Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

El objetivo fundamental del título de grado en Administración y Dirección de Empresas es formar profesionales capaces de desempeñar labores de gestión, asesoramiento y evaluación en las organizaciones productivas. Esas labores se pueden desarrollar en el ámbito global de la organización o en cualquiera de sus áreas funcionales: producción, recursos humanos, financiación, comercialización, administración o contabilidad.

Esta asignatura pretende analizar la problemática de los negocios internacionales desde la perspectiva del máximo responsable de la estrategia internacional de la empresa. Para ello se utiliza el marco conceptual de la dirección estratégica de la empresa. Adicionalmente, se exponen las particularidades que presentan los negocios internacionales en distintos ámbitos, con especial atención a las empresas familiares, las empresas hoteleras y los mercados emergentes.

Con este marco de referencia, la asignatura se estructura en dos grandes bloques. El primero de ellos (integrado por los temas 1 a 4) gira en torno al proceso de dirección estratégica internacional, por lo que las ideas fundamentales a considerar en las decisiones de internacionalización se exponen siguiendo sucesivamente las etapas de dicho proceso: análisis estratégico (de los factores país, sectoriales y empresariales), formulación de estrategias (de entrada y competitivas) e implantación estratégica (recursos humanos, estructura organizativa y control estratégico).

El segundo bloque de la asignatura (integrado por los temas 5 y 6) se destina al estudio de la dirección internacional de la empresa en distintos contextos específicos. En concreto, el tema 5 aborda la problemática particular de la pyme, la empresa familiar, las empresas de la provincia de Alicante y las cadenas hoteleras. Finalmente, el tema 6 estudia las estrategias y factores clave de éxito en mercados emergentes, con especial atención a China e India.

En cuanto a la coordinación de esta asignatura dentro de la estructura académica del grado, la asignatura Estrategia y Dirección Internacional de la Empresa se enmarca dentro de dos especialidades de 4º curso del Grado en ADE: Dirección Estratégica e International Business. Además, profundiza en conceptos expuestos en las asignaturas Dirección Estratégica de la Empresa I y II de 3er curso del Grado en ADE, aplicándolos al contexto internacional.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat per a la recerca i anàlisi d'informació.
  • CG2 : Capacitat de treballar en equip.
  • CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG4 : Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics.
  • CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
  • CG6 : Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals.
  • CG7 : Compromís ètic i responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, a l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i al respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Capacitat de síntesi.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Gestionar i administrar una empresa o organització petita, mitjana o gran, entenent la seua localització competitiva i institucional i identificant les seues fortaleses i debilitats.
  • CE11 : Conèixer les eines d'anàlisi estratègica més habituals en l'anàlisi de l'empresa i el seu entorn.
  • CE15 : Preparar la presa de decisions en empreses i organitzacions, especialment en els nivells operatiu i tàctic.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Identificar els factors principals de l'anàlisi estratègica internacional. Analitzar la tipologia d'estratègies que ha de formular una empresa en el terreny internacional. Conèixer els elements fonamentals per a la implantació d'una estratègia internacional. Comprendre les diferents realitats del procés d'internacionalització: tipus d'empreses i caràcter de les destinacions.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Ser capaz de adoptar un enfoque estratégico para abordar la internacionalización de la empresa.

 

 

;

Dades generals

Codi: 22040
Professor/a responsable:
QUER RAMON, DIEGO FRANCISCO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Àrea: ORGANITZACIÓ D'EMPRESES
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix