Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2011-12

 

DEPARTAMENTO: COMUNICACIÓN Y PSICOLOGÍA SOCIAL
ÁREA DE CONOCIMIENTO: COMUNICACIÓN AUDIOVISUAL Y PUBLICIDAD
PROFESOR RESPONSABLE: DR. FERNANDO OLIVARES DELGADO
CARÁCTER DE LA ASIGNATURA: OBLIGATORIA COMÚN (PARA AMBOS ITINERARIOS)
SEMESTRE: 1º
CRÉDITOS: 5 ECTS
IDIOMA EN QUE SE IMPARTE: ESPAÑOL
El estudio de la comunicación e intangibles corporativos en las industrias creativas es uno de los ámbitos principales de este Master, de ahí si carácter troncal para sus dos itinerarios. Las industrias creativas crecen al amparo de la sociedad digital y del intercambio de intangibles. La comunicación es clave para valorizar las industrias creativas. 

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat i habilitat per a exercir com a professionals de la comunicació, amb especial atenció a la gestió integral i a la recerca i mesura de l'eficàcia dels processos comunicatius en l'àmbit de les indústries creatives.

 

Competències específiques (CE)

  • CS1 : Capacitat i habilitat per a identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l'empresa.
  • CS3 : Estudi de la configuració de la personalitat pública de les organitzacions i la gestió dels actius intangibles en els seus programes de comunicació.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

• Oferir una visió integrada dels recursos i actius intangibles i la importància que tenen en els negocis i les empreses, especialment en les dels sectors i indústries creatives.
• Oferir una visió integrada de la creació i gestió del brànding en les organitzacions, en l'actual context de l'economia creativa i valorització d'intangibles.
• Exercir com a expert en la gestió estratègica de la imatge de marca i dels intangibles, en empreses privades o públiques, especialment en les dels sectors creatius.
• Saber qui i com gestiona de manera integral la marca, i altres intangibles, en les institucions o empreses, privades o públiques, familiars o d'una altra naturalesa, especialment en el sector de les indústries creatives.
• Conéixer els principals àmbits d'aplicació del brànding en l'actualitat.
• Conéixer i experimentar el procés integral de creació i gestió de marca en l'àmbit de les indústries creatives.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12

OBJETIVO GENERAL: Ofrecer una visión integrada de la comunicación en las organizaciones, en el actual contexto de la economía creativa y de valorización de intangibles.

Al finalizar, el alumno será capaz de ejercer como experto en la gestión estratégica de la imagen de marca, de la empresa privadas o públicas, familiares o de otra naturaleza, sobre todo de aquellas directamente relacionadas con las industrias creativas.

Conocer cómo y quiénes gestionan de forma integral la marca, en las instituciones o empresas, privadas o públicas, familiares o de otra naturaleza.

Conocer los principales ámbitos de aplicación del branding.

Contextualizar el diseño como sujeto y objeto de las industrias creativas.

 


 

 

 

Dades generals

Codi: 43602
Professor/a responsable:
OLIVARES DELGADO, FERNANDO
Crèdits ECTS: 5,00
Crèdits teòrics: 1,00
Crèdits pràctics: 1,00
Càrrega no presencial: 3,00

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 1
    Crèdits pràctics: 1
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix