Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
La asignatura Programación 2 extiende los conocimientos adquiridos en Programación 1 con el objetivo de diseñar programas de tamaño medio, trabajar con herramientas de programación e introducir el paradigma de la programación orientada a objetos.
Esta asignatura es la continuación de Programación 1, y tiene relaciones de coordinación con Fundamentos de Bases de Datos. También constituye la base para cursar Programación 3, Programación y Estructuras de Datos, Análisis y Diseño de Algoritmos y Diseño de Bases de Datos.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG3 : Capacitat per a comprendre i dominar els conceptes bàsics de matemàtica discreta, lògica, algorísmica i complexitat computacional, i la seua aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria.
- CG4 : Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.
- CG6 : Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Coneixement de les matèries bàsiques i tecnologies que capaciten per a aprendre i desenvolupar nous mètodes i tecnologies, a més de les que els doten d'una gran versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
- Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, les habilitats i les destreses de la professió d'enginyer tècnic en informàtica.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
El principal objetivo de la asignatura es aprender a diseñar un programa de tamaño medio usando tanto programación estructurada como orientada a objetos, y fomentar la capacidad crítica necesaria para desarrollar programas claros, eficientes y con tolerancia a fallos.
Para lograr estos objetivos, se extenderán los conocimientos adquiridos en Programación I, añadiendo conceptos sobre cadenas, ficheros y paso de parámetros. También se trabajará con algunas herramientas de programación (make, depuradores, entornos de programación, etc.). Finalmente, se introducirá el paradigma de la programación orientada a objetos.
Dades generals
Codi:
34008
Professor/a responsable:
PERTUSA IBAÑEZ, ANTONIO JORGE
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMÀTICS
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA INFORMÀTICA
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)