Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2011-12
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials)
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
- CG4 : Capacitat per a gestionar i per a usar els recursos aportats per les tecnologies de la informació i la comunicació i per a aplicar-los a les indústries de la llengua i la literatura.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CGUA3 : Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE)
- CE12 : Capacitat per a comprendre, valorar i aprofitar el plurilingüisme amb una actitud favorable al procés de normalització del català, per a participar de la diversitat cultural i lingüística, així com també potenciar-l+B1729o per a un millor desenvolupament social de la llengua.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Conceptuals
-
Conèixer els estudis d'espanyol en l'actualitat.Conèixer el sistema fonològic espanyol i les seues varietats.Comprendre l'evolució del lèxic i els procediments de formació de paraules.Conèixer les categories gramaticals en espanyol.Conèixer el concepte de grup nominal i els seus components.Conèixer el verb i els seus morfemes en espanyol.Conèixer l'adverbi en espanyol i el seu ús.Conèixer les preposicions i conjuncions en espanyol i comprendre el seu ús com a elements de relació.Conèixer les interjeccions en espanyol i el seu úsComprendre l'ús de la interrogació i la negació en espanyol.Comprendre les relacions sintàctiques de coordinació i subordinació.Conèixer els diferents conceptes de subordinació.Conèixer les propietats textuals, les diferents tipologies i els principis fonamentals de la pragmàtica
- Conèixer els estudis d'espanyol en l'actualitat.
- Conèixer el sistema fonològic espanyol i les varietats que té.
- Comprendre l'evolució del lèxic i els procediments de formació de paraules.
- Conèixer les categories gramaticals en espanyol.
- Conèixer el concepte de grup nominal i els seus components.
- Conèixer el verb i els seus morfemes en espanyol.
- Conèixer l'adverbi en espanyol i l'ús que se'n fa.
- Conèixer les preposicions i conjuncions en espanyol i comprendre'n l'ús com a elements de relació.
- Conèixer les interjeccions en espanyol i l'ús que se'n fa.
- Comprendre l'ús de la interrogació i la negació en espanyol.
- Comprendre les relacions sintàctiques de coordinació i subordinació.
- Conèixer els diferents conceptes de subordinació.
- Conèixer les propietats textuals, les diverses tipologies i els principis fonamentals de la pragmàtica.
Procedimentals
- Analitzar la situació lingüística actual d'Espanya.
- Reconèixer els diversos sons que constitueixen el sistema fonològic espanyol.
- Identificar l'origen i el procediment de formació de les paraules.
- Diferenciar l'origen i el procediment de formació de les paraules.
- Reconèixer el grup nominal i identificar-ne els components.
- Analitzar el verb i diferenciar els valors dels seus morfemes.
- Distingir els diversos adverbis en espanyol i l'ús que se'n fa.
- Identificar els elements de relació: preposició i conjunció.
- Analitzar el valor de la interjecció en el discurs.
- Analitzar el funcionament de la interrogació i la negació en el discurs.
- Distingir les relacions sintàctiques de coordinació i subordinació.
- Identificar els tipus d'oracions subordinades.
- Analitzar els procediments de cohesió, coherència i adequació i els principals fonaments de la pragmàtica.
Actitudinals
- Mostrar-se favorable a treballar en equip en la resolució dels problemes plantejats, escoltant les aportacions de la resta de companys i contribuint a fomentar l'aprenentatge cooperatiu.
- Participar activament en la resolució de problemes, en els fòrums temàtics i els debats virtuals dissenyats per a compartir dubtes i intercanviar informació sobre algun dels fenòmens normatius estudiats.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2011-12
Sense dades
Dades generals
Codi:
31533
Professor/a responsable:
Sense dades
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,80
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIA ESPANYOLA, LINGÜÍSTICA GENERAL I TEORIA DE LA LITERATURA
Àrea: LLENGUA ESPANYOLA
Crèdits teòrics: 1,8
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ESTUDIS ANGLESOS
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)
-
GRAU EN ESTUDIS ÀRABS I ISLÀMICS
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)
-
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)
-
GRAU EN ESTUDIS FRANCESOS
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)
-
GRAU EN FILOLOGIA CATALANA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)