Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2025-26

A Europa (EU28), en els últims 27 anys, el consum d'energia final del sector residencial va representar en mitjana el 26,2% del total d'energia final. L'ús d'energia en els edificis de vivendes és una de les principals fonts de producció d'emissions de gasos d'efecte d'hivernacle de les ciutats. Espanya compta amb més de 25,8 milions de vivendes, de les quals prop de 9,3 milions tenen més de 50 anys d'antiguitat. El parc edificat a Espanya està compost per vivendes poc eficients des d'un punt de vista energètic. Per este motiu és necessari prioritzar i concentrar els esforços a rehabilitar energèticament estos edificis de vivendes, ja que tenen un gran potencial d'estalvi energètic i de reducció d'emissions de CO¿.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2025-26

Competències transversals

  • CT1 : Demostrar capacitats informàtiques i informacionals en l'àmbit de les noves tecnologies en l'edificació
  • CT2 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita
  • CT3 : Ser capaç de liderar estudis relacionats amb l'estalvi i l'eficiència energètica en els edificis

 

Competències generals

  • CG5 : Analitzar i estructurar el comportament energètic dels edificis, avaluant, racionalitzant i contrastant resultats per a la presa de decisions.
  • CG7 : Usar, manejar i interpretar les dades de les eines específiques que s'utilitzen en l'àmbit d'estudi per a prendre decisions, realitzar informes i comunicar conclusions

 

Competències Específiques

  • CE13 : Proporcionar valoracions energètiques d'edificis existents, realitzant proposades de millora
  • CE14 : Analitzar l'eficiència energètica d'un edifici existent valorant la inversió i desenvolupant un procés de rehabilitació energètica

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

· Seleccionar aquelles solucions constructives i d'equipament més idònies per a millorar el comportament energètic dels edificis.
· Identificar els punts febles de l'envolupant tèrmica i els equipaments energètics dels edificis existents per a la seua millora.
· Identificar les mesures de millores més adequades en funció del comportament energètic de les edificacions existents.
· Usar les tècniques i tecnologies adequades per a l'avaluació energètica de les edificacions existents i poder establir les seues demandes i consums.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2025-26

En esta assignatura s'analitzen diferents solucions constructives i d'equipament per a millorar el comportament energètic dels edificis. A partir de l'anàlisi energètic de l'edifici, serà possible definir propostes de millora (passives i actives) per a reduir les necessitats energètiques dels edificis, definint els equips, les solucions constructives i els materials necessaris.

 

 

Dades generals

Codi: 43533
Professor/a responsable:
Mora García, Raúl Tomás
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: Edificació i Urbanisme
    Àrea: Construccions Arquitectòniques
    Crèdits teòrics: 0,3
    Crèdits pràctics: 0,3
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: Construccions Arquitectòniques
    Àrea: Construccions Arquitectòniques
    Crèdits teòrics: 0,3
    Crèdits pràctics: 0,3

Estudis en què s'imparteix