Competencias y objetivos

 

Contexto de la asignatura para el curso 2010-11

Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

 

 

Competencias de la asignatura (verificadas por ANECA en grados y másteres oficiales) para el curso 2010-11

Competències específiques:>>mòdul específic (CE)

  • CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
  • CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
  • CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
  • CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
  • CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
  • CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.

 

 

 

Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)

  • Conèixer les possibilitats d'organització del currículum de matemàtiques en relació amb la resolució de problemes matemàtics.
  • Identificar els coneixements matemàtics implicats i el potencial heurístic de les tasques de matemàtiques que es proposen als estudiants de secundària.
  • Analitzar les dificultats d'aprenentatge dels estudiants en un context de resolució de problemes.
  • Dissenyar propostes per a l'ensenyament i avaluació de les matemàtiques basades en la resolució de problemes.
  • Analitzar críticament situacions d'ensenyament centrades en la resolució de problemes matemàtics.
  • Dissenyar projectes d'innovació i investigació relacionats amb la resolució de problemes matemàtics.

 

 

Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2010-11

- Conocer las posibilidades de organización del currículum de Matemáticas en relación a la resolución de problemas matemáticos.

- Identificar los conocimientos matemáticos implicados y el potencial heurístico de las tareas de Matemáticas que se proponen a los estudiantes de Secundaria.

- Analizar las dificultades de aprendizaje de los estudiantes en un contexto de resolución de problemas.

- Analizar críticamente situaciones de enseñanza centradas en la resolución de problemas matemáticos.

 

 

Datos generales

Código: 12062
Profesor/a responsable:
CALLEJO DE LA VEGA, MARIA LUZ
Crdts. ECTS: 5,00
Créditos teóricos: 0,80
Créditos prácticos: 1,20
Carga no presencial: 3,00

Departamentos con docencia

  • Dep.: INNOVACIO I FORMACIO DIDACTICA
    Área: DIDACTICA DE LES MATEMATIQUES
    Créditos teóricos: 0,8
    Créditos prácticos: 1,2
    Este dep. es responsable de la asignatura.
    Este dep. es responsable del acta.

Estudios en los que se imparte