Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2019-20

La elaboración artesanal de helados es un proceso delicado y laborioso que requiere importantes conocimientos relacionados con disciplinas tan diversas como la Química, las Matemáticas, Nutrición, Ingeniería, Microbiología, etc. Además, es de suma importancia conocer la técnica, metodología e incluso el arte de la preparación de helados artesanos, sin olvidar otros aspectos como la innovación, el maketing...

A lo largo del curso, el alumno debe haber adquirido todas estas competencias en las diferentes asignaturas. Sin embargo, para conseguir el título de Experto en Elaboración Artesanal de Helados, es sumamente importante demostrar que sabe combinarlas y aplicarlas al mundo de la heladería artesana.   

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

EXPERT EN ELABORACIÓ ARTESANAL DE GELATS

 

Competències generals

  • CG2 : Conèixer i descriure totes les substàncies que integren un gelat i les característiques funcionals de les mateixes.
  • CG5 : Obtenir les bases teòriques i l'habilitat necessària per a ajustar la composició bàsica (la fórmula) d'ingredients que constitueixen el Gelat.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Interpretar, avaluar i sintetitzar dades i informació relacionada amb la temàtica del curs. Realitzar, presentar i defensar informes tant de forma escrita com a oral davant una audiència.

 

EXPERT/A EN ELABORACIÓ ARTESANAL DE GELATS

 

Coneiximents/Continguts

  • CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CON3 : Identificar les principals substàncies que integren un gelat i comprèn les seues característiques funcionals
  • CON5 : Identificar i entendre els aspectes més rellevants del procés de formulació d'un gelat.

 

Habilitats/Destreses

  • HD1 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • HD2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.

 

Capacitats/Competències

  • C1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • C2 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • C3 : Recopilar, sintetitzar informació relacionada amb la temàtica del curs i argumentar sobre ella, tant de manera oral com escrita.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20

El objetivo es que el alumno ponga en práctica las competencias adquiridas a lo largo de las diferentes asignaturas para elaborar productos de calidad, innovadores y demuestre su capacitación al nivel de conocimientos teóricos y prácticos.

 

 

;

Dades generals

Codi: 78107
Professor/a responsable:
MORA PASTOR, JUAN
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,20
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: QUÍMICA ANALÍTICA, NUTRICIÓ I BROMATOLOGIA
    Àrea: NUTRICIÓ I BROMATOLOGIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix