Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  MOLINA CARMONA, RAFAEL

Curriculum breu
MOLINA CARMONA, RAFAEL

Dades personals

Correu:
Telèfon:
+34 965903400 x 2989
Ubicació:

Situació professional actual

Plaça:
PROFESSOR/A TITULAR D'UNIVERSITAT
Dep.:
Instituts:
IU INVESTIGACIO INFORMATICA
Grups:

Formació acadèmica

  • Premio Extraodinario de Doctorado
    Escuela Politécnica Superior. Universidad de Alicante (22/12/2004)
  • Doctorado en Ingeniería Informática.
    Escuela Politécnica Superior. Universidad de Alicante. (29/07/2002)
  • DOCTORADO EN INGENIERÍA INFORMÁTICA Y COMPUTACIÓN
    Centro de Estudios de Doctorado y Posgrado (29/07/2002)
  • Licenciado en Informática.
    Facultad de Informática. Universidad Politécnica de Valencia. (15/09/1994)

Llicenciat en Informàtica per la Universitat Politècnica de València, i Doctor Enginyer en Informàtica per la Universitat d'Alacant, Apte “Cum laude” per unanimitat, i Premi Extraordinari de Doctorat en 2004.
Actualment és Professor Titular d'Universitat de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial. Dirigeix el grup d'investigació “Smart Learning, Tecnologies Intel·ligents per a l'Aprenentatge”. Ha ocupat els llocs de Secretari (2002-2008), i Director de Departament (2008-2012). Actualment és Vicerector de Transformació Digital. És director del Laboratori d'Educació de la Unitat Científica d'Innovació Empresarial “Ars Innovatio”, de l'Agència Valenciana de la Innovació en la UA.
Forma part de GTI4U, equip d'investigadors i professionals de les TI de diferents universitats, a nivell internacional, per a la investigació i implantació de sistemes de govern de les TI i la transformació digital. És membre de la Càtedra Santander-UA de Transformació Digital i forma part d'AENUI, Associació de Professors Universitaris d'Informàtica.
Ha sigut avaluador de projectes d'investigació en la Agencia Nacional de Evaluación y Prospectiva (ANEP) i en l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP).
Com a membre del grup d'investigació “I3A, Informàtica Industrial i Intel·ligència Artificial” en primer lloc, i com a director del grup “Smart Learning” posteriorment, ha participat en set projectes nacionals i autonòmics, dels quals ha sigut IP en dos. Ha sigut membre de l'equip investigador en dos projectes europeus, i ha sigut IPl en tres contractes d'investigació amb empreses i altres institucions, i ha participat en altres sis convenis més.
Com a docent, ha participat en més de 30 projectes d'Innovació Docent, sent un dels promotors de l'experiència d'Aprenentatge Basat de Projectes d'Enginyeria Multimèdia, una de les experiències més potents d'ABP a nivell nacional.
Com a membre de GTI4U, és membre de l'equip investigador de les dues últimes edicions d'UNIVERSITIC, informe sobre l'estat del Sistema Universitari Espanyol en relació amb les TIC, realitzat per a la Sectorial TIC de CRUE. És coautor del Model de Maduresa Digital per a Universitats (MD4U), marc de referència per a mesurar la maduresa digital del Sistema Universitari Espanyol i d'altres sistemes europeus i llatinoamericans.
Els seus interessos investigadors són les aplicacions de la Intel·ligència Artificial en diferents camps: disseny i fabricació assistits per ordinador, aprenentatge, educació i govern de les TI. Els seus primers treballs es van centrar en Intel·ligència Artificial aplicada al disseny i fabricació assistits per ordinador, reconstrucció espacial i models gramaticals per a la generació de mons virtuals. Actualment està desenvolupant una línia d'investigació sobre l'aprenentatge i educació millorats per la tecnologia, incloent videojocs, ludificació, analítiques d'aprenentatge, sistemes intel·ligents d'aprenentatge i representació de la informació. Ha dirigit set tesis en total, i ha publicat 38 articles en revistes científiques d'alt impacte, 29 capítols de llibre en editorials científiques, 4 llibres d'investigació, un manual docent i ha participat amb més de 80 ponències en congressos i conferències nacionals i internacionals relacionats amb la seua investigació i la se