Ir a cuerpo Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Curriculum breve
  MARCO ALACID, CRISTIAN

Curriculum breu
Marco Alacid, Cristian

Dades personals

Correu:
Telèfon:
+34 965903400 x 9938
Ubicació:

Situació professional actual

Plaça:
PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA
Dep.:
Instituts:
Sense dades.
Grups:
Sense dades.

Formació acadèmica

  • Doctor en Programa Oficial de Posgrado en Medicina
    Universitat de València (10/05/2022)
  • Experto en Innovación en la atención al paciente con diabetes tipo 2 (título propio)
    Universidad de Deusto (29/03/2022)
  • Máster en Abordaje de la Desnutrición Relacionada con la Enfermedad (título propio)
    Universidad Alfonso X el Sabio (18/02/2022)
  • Experto Universitario en Nutrición Artificial Órgano-Específica: del hospital al domicilio
    Universidad Nacional de Educación a Distancia (18/06/2021)
  • Diploma de postgrado en Tratamiento de la Diabetes Mellitus Tipo 2
    Universitat Autònoma de Barcelona (10/07/2019)
  • Máster en Metodología de la Investigación en Ciencias de la Salud (título propio)
    Universitat Autònoma de Barcelona (30/05/2019)
  • Curso Superior Universitario en Alimentación, Obesidad y Diabetes (título propio)
    Universidad Católica San Antonio (09/04/2019)
  • Diploma de postgrado en Estadística en Ciencias de la Salud
    Universitat Autònoma de Barcelona (05/09/2017)
  • Licenciado en Medicina
    Universidad Miguel Hernández de Elche (18/07/2014)

Cristian Marco Alacid és metge especialista en Endocrinologia i Nutrició a l’Hospital General Universitari Verge dels Lliris d’Alcoi i professor associat de la Universitat d’Alacant.
És llicenciat en Medicina per la Universitat Miguel Hernández d’Elx (2014) i doctor per la Universitat de València (2022), amb una tesi centrada en l’avaluació farmacoeconòmica de tractaments per a la diabetis mellitus tipus 2. La seua formació de postgrau inclou el màster propi en Metodologia de la Investigació en Ciències de la Salut de la Universitat Autònoma de Barcelona (2019) i el màster propi en Abordatge de la Desnutrició Relacionada amb la Malaltia de la Universidad Alfonso X el Sabio (2022).
Ha completat formació de postgrau en estadística aplicada a les ciències de la salut (UAB, 2017), tractament de la diabetis mellitus tipus 2 (UAB, 2019), nutrició artificial òrgan-específica (UNED, 2021) i innovació en l’atenció al pacient amb diabetis tipus 2 (Universitat de Deusto, 2022), així com el Curs Superior Universitari en Alimentació, Obesitat i Diabetis de la Universidad Católica San Antonio.
Combina l’assistència en endocrinologia general amb consultes de nòdul tiroïdal, ecografia i punció-aspiració amb agulla fina, i de nutrició clínica, inclosa l’atenció a persones amb desnutrició i el seguiment després de cirurgia bariàtrica. Desenvolupa activitat docent en Medicina i Endocrinologia, amb interés en el raonament clínic, l’avaluació i la simulació. Presideix la Comissió de Nutrició i Dietètica del seu hospital i forma part de la seua Comissió d’Investigació.