Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2011-12

Se trata de un trabajo individual donde el alumno puede aplicar todo lo aprendido en el título.
Ubicación temporal dentro del plan de estudios en el segundo cuatrimestre
Se establecen dos periodos de lectura/defensa del TFM: La semana del 28 de mayo al 1 de junio y la semana del 1 al 5 de octubre.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències específiques (CE)

  • CS16 : Capacitat per a prendre decisions en grup, argumentar, escoltar activament, defensar les idees i la gestió del temps d'un projecte de comunicació.

 

Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)

  • CB10 : Que l'alumnat tinga les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser en gran part autodirigida o autònoma.
  • CB7 : Que l'alumnat sàpia aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB9 : Que l'alumnat sàpia comunicar les conclusions i els coneixements propis i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Comunicar-se amb fluïdesa oralment i per escrit.
Conéixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació.
Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguatge oral i escrit.
Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
Conéixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes d'investigació del camp d'estudi.
Conéixer i identificar els diversos perfils professionals del sector i les funcions que en defineixen l'exercici.
Expressar-se amb correcció, oralment i per escrit, en la llengua nativa.
Aplicar els mètodes i procediments adequats per a la investigació.
Conéixer i utilitzar les possibilitats que la informàtica, en les diverses aplicacions bàsiques, ofereix en l'àmbit professional.
Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
Adquirir i posar en pràctica habilitats socials i comunicatives que afavorisquen la interacció.
Valorar la pluralitat i l'enriquiment que comporta el contacte amb altres cultures.
Reconéixer i defensar els drets fonamentals de qualsevol individu.
Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions d'un mateix.
Gestionar proactivament el procés d'aprenentatge.
Ajustar el comportament als canvis que plantegen noves situacions.
Planificar i desenvolupar accions innovadores, tant en l'àmbit de coneixement com en la vida quotidiana.
Comprendre els elements i processos bàsics implicats en la professió del director o gestor de la comunicació en una empresa o institució.
Comprendre els elements i processos bàsics implicats en qualsevol emprenedoria de naturalesa cultural o creativa.
Valorar críticament aquests elements i processos bàsics.
Ser capaç d'analitzar i interpretar dades teòriques i empíriques rellevants en l'àmbit de la comunicació i les indústries creatives.
Ser capaç de desenvolupar els aspectes formals i metodològics bàsics d'una investigació sobre l'activitat del professional de la comunicació per compte propi o alié.
Conéixer el significat de la terminologia específica de la professió del gestor de la comunicació i de l'emprenedor en activitats culturals i creatives.
Aplicar la terminologia professional als contextos adequats.
Discriminar la multiplicitat de factors presents en les situacions i moments de la realitat vital i professional.
Reflexionar, amb sentit crític i imparcial, sobre les diverses situacions o moments de la realitat vital i professional.
Saber extraure conseqüències que servisquen com a criteris vàlids per a actuacions futures.
Saber desenvolupar punts de vista, tant professionals com de coneixement, que siguen originals i innovadors.
Analitzar objectivament les situacions de la realitat professional i de l'àmbit epistemològic dels àmbits d'estudi del Màster.
Donar respostes conductuals als canvis i les exigències que plantegen noves mutacions en àmbit de la pràctica professional i de l'àmbit epistemològic de la comunicació en empreses i institucions i de les emprenedories culturals i creatives, en particular els relatius a la web 2.0 i als rols nous exercits pels consumidors i usuaris en el procés de la comunicació comercial i institucional.
Saber transmetre oralmente els resultats més rellevants d'una investigació.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12

CB7: Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
RAB7: Comprender, razonar y sintetizar contenidos, a partir de la investigación del problema de comunicación a resolver, delimitando el problema y haciendo factible su abordaje profesional.

CB9: Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
RAB9: Transmitir con eficacia los planteamientos. Identificar, clasificar y comunicarse eficazmente con los diferentes públicos.

CB10: Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
RAB10: El alumno será capaza de enfrentarse con autonomía a una tarea, buscar los recursos adecuados y resolverla.

CS16: Capacidad para la toma de decisiones en grupo, la argumentación, escucha activa , defensa de las ideas y la gestión del tiempo  de un proyecto de comunicación
RA16: El alumno será capaz de trabajar de forma colaborativa en un proyecto con otras personas y cooridnarse con los otros miembros de forma adecuada para cosneguircumplir unos objetivos en un  plazo determinado

 

 

Dades generals

Codi: 43612
Professor/a responsable:
TUR VIÑES, VICTORIA
Crèdits ECTS: 12,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 10,80

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix