Doctor en Filosofia i CC. de l'Educació per la Universitat de de València, és Professor Titular de la Universitat d'Alacant en el Departament de Comunicació i Psicologia Social. Ha tingut experiència en gestió com a Vicedegà de la Facultat de CC. Econòmiques i Empresarials (2006-2012) i com a director del Departament de Comunicació i Psicologia Social (2012-2018). És membre de l'Associació Valenciana de Crítics d'Art (des de 1984). Membre de la Comissió Assessora de la Col·lecció Fotogràfica del Museu de la Universitat d'Alacant (des de 1998). En 1994 va rebre el VI Premi Espais de la Crítica d'Art.
Ha publicat els llibres L'avantguarda fotogràfica dels anys setanta a Espanya (1991), Alcalácanales. El llenguatge artístic de l'electrografía (2000) i Ana Teresa Ortega. Foto-escultures i instal·lacions (2006). També ha escrit capítols en els llibres Mercaderia i espectacle: una perspectiva teòrica sobre les arts plàstiques com a indústria cultural (2009), Instantànies de la teoria de la fotografia (2009), La polèmica sobre la cultura de masses. Una antologia crítica en el període d'entreguerres (2012), Metodologies comparatistas i literatura comparada (2012), Comunicació periodística i nous reptes (2018) i Els camins de la modernització d'Alacant des de 1950 (2020).
Ha escrit articles sobre teoria i història de la fotografia per a diferents mitjans especialitzats i revistes acadèmiques com Cimal, Llapis, Photovision, Canelobre, Arxiu de l'Art Valencià, Història i Comunicació Social, Fotocinema, Art, Individu i Societat i Concreta. Sobre creació i teoria de la imatge.
Ha coordinat l'edició del llibre Prospectiva i tendències de la comunicació en el segle XXI (2013), elº n 65 de la revista Canelobre, monogràfic sobre imatge, disseny i comunicació a Alacant: 1975-2015 (2015) i elº n 8 de la revista Concreta. Sobre creació i teoria de la imatge (2016).
És autor de nombrosos textos en catàlegs per a exposicions d'art tant individuals com col·lectives d'autors espanyols com Ana Teresa Ortega, Pablo Genovés, Mira Bernabeu, Tommy Ceballos, Óscar Molina, Pepe Calvo, Cayetano Ferrández, Jesús Rivera, Jesús Segura, Rosa i Bleda i Luis Gordillo. Ha comissariat les exposicions Jesús Rivera. Davant els espais buits (2012) a la Casa Bardín de l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert, José Gallego. La fragilitat de la llum (2015), Alacant es roda. 1902-2014 (2016), Lidó Rico. Inestablos (2016), Ana T. Ortega. Cartografies silenciades (2016), Narratives en les fissures de l'espai i el temps (2018). Cayetano Ferrández. Dis-contínua (2109) totes elles en el Museu de la Universitat d'Alacant.
Ha col·laborat amb diferents institucions de l'art i la cultura com el Centre de Cultura del Carme (València), IVAM (València), Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert (Alacant), MACBA (Barcelona), Centre Párraga (Múrcia), Canal Isabel II (Madrid), UIMP (Santander) i CICUS-Universitat de Sevilla.
Doctor en Filosofia i CC. de l'Educació per la Universitat de de València, és Professor Titular de la Universitat d'Alacant en el Departament de Comunicació i Psicologia Social. Ha tingut experiència en gestió com a Vicedegà de la Facultat de CC. Econòmiques i Empresarials (2006-2012) i com a director del Departament de Comunicació i Psicologia Social (2012-2018). És membre de l'Associació Valenciana de Crítics d'Art (des de 1984). Membre de la Comissió Assessora de la Col·lecció Fotogràfica del Museu de la Universitat d'Alacant (des de 1998). En 1994 va rebre el VI Premi Espais de la Crítica d'Art.
Ha publicat els llibres L'avantguarda fotogràfica dels anys setanta a Espanya (1991), Alcalácanales. El llenguatge artístic de l'electrografía (2000) i Ana Teresa Ortega. Foto-escultures i instal·lacions (2006). També ha escrit capítols en els llibres Mercaderia i espectacle: una perspectiva teòrica sobre les arts plàstiques com a indústria cultural (2009), Instantànies de la teoria de la fotografia (2009), La polèmica sobre la cultura de masses. Una antologia crítica en el període d'entreguerres (2012), Metodologies comparatistas i literatura comparada (2012), Comunicació periodística i nous reptes (2018) i Els camins de la modernització d'Alacant des de 1950 (2020).
Ha escrit articles sobre teoria i història de la fotografia per a diferents mitjans especialitzats i revistes acadèmiques com Cimal, Llapis, Photovision, Canelobre, Arxiu de l'Art Valencià, Història i Comunicació Social, Fotocinema, Art, Individu i Societat i Concreta. Sobre creació i teoria de la imatge.
Ha coordinat l'edició del llibre Prospectiva i tendències de la comunicació en el segle XXI (2013), elº n 65 de la revista Canelobre, monogràfic sobre imatge, disseny i comunicació a Alacant: 1975-2015 (2015) i elº n 8 de la revista Concreta. Sobre creació i teoria de la imatge (2016).
És autor de nombrosos textos en catàlegs per a exposicions d'art tant individuals com col·lectives d'autors espanyols com Ana Teresa Ortega, Pablo Genovés, Mira Bernabeu, Tommy Ceballos, Óscar Molina, Pepe Calvo, Cayetano Ferrández, Jesús Rivera, Jesús Segura, Rosa i Bleda i Luis Gordillo. Ha comissariat les exposicions Jesús Rivera. Davant els espais buits (2012) a la Casa Bardín de l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert, José Gallego. La fragilitat de la llum (2015), Alacant es roda. 1902-2014 (2016), Lidó Rico. Inestablos (2016), Ana T. Ortega. Cartografies silenciades (2016), Narratives en les fissures de l'espai i el temps (2018). Cayetano Ferrández. Dis-contínua (2109) totes elles en el Museu de la Universitat d'Alacant.
Ha col·laborat amb diferents institucions de l'art i la cultura com el Centre de Cultura del Carme (València), IVAM (València), Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert (Alacant), MACBA (Barcelona), Centre Párraga (Múrcia), Canal Isabel II (Madrid), UIMP (Santander) i CICUS-Universitat de Sevilla.