Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2021-22
Habilidades Investigadoras en Comunicación es una materia optativa dentro de los dos itinerarios de especialización del máster en Comunicación e Industrias Creativas. Se trata de una asignatura de carácter básico y común, centrada en la adquisición de habilidades prácticas para desarrollar trabajos de investigación académicos -como el Trabajo de Fin de Máster- y profesionales. Se capacita al alumnado en:
- El diseño, estructura y elaboración de proyectos de investigación e informes profesionales.
- La búsqueda de información y documentación profesional y científica.
- La publicación de resultados de investigación y difusión de los mismos: publicaciones científicas y publicaciones divulgativas.
- La relación eficaz del investigador con los medios de comunicación.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat i habilitat per a exercir com a professionals de la comunicació, amb especial atenció a la gestió integral i a la recerca i mesura de l'eficàcia dels processos comunicatius en l'àmbit de les indústries creatives.
Competències específiques (CE)
- CS10 : Capacitat per a definir temes de recerca, fer un plantejament investigador, identificar fonts de documentació i difondre el coneixement científic de la comunicació.
Competències bàsiques i del MECE (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior)
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Conéixer la manera de plantejar una recerca: l'estructura, les fonts documentals i les eines que permeten optimitzar-ne la difusió científica o divulgativa. Fer plantejaments, emprendre accions i prendre decisions que aporten creativitat innovadora en l'àmbit de la comunicació, a partir dels coneixements teòrics adquirits. Conéixer i utilitzar les eines que permeten optimitzar la difusió científica o divulgativa.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22
El alumno conocerá cómo realizar un planteamiento investigador, su estructura, la selección de fuentes documentales a recurrir y el uso aplicado de herramientas que le permitan optimizar la difusión científica o divulgativa.
Realizar planteamientos, emprender acciones y tomar decisiones que aporten creatividad innovadora en el ámbito de la comunicación, a partir de los conocimientos teóricos adquiridos.
Conocer y utilizar las herramientas que permiten optimizar la difusión científica o divulgativa.
Dades generals
Codi:
43608
Professor/a responsable:
TUR VIÑES, VICTORIA
Crèdits ECTS:
5,00
Crèdits teòrics:
0,80
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,00
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 1
Crèdits pràctics: 1
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN COMUNICACIÓ I INDÚSTRIES CREATIVES
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: Sense curs)
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 1)