María Jiménez-Delgado és doctora en Sociologia de l'Educació (premi extraordinari), professora, directora del departament de Sociologia I i investigadora de l'Institut d'Investigació d'Estudis de Gènere de la Universitat d'Alacant. Les seues principals línies d'investigació són el gènere, la desigualtat, la immigració, la multiculturalitat, la formació del professorat i l'educació. És fundadora i directora del grup d'investigació OBSOEDU (Observatori Sociològic de l'Educació) desenvolupant projectes d'investigació i innovació educativa en col·laboració amb els centres educatius no universitaris. Així mateix és directora de la xarxa INNEGEC d'Innovació Educativa l'objectiu de la qual és investigar per a millorar la docència en educació superior fomentant el debat i intercanvi d'idees entre la comunitat universitària des d'una perspectiva intercultural i interdisciplinària.
Investigadora principal (IP) en els Projectes I+D+i “Identitats de la joventut musulmana a la ciutat d'Alacant: gènere, educació i ciutadania (MUGEC)” (GV/2017/169) i “Èxit escolar, igualtat i inserció soci-laboral de les dones joves d'origen magrebí”. Participa actualment en dos projectes europeus: “Educational needs of teachers in the EU for Inclusivament Education in a context of diversity” (INNO4DIV) (JRC/SVQ/2019/MVP/1556) i “An innovative, student-centered approach to intercultural skills acquisition for students and young migrants” (2018-1-CY01-KA203-046923).
Ha participat en el projecte d'investigació I+D+i, del Programa Estatal d'Investigació, Desenvolupament i Innovació Orientada als Reptes de la Societat 2015: Prevenció i superació de la violència de gènere al poble gitano” (CSO2015-69504-R), i en el projecte europeu Promoting Migration Studies in Higher Education (PROMIG).
Ha rebut l'accèssit del XXIII Premi Victoria Kent d'investigació feminista de la Universitat de Màlaga (2013). Directora des de 2013 de les Jornades de Sociologia de l'Educació en la Universitat d'Alacant.
Ha realitzat una estada postdoctoral en el Centre de Recherche en Immigration, Ethnicité et Citoyenneté (CRIEC) de la Université du Quebec â Montréal (UQÂM) al Canadà en 2018. Ha sigut professora convidada en la Universitat Fernando Pessoa de Porto (Portugal), en la Russian-Arminan University (RAU) en Yerevan (Armènia), en la Ivane Javakhishvili Tbilissi State University a Tbilissi (Geòrgia) i en Khazar University en Baku (Azerbajyan).
Ha participat en nombrosos Congressos Nacionals i Internacionals, amb més de quaranta comunicacions científiques, entre els quals destaquen els Congressos de l'AQUEIXA a Torí, Praga i Manchester, de la International Sociological Association (ISA) a Viena i Toronto, els Congressos de la FES i altres referits a temes educatius i migratoris. Com a resultat de l'activitat investigadora ha publicat més de trenta articles i capítols de llibre en editorials i revistes com Routledge i Springer, Convergència, Revista de Ciències Socials, Prisma Social, Revista Iberoamericana d'Educació(RIE), Revista de l'Associació de Sociologia de l'Educació(RASE), Feminisme/s o Papers de Població.
Sòcia de la Federació Espanyola de Sociologia (FES), de l'European Sociological Association (AQUEIXA) i de la International Sociological Association (ISA).
María Jiménez-Delgado és doctora en Sociologia de l'Educació (premi extraordinari), professora, directora del departament de Sociologia I i investigadora de l'Institut d'Investigació d'Estudis de Gènere de la Universitat d'Alacant. Les seues principals línies d'investigació són el gènere, la desigualtat, la immigració, la multiculturalitat, la formació del professorat i l'educació. És fundadora i directora del grup d'investigació OBSOEDU (Observatori Sociològic de l'Educació) desenvolupant projectes d'investigació i innovació educativa en col·laboració amb els centres educatius no universitaris. Així mateix és directora de la xarxa INNEGEC d'Innovació Educativa l'objectiu de la qual és investigar per a millorar la docència en educació superior fomentant el debat i intercanvi d'idees entre la comunitat universitària des d'una perspectiva intercultural i interdisciplinària.
Investigadora principal (IP) en els Projectes I+D+i “Identitats de la joventut musulmana a la ciutat d'Alacant: gènere, educació i ciutadania (MUGEC)” (GV/2017/169) i “Èxit escolar, igualtat i inserció soci-laboral de les dones joves d'origen magrebí”. Participa actualment en dos projectes europeus: “Educational needs of teachers in the EU for Inclusivament Education in a context of diversity” (INNO4DIV) (JRC/SVQ/2019/MVP/1556) i “An innovative, student-centered approach to intercultural skills acquisition for students and young migrants” (2018-1-CY01-KA203-046923).
Ha participat en el projecte d'investigació I+D+i, del Programa Estatal d'Investigació, Desenvolupament i Innovació Orientada als Reptes de la Societat 2015: Prevenció i superació de la violència de gènere al poble gitano” (CSO2015-69504-R), i en el projecte europeu Promoting Migration Studies in Higher Education (PROMIG).
Ha rebut l'accèssit del XXIII Premi Victoria Kent d'investigació feminista de la Universitat de Màlaga (2013). Directora des de 2013 de les Jornades de Sociologia de l'Educació en la Universitat d'Alacant.
Ha realitzat una estada postdoctoral en el Centre de Recherche en Immigration, Ethnicité et Citoyenneté (CRIEC) de la Université du Quebec â Montréal (UQÂM) al Canadà en 2018. Ha sigut professora convidada en la Universitat Fernando Pessoa de Porto (Portugal), en la Russian-Arminan University (RAU) en Yerevan (Armènia), en la Ivane Javakhishvili Tbilissi State University a Tbilissi (Geòrgia) i en Khazar University en Baku (Azerbajyan).
Ha participat en nombrosos Congressos Nacionals i Internacionals, amb més de quaranta comunicacions científiques, entre els quals destaquen els Congressos de l'AQUEIXA a Torí, Praga i Manchester, de la International Sociological Association (ISA) a Viena i Toronto, els Congressos de la FES i altres referits a temes educatius i migratoris. Com a resultat de l'activitat investigadora ha publicat més de trenta articles i capítols de llibre en editorials i revistes com Routledge i Springer, Convergència, Revista de Ciències Socials, Prisma Social, Revista Iberoamericana d'Educació(RIE), Revista de l'Associació de Sociologia de l'Educació(RASE), Feminisme/s o Papers de Població.
Sòcia de la Federació Espanyola de Sociologia (FES), de l'European Sociological Association (AQUEIXA) i de la International Sociological Association (ISA).