Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

Durante la primera parte abordaremos cuáles son las diferentes perspectivas, estrategias y protocolos de intervención en proyectos de virtualización del patrimonio. A lo largo del segundo bloque los alumnos pondrán en práctica diferentes estrategias de captura: GPS diferencial, fotogrametría digital y Escáner 3D. La práctica está orientada a la documentación de patrimonio cultural mueble (piezas y objetos de diferente tamaño) e inmueble (estructuras).

Una vez que hemos llevado a cabo la documentación de objetos, piezas o estructuras, este segundo curso se centra en la utilización de la información obtenida, a partir de la cual podemos crear réplicas físicas mediante técnicas de impresión 3D, generar contenidos de alto impacto visual a través de la Edición de Vídeo y de videomapping, entornos inmersivos e interactivos mediante la utilización de Realidad Virtual y Realidad Aumentada.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

MÀSTER EN PATRIMONI VIRTUAL

 

Competències generals

  • CG2 : Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.

 

Competències Específiques

  • CE3 : Ser capaç de participar activament en els diferents debats teòrics actuals entorn de la virtualització del patrimoni.
  • CE4 : Obtenir nocions sobre l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies.

 

ESPECIALISTA EN VIRTUALITZACIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG2 : Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.

 

Competències Específiques

  • CE3 : Ser capaç de participar activament en els diferents debats teòrics actuals entorn de la virtualització del patrimoni.
  • CE4 : Obtenir nocions sobre l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies.

 

ESPECIALISTA EN RESTAURACIÓ VIRTUAL

 

Competències generals

  • CG2 : Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.

 

Competències Específiques

  • CE3 : Ser capaç de participar activament en els diferents debats teòrics actuals entorn de la virtualització del patrimoni.
  • CE4 : Obtenir nocions sobre l'evolució de les diferents tècniques i escoles d'intervenció per a la conservació i restauració del patrimoni cultural fins als nostres dies.

 

EXPERT EN VIRTUALITZACIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG1 : Ser capaç de participar en el disseny i la realització de projectes de virtualització del patrimoni cultural.

 

Competències Específiques

  • CE18 : Saber què és un entorn immersiu i les diferents opcions disponibles de cara a la seua aplicació a la virtualització del patrimoni: Realitat Augmentada i Realitat Virtual; conèixer les característiques específiques de cadascuna d'elles i les diferències entre ambdues.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

Acercar al alumno de forma práctica a las nuevas tecnologías que se ocupan de la captura y puesta en valor del Patrimonio.

 

 

;

Dades generals

Codi: 78567
Professor/a responsable:
MOLINA VIDAL, JAIME
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,40

Departaments amb docència

  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: HISTÒRIA ANTIGA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix