Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2020-21

El diseño digital comprende y aplica unos principios específicos para la evaluación y el análisis del diseño de la interfaz gráfica, donde entran en juego elementos de interactividad no solo visuales sino también pulsativos. El estudio de esta interrelación -entre usuario e interfaz- requiere del conocimiento y análisis de los elementos medulares que vertebran su capacidad comunicativa y su estética. La discusión y estudio de unos preceptos de diseño que, enlazados al carácter ocular y táctil de los dispositivos digitales, sean adaptables al constante avance tecnológico que nos provee cada año de un hardware más rápido e innovador. Esta asignatura evalúa, con base en elementos de juicio y estudios especializados, el diseño de los displays digitales en las plataformas de consulta más habituales en la sociedad informacional en la que vivimos.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2020-21

Transversal Competences

  • CT1 : Desenvolupar la capacitat d'adaptació a nous entorns d'aprenentatge online i semipresencials.
  • CT2 : Afavorir el desenvolupament de les habilitats necessàries per a una òptima interacció interpersonal i grupal que facilite el treball individual i en equip.
  • CT3 : Dominar l'expressió escrita i la comunicació oral transmetent idees complexes amb claredat i rigor.
  • CT4 : Afavorir la resolució de problemes amb idees innovadores i eficaces, d'acord amb la normativa i principis deontològics.
  • CT5 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i als valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

General Competences

  • CG1 : Dissenyar i executar plans de comunicació digital i campanyes de publicitat online que proporcionen solucions innovadores i responguen al pla estratègic de l'organització, amb una visió global, integrada, analítica i ètica.
  • CG2 : Saber prendre decisions estratègiques i tàctiques en comunicació digital considerant el context i l'usuari, comprenent els canvis i dinàmiques socials i els factors individuals que intervenen en els processos comunicacionals.

 

Specific Competences

  • CE14 : Dissenyar i decidir accions de publicitat digital en funció d'objectius i estratègies.
  • CE2 : Examinar i administrar les relacions dels usuaris en l'entorn digital com a consumidors i productors/generadors de contingut.
  • CE20 : Conèixer els fonaments i les tècniques de disseny i creació de continguts de qualitat per a elevar l'eficàcia i l'experiència de l'usuari en entorns digitals.
  • CE22 : Saber aplicar els conceptes i les tècniques de la comunicació i dels seus canals digitals per a l'adequada gestió de les accions en àmbits professionals.
  • CE4 : Aplicar els conceptes avançats i les accions de la Publicitat, tant orientats a la construcció de marca com a campanyes de resposta directa, en els entorns digitals.
  • CE7 : Aplicar els principis creatius en l'estratègia i elaboració de continguts en entorns digitals.
  • CE8 : Aplicar els fonaments de l'expressió gràfica i el disseny als continguts multimèdia i dispositius digitals.

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

Al término de esta enseñanza, el alumnado habrá sido capaz de:

  • Recomendar acciones comunicativas creativas estratégicas.
  • Combinar ideas creativas pensadas para el medio online y/o surgidas desde el propio medio.
  • Reconocer y evaluar el valor de la innovación creativa, identificar tendencias y su aporte a la comunicación digital.
  • Formular los principios del diseño transplataforma.
  • Dominar las expresiones propias del lenguaje digital gráfico.
  • Aplicar criterios de optimización del diseño según dispositivo de consulta.
  • Evaluar diseños digitales en red.
  • Manejar con soltura las variables del diseño.
  • Cooperar en grupos de trabajo de proyectos visuales digitales.
  • Discutir acerca de la estética en el entorno digital.
  • Presentar soluciones a proyectos de interfaz.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21

No data

 

 

General

Code: 49107
Lecturer responsible:
FORTANET VAN ASSENDELFT DE CONINGH, CHRISTIAN ALBERTO
Credits ECTS: 3,00
Theoretical credits: 0,60
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 1,80

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught