Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2010-11
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències genèriques de grau
- CG1 : Ser capaç de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua espanyola i a la seua literatura com a expert en aquesta matèria i en els diferents perfils professionals.
Competències genèriques de la UA
- CUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament de manera oral i per escrit en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
- CC13 : Capacitat per a comprendre les característiques i l'evolució dels moviments i tendències literàries en espanyol com a manifestacions de l'activitat artística i creativa en llengua espanyola en qualitat d' individus coneixedors del paper d'aquestes manifestacions en la construcció del pensament.
- CC14 : Ser capaç de comprendre el paper dels moviments i tendències dels gèneres literaris en llengua espanyola en la construcció del pensament literari clàssic i contemporani i valorar el seu impacte en l'àmbit social.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
- CP19 : Capacitat per a identificar els corrents crítics literaris, les seues categories, conceptes i nomenclatura, com a eina fonamental per a desenvolupar la capacitat d'anàlisi i crítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari, etc.) en tant manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
- CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
- CP21 : Ser capaç de desenvolupar explicativa i argumentativament els continguts teòrics i pràctics de la llengua i la literatura espanyola en el paper de coneixedor i transmissor així com assessorar oralment i per escrit en relació amb el coneixement adquirit.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
- CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
- CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
- CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Tenir un coneixement general de la literatura en el segle XVII, en el context de la societat i la cultura.
- Coneixement de la formació del concepte de barroc, tal com la crítica l'ha anat construint des del segle XVIII fins a l'actualitat.
- Reflexionar sobre la noció de concepte poètic i conèixer les poètiques del segle XVII.
- Conèixer l'obra de Cervantes, situada entre la tradició i la innovació, posant-ne l'accent en l'aspecte renovador.
- Conèixer minuciosament el Quixot.
- Conèixer els trets fonamentals del gènere de novel·la picaresca i les obres més representatives.
- Tenir una noció de les obres en prosa de Quevedo, en les diverses modalitats.
- Tenir una noció clara dels tractats de Gracián i de la gran obra barroca El Criticón.
- Reflexionar, a partir de textos històrics, sobre la societat i la cultura en l'Espanya dels Àustria menores.
- Analitzar els textos poètics més representatius del barroc, distingint les diverses realitzacions del concepte poètic.
- Reconèixer i caracteritzar els temes fonamentals del barroc.
- Reconèixer la diversitat i el sentit de les Novelas ejemplares.
- Analitzar el Quixot atenent-ne a l'estructura de les dues parts.
- Reconèixer els trets fonamentals de la novel·la picaresca i distingir la varietat interna del gènere.
- Identificar els trets estructurals i temàtics de las novel·les curtes o novel·les cortesanes.
- Distingir els trets substancials en la varietat de textos en prosa de Quevedo.
- Identificar temes i recursos de la prosa de Gracián i analitzar el procediment al·legòric d'El Criticón.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2010-11
Sense dades
Dades generals
Codi:
31536
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURA
Àrea: LITERATURA ESPANYOLA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)