Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

Entre las características de la mediación comercial destaca su flexibilidad, al adaptarse a todo tipo de divergencias empresariales, sea cual sea su complejidad. Conforme las empresas van adquiriendo experiencia en materia de resolución alternativa de conflictos, se vuelven conscientes a la hora de prevenir y gestionar sus disputas empresariales, mediante la inclusión de cláusulas compromisorias en sus contratos comerciales que prevean acudir a la negociación, a la mediación o al arbitraje, en caso de aparecer algún tipo de desavenencia.

Las reclamaciones comerciales se materializan a través de cuantías, cifras o planteamientos sobre bienes materiales. Pero cualquier mediador, o persona que se vea inmersa en este tipo de conflictos podrá coincidir en que estas cuantificaciones o reclamaciones tienen componentes o factores que los motivan y sirven de sostén que no tienen que ver necesariamente con cuestiones económicas y mucho menos con aspectos objetivos, de ahí que la mediación se configure como la mejor respuesta.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

EXPERT EN MEDIACIÓ CIVIL, MERCANTIL I COMERCIAL

 

Competències generals

  • CG4 : Que l'alumnat sàpia comunicar les seues conclusions (i els coneixements i raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clar i sense ambigüitats.
  • CG5 : Que l'alumnat posseïsca les habilitats d'aprenentatge que li permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.

 

Competències Específiques

  • CE10 : Que l'alumnat sàpia organitzar i planificar els recursos individuals i col·lectius disponibles per a l'exercici en les seues distintes modalitats organitzatives de la professió de mediador.
  • CE11 : Que l'alumnat sàpia desenrotllar treballs professionals en equips específics i interdisciplinaris.
  • CE12 : Que l'alumnat sàpia desenrotllar habilitats i destreses interpersonals, que faciliten l'exercici de la professió de mediador en les seues relacions amb els ciutadans, amb altres professionals i amb les institucions.
  • CE16 : Comprendre i saber utilitzar el procés de mediació.
  • CE17 : Conèixer i tenir habilitats en la utilització de les tècniques de mediació.
  • CE18 : Ser capaç de conèixer l'especificitat de persones i de grups de subjectes en conflicte i les seues formes característiques o culturals de resolució de conflictes.
  • CE19 : Saber adaptar el procés de mediació a grups diferents de persones.
  • CE20 : Ser capaç d'utilitzar les tècniques de mediació adaptant-les al nivell familiar, escolar, comunitari, penal, laboral, de consum i intercultural, de la intervenció professional.

 

MÀSTER EN MEDIACIÓ I INTERVENCIÓ EN CONFLICTES

 

Competències generals

  • CG4 : Saber conèixer i utilitzar la mediació com a mètode de resolució de conflictes.
  • CG5 : Tenir habilitat per a aplicar el procés i tècniques de gestió de conflictes a grups diferents de persones.

 

Competències Específiques

  • CE10 : Saber assumir la mediació com un procés horitzontal i voluntari en el qual les parts són iguals i els seus interessos totalment respectables.
  • CE11 : Conèixer les bases de l'ordenament jurídic que legitimen la mediació com a mecanisme alternatiu de solució de conflictes.
  • CE12 : Conèixer les diferents teories i mecanismes de resolució alternativa de conflictes.
  • CE16 : Comprendre i saber utilitzar el procés de mediació.
  • CE17 : Conèixer i tenir habilitats en la utilització de les tècniques de mediació.
  • CE18 : Ser capaç de conèixer l'especificitat de persones i de grups de subjectes en conflicte i les seues formes característiques o culturals de resolució de conflictes.
  • CE19 : Saber adaptar el procés de mediació a grups diferents de persones.
  • CE20 : Ser capaç d'utilitzar les tècniques de mediació adaptant-les al nivell familiar, escolar, comunitari, penal, laboral, de consum i intercultural, de la intervenció professional.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

Dominar el concepto de mediación, advirtiendo los diferentes tipos que existen y los ámbitos en los que se puede aplicar en el contexto comercial.
Identificar las especificidades propias de la mediación comercial, como son sus ventajas y los sistemas de aplicación.
Tomar conciencia de las propias habilidades para la mediación comercial mediante el aprendizaje de las funciones, técnicas y capacidades, su autoanálisis y la aplicación a casos prácticos.
Desarrollar las habilidades en la mediación aplicando los conocimientos adquiridos a casos concretos de mediación comercial.
Reconocer un proceso de mediación comercial distinguiéndolo de otro que no lo es y analizar los componentes principales de la mediación.

 

 

Dades generals

Codi: 78714
Professor/a responsable:
MONDRAGON LASAGABASTER, JASONE
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,40
Crèdits pràctics: 0,40
Càrrega no presencial: 1,20

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: PSICOLOGIA SOCIAL
    Crèdits teòrics: 0,4
    Crèdits pràctics: 0,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix