Competències i objectius

SENSE DOCÈNCIA EN AQUEST CURS ACADÈMIC

 

Context de l'assignatura per al curs 2012-13

Asignatura optativa que se imparte en modalidad virtual. Con esta asignatura se pretende que el estudiante se informe y se forme en aquellos aspectos relacionados con la calidad de vida de las personas mayores, de los cuidadores familiares de los ancianos frágiles o dependientes, y de la calidad de vida del propio profesional.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2012-13

Competències generals del títol (CG)

  • G15 : Capacitat per a respondre a les necessitats de la persona al llarg del cicle vital i de+B2604 les seues experiències de canvi amb la planificació, prestació i avaluació dels programes individualitzats més apropiats d'atenció juntament amb la persona, la família i els treballadors sanitaris i socials.
  • G5 : Capacitat d'informar, d'educar, de supervisar i de mantenir una comunicació efectiva (incloent-hi l'ús de tecnologies) amb pacients, famílies i grups socials, incloent-hi els que tenen dificultats de comunicació.
  • G8 : Capacitat d'usar adequadament les habilitats de consell (tècniques de comunicació per a promoure el benestar del pacient).

 

Competències específiques (CE)

  • E15 : Capacitat de fer front als reptes dels sistemes de salut vigents que es troben en un moment de canvi amb la finalitat de cobrir les necessitats de la població i dels pacients quan siga necessari.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2012-13

Con esta asignatura se pretende que el estudiante se informe y se forme en aquellos aspectos relacionados con la calidad de vida de las personas mayores, de los cuidadores familiares de los ancianos frágiles o dependientes, y de la calidad de vida del propio profesional.

En concreto y como objetivos específicos, la información y formación incidirá en diversos aspectos:
(a) cómo potenciar la calidad de vida presente,
(b) cómo aumentar la expectativa de vida ajustada a calidad,
(c) cómo potenciar el crecimiento y desarrollo personal,
(d) cómo mejorar la calidad del proceso de morir,
(e) cómo mantener o mejorar la capacidad de participación en la toma de decisiones, o
(f) cómo mejorar la calidad de vida familiar y de los cuidadores, tanto familiares como profesionales. 

Objetivos formativos serán:

a) Revisar las bases históricas, teóricas y filosóficas de la calidad de vida en Personas mayores y modelos explicativos de la calidad de vida.
b) Adquirir los conocimientos necesarios para la aplicación de esta información en los contextos comunitarios o residenciales de interés.
c) Capacitar al profesional de enfermería con técnicas e instrumentos concretos para la evaluación e intervención en calidad de vida.
d) Adquirir los conocimientos científicos y tecnológicos necesarios para abordar nuevas exigencias relacionadas con la calidad de vida que se planteen en su carrera profesional e investigadora.
e) Sensibilizar acerca de la importancia de la calidad de vida como aspecto central para una atención socio-sanitaria de calidad.

 

 

Dades generals

Codi: 43022
Professor/a responsable:
FERRER CASCALES, ROSARIO ISABEL
Crèdits ECTS: 2,50
Crèdits teòrics: 0,50
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 2,00

Departaments amb docència

  • Dep.: PSICOLOGIA DE LA SALUT
    Àrea: PERSONALITAT, EVALUACIÓ I TRACTAMENT PSICOLÒGIC
    Crèdits teòrics: 0,5
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix