Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2020-21

La asignatura proporciona al alumnado los conocimientos necesarios para que sea capaz de plantear y dirigir proyectos de desarrollo turístico basados en el aprovechamiento del patrimonio cultural tangible e intangible relacionado con la lengua y la literatura.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències transversals

  • CT1 : Planificar i gestionar activitats de turisme cultural amb respecte als drets fonamentals d'una societat democràtica, especialment, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, i a la integració de les persones amb discapacitat.
  • CT2 : Utilitzar eines informàtiques i tecnologies d'informació i comunicació, incloent l'accés a bases de dades diverses (bibliografia, legislació, estadística,...).
  • CT3 : Comunicar de manera oral i escrita en castellà en grau suficient per a elaborar i defensar projectes correctament.
  • CT4 : Definir situacions integrant variables múltiples i planificar projectes de desenvolupament territorial.
  • CT5 : Optimitzar coneixements diversos en l'organització d'equips de treball, amb hàbit de col·laboració i compromís en la resolució d'aquells conflictes que pogueren sorgir.
  • CT6 : Adoptar decisions en la solució de problemes: anàlisi, identificació de les causes i alternatives de solució, selecció i avaluació de les més idònies.

 

Competències generals

  • CG3 : Utilitzar mètodes i tècniques per a la iniciació a la investigació en turisme cultural.
  • CG4 : Assumir un compromís ètic i responsable en l'aplicació de coneixements i presa de decisions relacionades amb el desenvolupament del turisme cultural.
  • CG5 : Manejar les fonts d'informació relacionades amb el turisme cultural.
  • CG6 : Redactar diagnòstics i estratègies per a desenvolupar el turisme cultural en territoris i destinacions turístiques.
  • CG7 : Contribuir a un desenvolupament sostenible del turisme.
  • CG8 : Adaptar-se amb creativitat i esperit emprenedor a l'àmbit del turisme cultural.
  • CG9 : Identificar oportunitats per al desenvolupament del turisme cultural.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Emprar metodologies específiques per a dissenyar activitats i productes de turisme cultural que garantisquen la conservació dels recursos.
  • CE12 : Utilitzar les eines específiques per al desenvolupament i disseny de projectes turístics vinculats al patrimoni històric i cultural.
  • CE14 : Interpretar el context del patrimoni objecte d'ús turístic i la diversitat social i cultural com a fonament del seu desenvolupament turístic.
  • CE15 : Elaborar inventaris de béns d'interès històric-artístic, etnogràfic, arqueològic i industrial per al seu ús turístic.
  • CE2 : Utilitzar els coneixements i tècniques apreses per a plantejar iniciatives de renovació i innovació de l'oferta de turisme cultural.
  • CE3 : Analitzar les tendències de mercat i consum que afecten el turisme cultural i els patrons que guien al consumidor d'aquesta mena de productes.
  • CE5 : Comprendre els principis que regeixen la integració dels recursos del patrimoni cultural en la planificació territorial turística.
  • CE7 : Avaluar la potencialitat dels recursos per a dissenyar espais i productes sobre la base de béns culturals.
  • CE8 : Analitzar i diagnosticar l'estat de conservació i qualitat dels béns culturals vinculats a l'ús turístic.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Avaluar les possibilitats que el patrimoni lingüístic i el patrimoni literari poden exercir com a recursos turístics.
  • Desenvolupar de manera crítica processos d'aprofitament del patrimoni lingüístic i del patrimoni literari per al turisme cultural.
  • Analitzar casos concrets d'èxit i/o fracàs en l'aprofitament turístic del patrimoni lingüístic i del patrimoni literari, valorant aspectes clau en el procés.
  • Conèixer les possibilitats turístiques que ofereixen les comarques del sud valencià per al seu aprofitament turístic en l'elaboració de rutes literàries.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21


Evaluar las posibilidades que el patrimonio lingüístico y el patrimonio literario pueden desempeñar como recursos turísticos.
Desarrollar de manera crítica procesos de aprovechamiento del patrimonio lingüístico y del patrimonio literario para el turismo cultural.
Analizar casos concretos de éxito y/o fracaso en el aprovechamiento turístico del patrimonio lingüístico y del patrimonio literario, valorando aspectos clave en el proceso.
Conocer las posibilidades turísticas que ofrecen las comarcas del sur valenciano para su aprovechamiento turístico en la elaboración de rutas literarias.

 

 

Dades generals

Codi: 48919
Professor/a responsable:
ALVARADO ORTEGA, MARIA BELEN
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURA
    Àrea: LINGÜÍSTICA GENERAL
    Crèdits teòrics: 0,3
    Crèdits pràctics: 0,3
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: FILOLOGIA CATALANA
    Àrea: FILOLOGIA CATALANA
    Crèdits teòrics: 0,3
    Crèdits pràctics: 0,3

Estudis en què s'imparteix