Competencias y objetivos
Contexto de la asignatura para el curso 2010-11
Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas
Competencias de la asignatura (verificadas por ANECA en grados y másteres oficiales) para el curso 2010-11
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
- CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)
- Conèixer les possibilitats d'organització del currículum de matemàtiques en relació amb la resolució de problemes matemàtics.
- Identificar els coneixements matemàtics implicats i el potencial heurístic de les tasques de matemàtiques que es proposen als estudiants de secundària.
- Analitzar les dificultats d'aprenentatge dels estudiants en un context de resolució de problemes.
- Dissenyar propostes per a l'ensenyament i avaluació de les matemàtiques basades en la resolució de problemes.
- Analitzar críticament situacions d'ensenyament centrades en la resolució de problemes matemàtics.
- Dissenyar projectes d'innovació i investigació relacionats amb la resolució de problemes matemàtics.
Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2010-11
- Conocer las posibilidades de organización del currículum de Matemáticas en relación a la resolución de problemas matemáticos.
- Identificar los conocimientos matemáticos implicados y el potencial heurístico de las tareas de Matemáticas que se proponen a los estudiantes de Secundaria.
- Analizar las dificultades de aprendizaje de los estudiantes en un contexto de resolución de problemas.
- Analizar críticamente situaciones de enseñanza centradas en la resolución de problemas matemáticos.
Datos generales
Código:
12062
Profesor/a responsable:
CALLEJO DE LA VEGA, MARIA LUZ
Crdts. ECTS:
5,00
Créditos teóricos:
0,80
Créditos prácticos:
1,20
Carga no presencial:
3,00
Departamentos con docencia
-
Dep.:
INNOVACIO I FORMACIO DIDACTICA
Área: DIDACTICA DE LES MATEMATIQUES
Créditos teóricos: 0,8
Créditos prácticos: 1,2
Este dep. es responsable de la asignatura.
Este dep. es responsable del acta.
Estudios en los que se imparte
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipo de asignatura: OBLIGATÒRIA (Curso: 1)