Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2021-22

ESTA ASIGNATURA SE IMPARTE EN INGLÉS. LA INFORMACIÓN DE ESTA GUÍA ESTÁ EN INGLÉS.

The study of Development Economics is simply put the study of Economics in developing countries. As such, development encompasses various sub-fields in both macro and microeconomics including Growth, Education, Health, Population, Labor, Migration, Inequality, and Political Economy. Its main aim is to answer the fundamental question of why some countries are poor and others are rich.

The course starts by looking into some stylized facts of growth, inequality and poverty. We will document the staggering difference between and within countries. We will then delve into questions about nutrition, health, education and movements of people. Lastly, we will touch on the recent advances in the field of culture and historical development, and discuss the development aid policies.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat per a la recerca i anàlisi d'informació.
  • CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Capacitat de síntesi.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA2 : Usar habitualment les eines informàtiques així com la tecnologia de la informació i les comunicacions en tot el seu exercici professional.
  • CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques (CE)

  • CE10 : Tenir la capacitat per a aplicar el coneixement i les aptituds adquirides en la solució de problemes econòmics teòrics i aplicats.
  • CE11 : Habilitats analítiques per al desenvolupament de marcs teòrics que simplifiquen l'estudi de l'economia real i capacitat per a establir els nivells d'abstracció adients per a l'estudi de les diverses qüestions econòmiques.
  • CE3 : Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica.
  • CE5 : Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia (internacional, nacional o regional) o de sectors econòmics.
  • CE6 : Redactar projectes de gestió econòmica a escala internacional, nacional o regional.
  • CE8 : Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut.
  • CE9 : Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals sobre com funciona l'economia.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Avançar en la comprensió de la gran dispersió en nivells de renda observada entre països i en l'evolució de la distribució mundial de la renda.

- Comprendre els principals determinants del procés de creixement econòmic i del procés de desenvolupament econòmic i social.

- Ser capaç d'explicar a través de l'anàlisi econòmica quins factors poden generar l'aparició de paranys de pobresa o de problemes de coordinació.

- Entendre les interconnexions entre desigualtat i desenvolupament: ser capaç d'explicar les raons a favor i en contra de la hipòtesi de Kuznets sobre creixement i desigualtat.

- Entendre quin tipus de mesures de política poden adoptar-se per a fomentar el desenvolupament en models senzills de canvi estructural i el seu possible conflicte amb polítiques redistributives.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22

  • To answer the fundamental question of why some countries are poor and others are rich.
  • To think critically about the fundamental topics encompassed in Development Economics.

 

 

Dades generals

Codi: 35038
Professor/a responsable:
MURARD, ELIE CESARE ROCH
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANÀLISI ECONÒMICA
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix