedo, C. J.; Gallego-Durán, F.J.; Llorens-Largo, F.; Compañ-Rosique, P.; Satorre-Cuerda, R.; Molina-Carmona, R.
    Revistes: Computers in Human Behavior
    Volum: 72
    Pàgines: 621 - 631
    Data: 2017
    ISSN: 0747-5632
    DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2016.09.001
  • Títol: Morphological classification of microtidal sand and gravel beaches
    Autors: López, I.; Aragonés, L.; Villacampa, Y.; Compañ-Rosique, P.; Satorre-Cuerda, R.
    Revistes: Ocean Engineering
    Volum: 109
    Pàgines: 309 - 319
    Data: 2015
    ISSN: 0029-8018
    DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.oceaneng.2015.09.021
  • Títol: A guide for making video games accessible to users with cerebral palsy
    Autors: Compañ-Rosique, P.; Molina-Carmona, R.; Gallego-Durán, F.J.; Satorre-Cuerda, R.; Villagrá Arnedo, C. J.; Llorens-Largo, F.
    Revistes: Universal Access in the Information Society
    Volum: 18
    Pàgines: 565 - 581
    Data: 2019
    ISSN: 1615-5289
    DOI: https://doi.org/10.1007/s10209-019-00679-6
  • Títol: Measuring the difficulty of activities for adaptive learning
    Autors: Gallego-Durán, F.J.; Molina-Carmona, R.; Llorens-Largo, F.
    Revistes: Universal Access in the Information Society
    Volum: 17
    Pàgines: 335 - 348
    Data: 2018
    ISSN: 1615-5289
    DOI: http://dx.doi.org/10.1007/s10209-017-0552-x
  • Títol: Relación entre Elementos y Ventajas de la Cartera Estratégica de Proyectos de TI. Caso de Estudio: Universidades Públicas Españolas
    Autors: , Valverde-Alulema, F.; Llorens-Largo, F.
    Revistes: Revista Ibérica de Sistemas y Tecnologías de la Información (RISTI)
    Volum: 44215
    Pàgines: 283 - 298
    Data: 2019
    ISSN: 1646-9895
  • Títol: Introducción a los hospitales virtuales.
    Autors: , Arques, P.; Compañ-Rosique, P.; , Compañ, P.
    Revistes: Revista sin ISSN
    Volum:
    Pàgines: -
    Data:
    ISSN: 0000-0000
  • Títol: Explainability techniques applied to road traffic forecasting using Graph Neural Network models
    Autors: Garcia-Siguenza, J. ; Llorens-Largo, F.; , Leandro Tortosa; , José F. Vicent
    Revistes: Information Sciences
    Volum: 645
    Pàgines: 1 - 21
    Data: 2023
    ISSN: 0020-0255
    DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.ins.2023.119320
  • Títol: Investigación e innovación informática: la Sociedad Científica Informática de España
    Autors: García Fernández, Inmaculada; Tirado, Francisco; Vallecillo, Antonio; Moreno, Lourdes; Llorens-Largo, F.
    Revistes: Encuentros Multidisciplinares
    Volum:
    Pàgines: 1 - 6
    Data: 2023
    ISSN: 1139-9325
  • Títol: La nueva realidad de la educación ante los avances de la inteligencia artificial generativa
    Autors: , García-Peñalvo, F.J.; Llorens-Largo, F.; Vidal, Javier
    Revistes: RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia (Online)
    Volum: 27
    Pàgines: -
    Data: 2023
    ISSN: 1390-3306
    DOI: http://dx.doi.org/10.5944/ried.27.1.37716
  • Títol: Ya llegó, ya está aquí, y nadie puede esconderse: La inteligencia artificial generativa en educación
    Autors: Llorens-Largo, F.; Vidal, Javier; , García-Peñalvo, F.J.
    Revistes: Aula Magna 2.0. Revistas Científicas de Educación en Red
    Volum:
    Pàgines: -
    Data: 2023
    ISSN: 2386-6705
LLIBRES PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol: UE-TIC 2018. Estado de las Tecnologías de la Información y la Comunicación en las Universidades Ecuatorianas
    Autors: Llorens-Largo, F.; , Cadena, S.; , Córdova, J.; , Enriquez,R.; , Llorens F.; , Padilla, R.
    Editorial: CEDIA
    Data: 2019
    ISBN: 978-9942-8527-5-5
  • Títol: Estado actual de las tecnologías de la información y la comunicación en las instituciones de educación superior de México: estudio 2019
    Autors: Llorens-Largo, F.
    Editorial: Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior (ANUIES)
    Data: 2019
    ISBN: 978-607-451-146-8
  • Títol: UNIVERSITIC 2017. Análisis de las TIC en las Universidades Españolas
    Autors: Llorens-Largo, F.; , Gomez, J.; Molina-Carmona, R.; , Jiménez, T.; , Gumbau, J.P.; , Llorens F.; , Fernández, A. y otros
    Editorial: CRUE - Conferencia de Rectores de las Universidades Españolas (Madrid)
    Data: 2018
    ISBN: 978-84-697-9759-4
  • Títol: Tendencias TIC para el apoyo a la Docencia Universitaria
    Autors: Llorens-Largo, F.
    Editorial: CRUE - Conferencia de Rectores de las Universidades Españolas (Madrid)
    Data: 2012
    ISBN: 978-84-938807-2-9
  • Títol: XARXES-INNOVAESTIC 2024. Llibre d'actes / REDES-INNOVAESTIC 2024. Libro de actas
    Autors: Satorre-Cuerda, R.
    Editorial:
    Data: 2024
    ISBN: 978-84-09-59342-2
    DOI: http://hdl.handle.net/10045/143299
  • Títol: Memorias del Programa Redes de Investigación en Docencia Universitaria 2022. Prórrogas
    Autors: Satorre-Cuerda, R.; Menargues, A.; Diez Ros, Rocío; Pellín, N.
    Editorial:
    Data: 2023
    ISBN: 978-84-09-55739-4
    RUA: http://hdl.handle.net/10045/139208
  • Títol: Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria. Volumen 2023
    Autors: Satorre-Cuerda, R.; Menargues, A.; Diez Ros, Rocío; Pellín, N.
    Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación - Universidad de Alicante
    Data: 2023
    ISBN: 978-84-09-55901-5
    RUA: http://hdl.handle.net/10045/138700
  • Títol: REDES-INNOVAESTIC 2023. Libro de actas
    Autors: Satorre-Cuerda, R.; Menargues, A.; Diez Ros, Rocío
    Editorial:
    Data: 2023
    ISBN: 978-84-09-50910-2
    RUA: http://hdl.handle.net/10045/134781
  • Títol: REDES-INNOVAESTIC 2023. Libro de actas / XARXES-INNOVAESTIC 2023. Llibre d'actes
    Autors: Satorre-Cuerda, R.
    Editorial:
    Data: 2023
    ISBN: 978-84-09-50910-2
    DOI: http://hdl.handle.net/10045/134781
  • Títol: UDigital Chile 2022. Madurez digital de las instituciones de educación superior de MetaRed TIC Chile
    Autors: Torres Fuchslocher, Carlos; Vergara Jaque, Ariela; Biscar Rodríguez, Diego; , Antonio Fernández-Martínez; Llorens-Largo, F.
    Editorial: MetaRed
    Data: 2023
    ISBN:
CAPÍTOLS DE LLIBRE PUBLICATS (DESTACATS)
  • Títol del capítol: Docencia de prácticas de visión artificial en Java.
    Autors: , Cazorla, M.; , Colomina, O.; Compañ-Rosique, P.; , Compañ, P.; , Escolano, F.
    Editorial:
    Pàgines: -
    Data:
    ISBN:
    Títol del llibre: Proceedings of CAEPIA 2001.
  • Títol del capítol: ¿A qué se hace referencia cuando hablamos de digitalización, inteligencia artificial y algoritmos?
    Autors: Llorens-Largo, F.; Molina-Carmona, R.
    Editorial: Editorial Tecnos
    Pàgines: 21 - 40
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Trabajo y digitalización: avances y retos para el diálogo social y la negociación colectiva
  • Títol del capítol: Early Exploration About Generative AI"s Impact on Engineering Education: A Focus on the Spanish Context
    Autors: , ARJONA GINER, SERGIO; Real-Fernandez, A. ; Molina-Carmona, R.; Llorens-Largo, F.
    Editorial: Springer Singapore
    Pàgines: 1 - 10
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Innovation and Technologies for the Digital Transformation of Education.European and Latin American Perspectives.

    DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-97-2468-0
  • Títol del capítol: Evolution of the Adoption of Generative AI Among Spanish Engineering Students
    Autors: Llorens-Largo, F.; Molina-Carmona, R.; Real-Fernandez, A. ; Arjona Giner, Sergio
    Editorial: Springer Nature Switzerland
    Pàgines: 305 - 320
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Learning and Collaboration Technologies. LCT 2024 in HCI International Conference (HCII 2024).Part III

    DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-61691-4
  • Títol del capítol: ¿Puede GPT4 identificar modelos mentales erróneos?
    Autors: Gallego-Durán, F.J.; Compañ-Rosique, P.; Villagrá Arnedo, C. J.
    Editorial:
    Pàgines: 25 - 33
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Actas de las XXX Jornadas sobre Enseñanza Universitaria de la Informática (La Coruña, 19, 20 y 21 de junio de 2024)

    RUA: https://aenui.org/actas/fichas/JENUI_2024_004.html
  • Títol del capítol: Tools to Support the Design of Network-Structured Courses Assisted by AI
    Autors: Lopez-Javaloyes, J. L. ; Real-Fernandez, A. ; Garcia-Siguenza, J. ; Llorens-Largo, F.; Molina-Carmona, R.
    Editorial: Springer Nature Switzerland
    Pàgines: 53 - 64
    Data: 2024
    ISBN:
    Títol del llibre: Learning and Collaboration Technologies. LCT 2024 in HCI International Conference (HCII 2024).Part I

    DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-61672-3
  • Títol del capítol: Investigando acerca de la conveniencia de utilizar asistentes IA en asignaturas de programacio¿n de ordenadores
    Autors: Compañ-Rosique, P.; Colomina, O.; Saiz-Noeda, M.; Satorre-Cuerda, R.; Valor-Lucena, J.
    Editorial: Instituto Ciencias de la Educación (ICE). Universidad de Alicante
    Pàgines: 113 - 115
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: REDES-INNOVAESTIC 2023. Libro de actas / XARXES-INNOVAESTIC 2023. Llibre d"actes

    DOI: http://hdl.handle.net/10045/134781
  • Títol del capítol: Decoding Student Error in Programming: An Iterative Approach to Understanding Mental Models
    Autors: Gallego-Durán, F.J.; Compañ-Rosique, P.; Villagrá Arnedo, C. J.; Garcia-Sanchez, G. M. ; Satorre-Cuerda, R.; Molina-Carmona, R.; Llorens-Largo, F.; Viudes-Carbonell, S.J.; Real-Fernandez, A. ; Valor-Lucena, J.
    Editorial: Springer-Verlag
    Pàgines: 256 - 273
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Learning and Collaboration Technologies. HCII 2023.

    DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-34411-4_18
  • Títol del capítol: Explorando ChatGPT para la educación: su potencial en la redacción
    Autors: Arjona Giner, Sergio; Llorens-Largo, F.
    Editorial: Servicio de Publicaciones Universidad de Zaragoza
    Pàgines: 124 - 127
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Innovacio¿n educativa en los tiempos de la inteligencia artificial. Actas del VII Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovacio¿n y Cooperacio¿n. CINAIC 2023 (18-20 de Octubre de 2023, Madrid, Espan¿a).

    DOI: 10.26754/uz.978-84-18321-92-4
  • Títol del capítol: Few-Shot Learning for Prediction of Electricity Consumption Patterns
    Autors: Garcia-Siguenza, J. ; Vicent, Jose F.; Llorens-Largo, F.; Berná Martínez, J.V.
    Editorial: Springer, Cham
    Pàgines: 705 - 715
    Data: 2023
    ISBN:
    Títol del llibre: Pattern Recognition and Image Analysis. 11th Iberian Conference, IbPRIA 2023 Alicante, Spain, June 27¿30, 2023 Proceedings

    DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-36616-1
COMUNICACIONS A CONGRESSOS (DESTACADES)
  • Títol: Use of guided genetic algorithms in optimization problems
    Autors: Navarro-González, F.J.; Villacampa, Y.; Compañ-Rosique, P.; Satorre-Cuerda, R.
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: Mathematical Modelling in Engineering & Human Behaviour 2024 (MME&HB 2024)
    Tipus d'esdeveniment: Nacional
    Ciutat de celebració: Valencia (VALENCIA/ VALÈNCIA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 10/07/2024
  • Títol: AI and Personalised Learning
    Autors: Llorens-Largo, F.
    Tipus de participació: Mesa redonda
    Nom del congrés: Global Education Forum: "EducAItion. Shaping the Future, Keeping Us Human"
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Madrid (MADRID) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 08/05/2024
  • Títol: ¿A qué se hace referencia cuando hablamos de digitalización, inteligencia artificial y algoritmo?
    Autors: Llorens-Largo, F.; Molina-Carmona, R.
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: Seminario Internacional de Trabajo y Digitalización ¿Avances y Retos para la Negociación Colectiva
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: (ESPAÑA)
    Data de celebració: 06/05/2024
  • Títol: Disposes de recursos il·limitats? Prioritza estratègicament els teus projectes de TI
    Autors: Llorens-Largo, F.
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: 24a edició de la Trobada dels Serveis Informàtics de les Universitats de Catalunya (TSIUC¿23) "Reimaginant la gestió de les TIC"
    Tipus d'esdeveniment: Regional
    Ciutat de celebració: Tarragona (TARRAGONA) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 16/11/2023
  • Títol: Explorando las posibilidades de ChatGPT en los trabajos de los estudiantes
    Autors: Llorens-Largo, F.
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: Jornada IA para las personas
    Tipus d'esdeveniment: Local
    Ciutat de celebració: Elche (ALICANTE/ALACANT) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 14/11/2023
  • Títol: ¡Que viene la IA! ¿estoy preparado?
    Autors: Llorens-Largo, F.
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: VI Encuentro Nacional MetaRed TIC Chile
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Santiago de Chile (CHILE)
    Data de celebració: 08/11/2023
  • Títol: ¡Que viene la IA! ¿estoy preparado?
    Autors: Llorens-Largo, F.
    Tipus de participació: Ponencia invitada
    Nom del congrés: Simposio Futuro Educativo Digital: "Inteligencia Artificial y Tecnologías Transformadoras"
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Talca (CHILE)
    Data de celebració: 07/11/2023
  • Títol: Exploring the possibilities of ChatGPT in students" assignments: Some simple experiences
    Autors: Arjona Giner, Sergio; Molina-Carmona, R.; Llorens-Largo, F.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: The Eleventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM 2023)
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Bragança (PORTUGAL)
    Data de celebració: 25/10/2023
    RUA: https://doi.org/10.1007/978-981-97-1814-6
  • Títol: ¡Qué viene la IA! ¿estoy preparada/o?
    Autors: Llorens-Largo, F.; Molina-Carmona, R.
    Tipus de participació: Ponencia
    Nom del congrés: VII Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovacio¿n y Cooperacio¿n. CINAIC 2023
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Madrid (MADRID) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 19/10/2023
  • Títol: Explorando ChatGPT para la educación: su potencial en la redacción Exploring ChatGPT for education: its potential on academic writing
    Autors: Arjona Giner, Sergio; Llorens-Largo, F.
    Tipus de participació: Comunicación
    Nom del congrés: VII Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Cooperación. CINAIC 2023
    Tipus d'esdeveniment: Internacional
    Ciutat de celebració: Madrid (MADRID) (ESPAÑA)
    Data de celebració: 18/10/2023
    RUA: http://dx.doi.org/10.26754/uz.978-84-18321-92-4