Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

La gestión del patrimonio con carácter integral exige contemplar los valores históricos y conocer las técnicas arqueológicas, para la elaboración de planes integrales de gestión del patrimonio, con propuestas de sostenibilidad y para el desarrollo local integrado, inclusivo y de base endógena.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

ESPECIALISTA EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.

 

Competències Específiques

  • CE2 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural arqueològic.

 

MÀSTER EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Competències generals

  • CG1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.

 

Competències Específiques

  • CE2 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural arqueològic.

 

MÁSTER DE FORMACIÓN PERMANENTE EN GESTIÓN DEL PATRIMONIO

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.
  • CON3 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural arqueològic.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • HD2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD3 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • HD4 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD5 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Promoure el patrimoni cultura en general com a eina per al desenvolupament local.
  • C2 : Promoure el patrimoni cultural per al seu aprofitament turístic
  • C3 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els plans d'ordenació urbana.
  • C4 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els programes de desenvolupament local.

 

ESPECIALISTA EN GESTIÓ DEL PATRIMONI

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Identificar, gestionar i promoure el patrimoni com a eina per al Desenvolupament Local i l'Ordenació del Territori.
  • CON3 : Identificar i catalogar el patrimoni cultural arqueològic.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • HD2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • HD3 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • HD4 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD5 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Promoure el patrimoni cultural en general com a eina per al desenvolupament local.
  • C2 : Promoure el patrimoni cultural per al seu aprofitament turístic.
  • C3 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els plans d'ordenació urbana.
  • C4 : Realitzar propostes de gestió del patrimoni per a la seua inserció en els programes de desenvolupament local.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

La gestión del patrimonio queda sujeta a la normativa específica sobre patrimonio histórico existente. Se propone conocer y manejar los catálogos de patrimonio incluídos en los Planes Generales y los Planes Especiales de Centro Histórico (PECH), con el objetivo esencial de mejorar la habitabilidad y las funciones de los centros urbanos afectados por diversos problemas sociales, funcionales y morfológicos.

 

 

Dades generals

Codi: 78312
Professor/a responsable:
PONCE HERRERO, GABINO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,60
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: GEOGRAFIA HUMANA
    Àrea: GEOGRAFIA HUMANA
    Crèdits teòrics: 1,6
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix